پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴
معاون سیاسی وزیر کشور مطرح کرد:

انعکاس گزینشی خبرها در صدا و سیما

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 430952
معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به انعکاس گزینشی برخی خبرها در صدا و سیما، گفت: این سازمان در انتشار خبر نشست خانه احزاب، تمام صحبتهای این نشست را رها کرد و فقط به صحبتها تند و جدی پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدحسین مقیمی که برای حضور در جلسه شورای اداری و تودیع و معارفه معاون سیاسی استانداری سمنان به این استان سفر کرده بود شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران استان، مشارکت هدفمند و انتخاب آگاهانه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری را مصداق بازر همدلی و همزبانی دانست.

وی از مجریان انتخابات و مسئولان استانها و فرمانداران خواست مردم را در جریان مسایل انتخابات قرار دهند و گفت: مسئولان تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب مراحل انتخابات و اطلاع رسانی آن به مردم داشته باشند.

انتخابات صحنه جبهه گیری نیست

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات امسال، یاد آور شد: لازمه مشارکت بالای مردم پای صندوق های رای این است که مردم شاهد بی طرفی کامل دولت در مراحل مختلف باشند.

مقیمی با بیان اینکه مسیر برنامه ها در انتخابات پیش رو، رقابت سالم در کنار رفاقت است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد ادامه داد: انتخابات صحنه جبهه گیری نیست، بلکه باید با عقلانیت، بستر حضور همه سلیقه های سیاسی در چارچوب قانون در آن ایجاد شود.

وی انتخابات جمهوری اسلامی را در چارچوب قانون مصوب و آئین‌های مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و قانون نحوه برگزاری انتخابات را پیش‌بینی کرده است.

فعالیت زودهنگام انتخاباتی به شورای نگهبان گزارش داده می شود

معاون سیاسی وزیر درباره برخی نشست های خانگی و فعالیتهای انتخاباتی در گوشه و کنار کشور، تاکید کرد: برخی فعالیتها به طور مستقیم انتخاباتی نیست و در مواردی که احساس شود فعالیت زودهنگام انتخاباتی است، گزارش آن به شورای نگهبان و هیئتهای نظارت داده می شود.

مقیمی با بیان اینکه صدا و سیما بیشتر از این باید به انعکاس اخبار و دستاوردهای دولت یازدهم بپردازد، افزود: رسانه ملی باید در انعکاس عملکرد دولت به ویژه در مسایل اساسی و بزرگی که در حال انجام است، توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود:کاهش تورم جامعه در دولت یازدهم از ۴۳ به ۱۵ درصد دستاورد بزرگی بود که رسانه ملی باید نقش بیشتری در انعکاس آن ایفا می کرد.

انعکاس گزینشی برخی خبرها در صدا و سیما

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به انعکاس گزینشی برخی خبرها در صدا و سیما، نشست خانه احزاب را مثال زد و اضافه کرد: نشستی با حضور ۱۵۰ مدیر احزاب برگزار شد که بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: در انتشار خبر این نشست، صدا و سیما تمام صحبتهای این نشست را رها کرد و فقط به لحظه ای که کمی صحبتها تندتر و جدی تر شد پرداخت.

مقیمی تصریح کرد: در این مورد بهتر بود رسانه ملی به جای پخش گزینشی سه ثانیه یا یک لحظه از بحث ها، صحبت و نظر ۱۰ یا ۲۰ تن از مدیران احزاب در مورد مسایل مختلف کشور را جویا می شد.

معاون سیاسی وزارت کشور عملکرد صدا و سیما در مراکز استانها را مطلوب تر ارزیابی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خيلى وقت است كه صدا و سيما از ملى به ميلى تغيير كرده. از ابتداى حضور حاج عززززززت!!
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها خیلی رو دارن تلویزیون هر روز یک وزیر رو زنده میاره تلویزیون و گزارش کارهای نکرده می دن دیگه چی میخان آیا دولت قل میتونست اینهمه دولتی رو ببره صداوسیما
علی
مردم آن چیزو آماری را باور می کنند که در جامعه با آن لمس می کنند . حال صدا سیما یا هر ارگانی تورم 43 درصدی را 1 در صد اعلام کنند ؟ا مردم اطلاع دارند گرانی مایحتاج چند درصد بیشتر از 43 درصد شده
تلويزيون فقط داره اشوب و بلوا كشورهاي ديگر را نشون مي ده و فكر مي كنه مردم حاليشون نميشه . چرا از پيشرفت و ارامش فكري جوامع غربي و حق و حقوق اجتماعي انها چيزي انعكاس نمي ده