جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۱

تغییر مواضع آمریکایی‌ها پس از روشنگری رهبر انقلاب

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 380453
جن ساکی پس از سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص درخواست آمریکا از ایران برای حضور در ائتلاف ضد داعش، در توئیتر خود نوشت: این چیز پنهانی نیست که ما برای مبارزه علیه داعش در عراق با ایران گفتگو کردیم و این مسئله در حاشیه مذاکرات هسته ای صورت گرفته است.
تغییر مواضع آمریکایی‌ها پس از روشنگری رهبر انقلاب
به گزارش جهان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: کشورش با ایران برای مبارزه علیه داعش گفتگو کرده است.

جن ساکی پس از سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص درخواست آمریکا از ایران برای حضور در ائتلاف ضد داعش، در توئیتر خود نوشت: این چیز پنهانی نیست که ما برای مبارزه علیه داعش در عراق با ایران گفتگو کردیم و این مسئله در حاشیه مذاکرات هسته ای صورت گرفته است.

این سخنان در حالی از سوی یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است که تا پیش از این مقامات آمریکایی ادعا می کردند که هیچ تماسی با ایران در زمینه مبارزه با داعش نداشته اند و اصولا نیازی هم به همراهی ایران ندارند.

گفتنی است روز گذشته رهبر معظم انقلاب پیش از ترخیص از بیمارستان در سخنان مهمی با پرده برداشتن از درخواست های امریکا در سطوح مختلف جهت همکاری علیه داعش، ائتلاف شکل گرفته را پوچ و جهت دار خواندند.

فارس هم به نقل از نشریه «تایم» نوشت، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت واشنگتن تلاش می‌کند تا به ایران اطمینان دهد که در مبارزه با گروه تروریستی «داعش» اهداف مشترکی با تهران دارد.

وی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که مشخص شد آمریکا با وجود اعلام اینکه قصد همکاری با تهران را ندارد، بارها درخواست همکاری را مطرح کرده، اما ایران به دلیل نقش پررنگ واشنگتن در شکل‌گیری و قدرت گرفتن گروه تروریستی «داعش»، این درخواست را رد کرده است.

این مقام ارشد دولتی آمریکا که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت نمایندگان آمریکا در مذاکرات با ایران، تلاش کرده‌اند تا به تهران نشان دهند که طرفین منافع مشترکی علیه داعش دارند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از نشست موسوم به «مبارزه با داعش» که در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد، گفت این کشور در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت‌وگوهایی را نیز در رابطه با داعش با تهران داشته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید هم گفت: آمریکا در خصوص داعش با ایران مذاکراتی داشته است.

وی افزود: آمریکا برنامه‌ای برای تبادل اطلاعات یا هماهنگی اقدام نظامی در عراق با ایران ندارد.

جان کری: خواهان حفظ کانال ارتباطی با ایران هستیم

در همین حال، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بر باز بودن کانال ارتباطی با ایران بر سر داعش تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در فرانسه گفت: «این موضوع که ایرانی‌ها به کنفرانس پاریس دعوت نشدند به این معنا نیست که ما برای فهم اینکه اگر آنها با ما همراه شده و یا تحت شرایطی احتمال تغییر(رویکرد ایران) به وجود آید، مخالف ایده برقراری ارتباط(با ایران) باشیم.»

کری افزود: «داشتن یک کانال ارتباطی درباره یکی از بزرگترین موضوعات جهان در حال حاضر، موضوعی است که با عقل سلیم هم سازگار است؛ درها برای حفظ کانال‌های ارتباطی محرمانه با ایران باز است.»

وی به درخواست تلویحی کمک انگلیس از ایران برای کمک به ائتلاف ضدداعش نیز واکنش نشان داد و گفت: آمریکا در اقدام نظامی ضد داعش با ایران هماهنگی نمی‌کند.

وی به مذاکرات هسته‌ای و سفر مقامات ایرانی به نیویورک برای مذاکره در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: امیدوارم در دور بعدی مذاکرات هسته‌‌ای به زمینه‌‌های مشترک برسیم.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: واشنگتن آماده مذاکرات با تهران درباره عراق است.

به گزارش رویترز،‌ جنیفر پساکی مدعی شد: ما با ایران همکاری نظامی علیه عراق نداریم، اما احتمال اینکه در آینده درباره اوضاع عراق با تهران مذاکراتی داشته باشیم، وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عابداسماعيل زاده
فداي چنين رهبر عالم و شجاع بشم كه فقط با يه مصاحبه اونم توي بيمارستان كاري ميكنه كه محاسبات غربيها ميريزه بهم ...
من برایم یک سئو ال جدی مطرح است و آن اینکه آیا فرمایش دیروز مقام عظمای ولایت که اینگونه باعث رو شدن دست آمریکائی ها در نزد افکار عمومی جهان شد .
چرا از دهان هیچیک از مقامات دولتی شنیده نشد ه بود؟؟؟!!!!!
....؟
عابد اسماعيل زاده
چون جرات نداشتند ميترسيدند تحريمشون كنن...
ناشناس
بدلیل آنکه مسایل اینچنینی معمولا بدون هماهنگی و صرفا جهت جلوگیری از برخی مسایل محرمانه باقی می ماند و اگر رهبر معظم انقلاب صلاح دیدن مطرح میگردد.
محمد
حلا هی بشینن بگن فلانی پیر سیاسته . فلانی تئوریسین سیاسیه . فلانی ....... افتخار میکنم که رهبرم هم مرجع دینی منه هم مرجع سیاسی
Iran, Islamic Republic of
كاش بي عرضگاني كه داعيه سياست داني و حقوق شناسي و آشنايي با دنيا و هزار ادعاي بيخود ديگر را دارند . كمي هم از رهبر انقلاب اسلامي ياد مي گرفتند و به اين راه مي رفتند و مطيع ايشان مي بودند !!!
راضیه
الحق که که با برخاستن سید وسرورمان ازروی تخت بیمارستان در اردوگاه شرک ونفاق وکفر طوفان به پا شد وتمام محاسبات ان ها در کنفرانس پاریس به هم ریخت حالا همه مشغول متهم کردن وگازگرفتن همدیگر شده اند. جاء الحق وزهق الباطل
صابر
این که بخواهیم رهبر نترس و شجاع انقلاب رو با دیگران مقایسه کنیم غلطه! اگه سید علی نبود تا الان ما هم مثل عراق و سوریه و ... اسیر جلادای داعش بودیم.
رهبرا یک جرعه محتاج توام.
دار بر پا کن که حلاج توام ...
یا علی ع
آمریکا یک رژیم مستکبر و بی شخصیته باید آبروش رو برد
United States
تغییر موضع داد به جهنم
برن به جهنم
United States
مرگ بر آمریکا