پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتراض مشاورپاکستانی به‌تحریف‌درbbc

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 392559
مشاور امنیت ملی پاکستان در تماس تلفنی با همتای افغان خود اعلام کرد: بخش اردوی بی.بی.سی سخنان اصلی وی در خصوص تروریسم را تحریف کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی پاکستان در تماس تلفنی با «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: بی.بی.سی اردو سخنان اصلی وی در خصوص تروریسم را تحریف کرده است.

عزیز افزود: هدف وی از مصاحبه با بخش اردوی بی.بی.سی اشاره به حوادث گذشته در یک متن تاریخی بوده در حالی که موضع کنونی پاکستان در برابر تروریسم اقدامی یکسان در برابر همه گروه‌های تروریستی است.

مشاور امنیت ملی پاکستان در این گفت‎وگوی تلفنی تصریح کرد: اسلام‎آباد مصمم است تا برای رفع تهدیدات مشترکی که متوجه هر ۲ کشور است با کابل همکاری نزدیک داشته باشد.

این مقام پاکستانی همچنین گفت: «نواز شریف» به عنوان نخست وزیر پاکستان متعهد است اجازه ندهد از خاک پاکستان بر ضد افغانستان استفاده شود.

در ادامه این گفت‎وگو حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: دولتمردان افغان شرایط کنونی را درک کرده و توضیح در خصوص اظهارات عزیز سبب اطمینان بیشتر این مقام‎ها می‎شود.

وی در ادامه سخنان خود بر تعهدات افغانستان در قبال پاکستان تأکید کرد و گفت: با گشوده شدن فصل جدید همکاری‎ها میان ۲ کشور افغان‎ها انتظار دارند که با تلاش‎های مشترک بتوانیم هر ۲ ملت را از چنگال جنگ، بی‎ثباتی و سایر چالش‎ها دور کرده و صلح را به ارمغان آوریم.

سرتاج عزیز در گفت‎وگو با بخش اردوی بی. بی. سی گفته بود: طالبان افغان دشمن پاکستان نیست و اسلام‎آباد تمایلی ندارد که در برابر این گروه موضع‎گیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *