سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

بارش مداوم باران در استان‌های شمالی

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 312557
مدیرکل هشدار سریع و پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی گفت: طی روز گذشته و امروز در جنوب استان سمنان، شمال استان اصفهان، جنوب استان تهران و در استان‌های قم و مرکزی گردوخاک رقیق سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
به گزارش جهان، عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل هشدار سریع و پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: طی روز گذشته و امروز بارش مداوم باران در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش از شدت بیشتری برخوردار است که می‌تواند سبب آب گرفتگی معابر عمومی شود و طی روز گذشته، امروز، جمعه و شنبه بارش موقتی باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و هرمزگان رخ خواهد داد.

مدیرکل هشدار سریع و پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی گفت: طی روز گذشته و امروز در جنوب استان سمنان، شمال استان اصفهان، جنوب استان تهران و در استان‌های قم و مرکزی گردوخاک رقیق سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. در این مدت در برخی نقاط استان خوزستان و شمال خلیج فارس نیز باد و گردوخاک رقیق سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

امیدوار شهری بیان کرد: دمای هوای پایتخت امروز در گرمترین به 31 درجه و سردترین به 20 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

* تا اوایل هفته آینده در برخی مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود

وی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر و استان اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها روز گذشته در استان‌های گیلان و مازندران و امروز و اوایل وقت فردا در استان گلستان و برخی مناطق خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل هشدار سریع و پیش‌بینی هوا سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر فردا از مقدار بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود و در همین مدت در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات شرقی البرز، استان خراسان شمالی و شهرهای شمالی خراسان رضوی نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین تا اوایل هفته آینده در جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی زاگرس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در شرق استان فارس و شمال هرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت.

امیدورا شهری گفت: هوای پایتخت امروز کمی ابری و در شهرهای جنوبی همراه با وزش باد و گرد و خاک  و در ارتفاعات نیمه‌ابری پیش بینی شده و فردا هوای پایتخت صاف و در بعدازظهر، رشد ابر در ارتفاعات و گاهی همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *