سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

توصیه های پزشکی وزیر به مردان

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب: 409758
وزیر بهداشت توصیه کرد: مردان هر سال برای آزمایش خون مربوط به سرطان پروستات اقدام کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در بازدید از چادرهای معاینه مردان در بوستان خواجوی کرمانی در تهران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: بیماری های بدخیم مربوط به پروستات، روده بزرگ و ریه ، سه بیماری مهمی است که اغلب آقایان به علت سهل انگاری در بررسی و معاینه، در مراحل دیرهنگام بیماری، مراجعه می کنند.

وی علاوه بر توصیه به معاینه و اآزمایش خون پروستات بعد از ۴۵ سالگی، به آقایان توصیه کرد بعد از ۵۰ سالگی، هر پنج سال و حداکثر هر ده سال برای بررسی روده بزرگ و همچنین هر سال برای بررسی بیماری های ریوی مراجعه کنند ضمن این که لازم است هر دو سال یک بار آزمایش های عمومی مربوط به خون را انجام دهند.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر در باره چگونگی پیشرفت طرح تحول سلامت گفت: این طرح خوشبختانه با رضایت مردم در سراسر کشور ادامه دارد و بنظر می رسد با حمایت دولت و پی گیری رییس جمهور، در سال آینده نیز بهتر ادامه یابد.

وی گفت: مخالفان این طرح نیز بهتر است انتقاد کنند تا تخریب.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *