جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دعوت بازاری سفیر ایران از شرکتهای روسی

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 425156
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد کمپانی‌های روسی باید اقدامهای خود در جهت گسترش حضور در بازار ایران را تقویت کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: در غیر این صورت همه موقعیت‌های مناسب در این بازار توسط رقبای آنها از آسیا و غرب اشغال می‌شود.

سنایی گفت: کمپانی‌های غربی و آسیایی با توجه به بروز "جوی نو" پیرامون ایران فعالیت خود در جهت جستجوی موقعیت‌های مناسب را آغاز کرده‌اند.

این جو پیرامون ایران باعث افزایش شور و شوق کمپانی‌های روسی هم شده و ما شاهد حرکت آنها بودیم.

ولی برخی کمپانی‌های روسی انتظار پیشه کرده‌اند و این موضع برای ما مفهوم نیست.

اگر آنها صبر کنند ممکن است امکانات و پتانسیلی را که در حال حاضر در بازارهای ایران فراهم می‌شود از دست بدهند.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد:فکر می‌کنم کمپانی‌های روسی باید گامهای قطعی‌تری بردارند تا بتوانند در ایران حضور گسترده داشته باشند.

وی گفت: امروز رقابت جدی برای حضور در بازار ایران وجود دارد و کمپانی‌های آسیایی و جنوب شرقی و همچنین کمپانی‌های اروپایی و غربی قدمهای فعالی برای حضور در آن برمی‌دارند.

سفیر ایران در روسیه معتقد است کمپانی‌های صنعتی و انرژی از روسیه در مقایسه با رقبای شرقی و غربی امکانات کلانی برای فعالیت در بازار ایران دارند.

وی گفت: در حوزه‌هایی چون نفت، گاز، صنایع، راه آهن پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه گذاریهای روسیه در ایران موجود است.

بالاخص اینکه اراده رهبری کشورهای ما متوجه توسعه همه‌جانبه روابط است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *