جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آیا گرو گذاشتن کارت‌ملی جرم است؟

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 355550
مدیرکل روابط عمومی ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر؛ مهدی تدین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، گفت: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

او گفت: برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می‌شود، گفت: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد.

او گفت: همچنین دست کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع کنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *