پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

کالبدشکافی پلیس آمیکا را محکوم کرد

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 395952
نتیجه کالبدشکافی که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد جراحات ناشی از تیراندازی پلیس به نوجوان ۱۲ ساله سیاه‌پوست در منطقه «کلیولند» عامل مرگ وی بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نتیجه کالبدشکافی که روز جمعه منتشر شد، همانطور که انتظار می‌رفت تائید کرد که جراحات ناشی از تیراندازی یک افسر پلیس به سمت «تمیر رایس» عامل مرگ این نوجوان ۱۲ ساله سیاه‌پوست بوده است.

بنا بر گزارش شبکه‌های محلی، در گزارش کالبدشکافی با اشاره به تیراندازی صورت گرفته به سمت بالاتنه رایس، اشاره شده است که گلوله‌ها به «شاهرگ، روده و لگن» وی آسیب جدی وارد کرده و همین جراحات به مرگ او منجر شده است. دفتر بازپرسی پزشکی «کویاهوگا کانتی» مرگ رایس را «قتل» اعلام کرده است.

رایس ماه گذشته میلادی در حالی که اسلحه‌ای بادی به دست داشت، از سوی یک افسر پلیس هدف تیراندازی‌های متعدد قرار گرفت. پلیس پس از مرگ این نوجوان مدعی شد که اسلحه وی از سلاح واقعی قابل تشخیص نبوده و او هم به دستورات پلیس عمل نکرده است.

کشته شدن رایس به تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی در مناطق مختلف آمریکا منجر شد. این اعتراضات که با مرگ «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس آغاز شد، همچنان ادامه دارد و با تبرئه یک افسر سفیدپوست دیگر که «اریک گارنر» یک دستفروش سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود، تشدید شده است.

معترضان در «کلیولند»، یعنی محل قتل رایس، استعفای «مایکل مک‌گراث» مدیر ایمنی و «مارتی فلسک» دستیار اجرایی منطقه را خواستار شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *