شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

روزبدون‌چفیه عربستان دراعتراض به آل‌سعود

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 355956
مردم عربستان روز گذشته در اعتراض به رژیم‌ آل‌سعود چفیه‌های خود را کنار گذاشته و بدون آن‌ به خیابان‌ها آمدند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از احرار الحجاز خبر داد،‌ روز گذشته مردم معترض در عربستان سعودی به دعوت فعالان سیاسی این کشور و به نشانه اعتراض به رژیم آل سعود چفیه‌های خود را کنار گذاشته و بدون آن‌ به خیابان‌ها آمدند.

فعالان سیاسی عربستان تبلیغات خود برای اجرای این فعالیت ضد آل‌سعود را از دوماه پیش آغاز کرده بودند تا مخالفت خود با رژیم آل‌سعود،‌ رفتارهای بسیار بدشان درحق همه مردم حجاز و ادامه بازداشت زندانیان سیاسی را اعلام کنند.

مردم نیز جهت اعلام مخالفت خود با اقدامات سخت گیرانه از سوی آل سعود برای تنگ تر کردن دامنه آزادی‌های مدنی با عدم استفاده از چفیه به صورت گسترده‌ای در این فعالیت شرکت کرده و از آن پشتیبانی کردند.

این فعالیت مسالمت آمیز به دعوت گروه معارض "ائتلاف جوانان جزیره" و علی‌رغم تهدیدات نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود و نحوه برخورد بسیار خشن آنان صورت گرفته است.

اینگونه فعالیت‌های مسالمت آمیز علیه رژیم آل‌سعود از سالها پیش آغاز شده است که با روی کار آمدن پایگاه‌های اجتماعی مختلف دامنه آن گسترش یافته است.

عربستان تاکنون برای سرکوب اعتراضات مردمی، شمار زیادی از مخالفان به‌ویژه رهبران مخالف را با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است. برخی از این مخالفان سالهاست بدون تفهیم اتهام در زندان به سرمی برند.
https://jahannews.com/vdcammnei49nmo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcammnei49nmo1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *