پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
مایلی کهن: نگذاریم استعدادها هرز بروند

ب-د رییس رمال‌های فوتبال ایران است!

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 386853
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در اظهاراتی عجیب و جالب توجه بر وجود رمال و جادوگر در فوتبال ایران تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمد مایلی کهن در حاشیه جلسه کانون مربیان ایران درباره این جلسه گفت: چند دستور جلسه داشتیم که درباره آن‌ها تبادل نظر کردیم. اولین مسئله مشکلات مالی کانون مربیان بود که باید برای درآمدزایی برای کانون فکری شود. اعضا پیشنهادهایی برای تحقق این امر ارائه دادند. دومین موضوع بررسی فوتبال پایه در ایران بود.

وی ادامه داد: در ایران استعدادهای زیادی داریم اما بازده کار بر روی تیم‌های پایه مشخص نیست. من اصلا به نتایج تیم‌های پایه کاری ندارم چون اگر تیمی خوب کار کند و نتیجه نگیرد، عیب زیادی محسوب نمی‌شود. درست مثل تیم ملی آلمان که قهرمان جهان شد ولی لزوما تیم‌های پایه‌اش نتایج آنچنانی نمی‌گیرند. همین طور کشورهایی مثل آرژانتین، برزیل و هلند.

مایلی کهن ادامه داد: نباید به نتایج تیم‌ها توجه کنیم بلکه باید به این فکر کنیم که استعدادهای خوب فوتبال‌مان را شناسایی کنیم. بر همین اساس کانون مربیان قرار است طرح پیشنهادی‌اش را به فدراسیون ارائه دهد که این اتفاق هرچه سریع‌تر بیفتد بهتر است چون نباید بگذاریم که استعدادها هرز برود. با وجود اینکه فوتبال ایران به صورت آکادمیک اداره نمی‌شود اما به عنوان کسی که در استعدادیابی دستی بر آشتی دارد می‌گویم که در ایران بی‌نهایت استعداد داریم چون علاقه‌مندان زیادی به فوتبال در ایران وجود دارد.

سخنگوی کانون مربیان همچنین گفت: در این جلسه درباره نحوه برگزاری انتخابات کانون مربیان که چهارشنبه برگزار می‌شود نیز صحبت کردیم.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقه‌های پایه در ایران گفت: مسابقه‌ها در بدترین ساعت ممکن و بدون رعایت قانون برگزار می‌شود یعنی مسابقه‌ها در سطح بسیار نازل برگزار می‌شود و اکثر تیم‌ها از بازیکنان صغر سن دار استفاده می‌کنند.

مایلی کهن در ادامه درباره نتایج تیم امید و سرنوشت نلو وینگادا گفت: اکنون ممکن است اتفاقاتی در تیم امید بیفتد اما سوال این است که آیا اتفاقات قبلی خوب بود؟ اصلا خود وینگادا چطور به ایران آمد؟ در مباحث اخیر همه هجمه‌ها به سمت تیم ملی جوانان است و آن وقت برنامه‌ای مثل ۹۰ هم به این‌ها دامن می‌زند.

به گزارش ایسنا، مایلی کهن که پیش از این با انتقاد از برنامه ۹۰ مجری این برنامه را با عنوان "کی‌روشی‌پور" خطاب کرده بود، بار دیگر از این لفظ استفاده کرد و به خبرنگار صداوسیما گفت: می‌دانم که این بخش از حرف‌هایم را حذف می‌کنید!

وی در ادامه درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های ایران گفت: اساسا خصوصی‌سازی در ایران پا نمی‌گیرد. آن‌هایی هم که ظاهرا خصوصی شده‌اند دولتی‌اند. کدام شرکت یا ارگان دولتی تاکنون خصوصی شده است؟

وی همچنین درباره حق پخش تلویزیونی لیگ برتر و ممانعت از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها گفت: فدراسیون می‌گوید دوربین‌ها را راه نمی‌دهم تا صداوسیما حق پخش را بپردازد. از طرف دیگر می‌گویند که برای تیم جوانان ۴ میلیارد تومان هزینه شده است. مسئله مهم هزینه کردن این پول نیست بلکه نحوه آن است. شاید این ۴ میلیارد را در جوی آب ریخته‌اند. هزینه‌ها باید بهتر انجام شود.

وی افزود: مشکل فوتبال ما اصلا پول نیست. ما پول زیادی داریم اما به جا هزینه نمی‌کنیم. در جام جهانی مربی ما جزو ۱۳ مربی ایران و جهان بود پس پول هست اما در کشورهای دیگر با حساب و کتاب پول می‌دهند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با انتقاد از کارلوس کی‌روش گفت: پس از اردوی تیم ملی، کی‌روش به آفریقای جنوبی رفته است تا اردوی بعدی را تعیین کند. این مسئله به مربی چه ارتباطی دارد؟ من می‌دانم که دختر و داماد او در آفریقای جنوبی ساکنند. کی‌روش وظیفه دارد از امکاناتی که برایش فراهم می‌شود استفاده کند اما او همه امور را خودش انجام می‌دهد. تکلیف سرپرست تیم ملی چه شد؟ سرپرست باید به همه امور آشنا و اساسا به تیم ملی حاکم باشد اما کی‌روش هر کسی را که دلش می‌خواهد می‌گذارد. همین طور می‌گویند که او باید یک مربی ایرانی را به کار بگیرد. مگر مارکار آقاجانیان خارجی است؟

در ادامه مایلی کهن درباره شایعه حضور رمال‌ها و جادوگرها در فوتبال ایران که این روزها بیش از هر زمانی مطرح می‌شود گفت: این مسائل را که می‌گویند در همه جای دنیا وجود دارد. در ایران هم برای ما ثابت شده است که بعضی‌ها این کارها را می‌کنند. اتفاقات رییس و رابط رمال‌ها کسی بود که الان به عنوان نماینده یکی از آقایان امورات را انجام می‌دهد و ابتدای نامش هم ب – د است.

وی در پایان درباره احتمال استفاده فوتبالیست‌ها از مواد مخدر و محرک گفت: در این باره اطلاعاتی ندارم اما همان طور که در هر جامعه‌ای ممکن است فرد معتاد وجود داشته باشد شاید در فوتبال هم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *