جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۶
آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

استکبار جهانی در حوادث ۸۸ پشت سر یک جماعت جاهل ایستاد/ فتنه‌گران به جای تنبه بر اشتباه خود اصرار کردند

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 333752
خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: در حوادث ۸۸ یک جماعتی در جهالتی بودند که استکبار نیز پشت آنها ایستاد. آنهایی که بساط حوادث ۸۸ را در داخل فراهم کرده بودند به جای اینکه متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.
استکبار جهانی در حوادث ۸۸ پشت سر یک جماعت جاهل ایستاد/ فتنه‌گران به جای تنبه بر اشتباه خود اصرار کردند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های امروز، در سخنانی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

وی افزود: در دنیایی که ما امروز در آن سپری می‌کنیم و از زمانی که جهان اسلام و انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و ۳۵ سال از آن گذشته، ملت ایران گرفتار شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران در چنگال غرب گرفتار شده است، البته منظور بنده دنیای غرب است نه جهان مسیحیت.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت‌های جهان مسیحیت باید اوضاع جهان اسلام را پیگیری و رصد کنند، گفت: ملت‌های جهان مسیحیت باید توجه کنند که اوضاع چگونه می‌گذرد و دنیای استکبار در دنیای اسلام چه کارهایی می‌کند. آنها دنیای اسلام را به هم ریخته‌اند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به نمونه‌ای از جنایات دنیای استکبار در دنیای اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای استکبار مسئله تکفیری و سلفی‌گری را درست کرده است. این مسئله در کشورهایی مانند سوریه و عراق دیده می‌شود که تکفیری‌ها را در نقاط مختلف دنیا پراکنده کرده و دنیای اسلام را گرفتار می‌کنند. اینها برای این است که دنیای اسلام را متلاطم کنند.

وی افزود: این اقدامات به این دلیل است که طلوع اسلام از ایران و جمهوری اسلامی بوده و اسلام واقعی را به ثمر رسانده است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دنیای استکبار جنگ بین شیعه و سنی را در دنیای اسلام درست کرده است، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی همواره با هم برادر و برابرند، اما این جنگ تکفیری‌ها نیز به دلیل این است که آنها می‌خواهند اسلام را خون‌خوار و جانی معرفی کنند و می‌خواهند از این طریق بین شیعه و سنی جنگ به راه بیندازند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: امروزه دنیای اسلام گرفتار است که جهان مسیحیت باید این حکمت را از جمهوری اسلامی گوش دهد، همان‌طور که عیسی‌بن مریم فرمود باید از چراغ روشن نور گرفت.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی چراغ است. ما در دنیای امروز و در همه جایی که می‌بینیم، از روزی که جمهوری اسلامی ایران به پا شده دشمن همواره توطئه‌هایی را پایه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امام‌جمعه موقت تهران به حوادث سال ۸۸ و نقش دنیای استکبار و غرب در رخداد این فتنه اشاره کرد و گفت: حوادث سال ۸۸ نمونه‌ای از توطئه‌های استکبار در جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تاکید کرد: در حوادث سال ۸۸ یک جماعتی در جهالتی بودند که استکبار نیز پشت آنها ایستاد. عجیب است که استکبار چشم طمع داشت و دنیای غرب نیز امیدوار شد و پشت این صحنه صف‌آرایی کرد.

وی ادامه داد: آنهایی که این بساط را در داخل فراهم کرده بودند به جای اینکه متنبه شوند، بر اشتباه و غلط خود اصرار کردند.

امام‌جمعه موقت تهران از توافقنامه ژنو به عنوان یک میثاق یاد کرد و گفت: این میثاق، یک چیز خوبی از آب درآمد و آن این بود که در دنیای استکبار که همواره مطرح می‌کردند جمهوری اسلامی ایران درصدد ساختن سلاح اتمی است، این موضوع روشن شد و ما گفتیم که شما غلط می‌کنید بلکه جمهوری اسلامی درصدد دستیابی به دانش هسته‌ای است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی خطاب به کشورهای غربی و دنیای استکبار، گفت: شما هیچ‌گاه اقتدار و عزت کشور ایران را نمی‌خواهید. شما می‌خواهید این کشور نباشد، البته اساس آن صهیونیست‌ها هستند.

وی افزود: با کمال تاسف آمریکا با تمام وسعتی که دارد ۵ درصد آن یهودی هستند، اما ۸۰ درصد کنگره این کشور را یهودیان تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده این است که ۸۰ درصد کنگره آمریکا در اختیار ۵ درصد این کشور است، البته یهودیان پاکیزه‌ای در جهان داریم که مقصود ما آنها نیستند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آمریکا و غرب همواره عنوان می‌کنند که ایران موجب ناامنی است، افزود: این تحرکی که در زمینه توافق ژنو از سوی دستگاه دیپلماسی و وزارت‌خارجه انجام شد این موضوع را روشن کرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی خطاب به جهان مسیحیت، گفت: جهان مسیحیت باید توجه کنند که اوضاع چگونه پیش می‌رود، البته ملت ایران مستحکم و مقتدر است و هیچ‌گاه نمی‌گذارد از عزت و اقتدارش کاسته شده و همواره از حقوقش نیز کاملا دفاع می‌کند.

وی افزود: ملت ایران همواره قضایا را پشتیبانی می‌کند و اراده محکمی دارد. رهبر انقلاب اوضاع را کاملا رصد، مدیریت و نظارت می‌کنند و دولت هم نماینده این فکر و اساس است و با این تفکر کار را پیش می‌برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: دنیای غرب و استکبار بداند که پرونده‌شان سیاه و حجیم است. شما این پرونده را در این سال‌ها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده‌اید. مراقب باشید تا این پرونده را قطورتر و سیاه‌تر نکنید.

آیت‌الله امامی‌کاشانی تاکید کرد: تاریخ در مورد همه چیز قضاوت و داوری خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران با صفا و حقیقت حرکت کرد و شما اهل دروغ بودید.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران وعده‌اش استوار است. نظامی که اجتهاد ولایت دارد همواره به اصولش پایبند است. شما با مردم تاریخ و دنیا روبرو هستید. بدانید که هر کاری که می‌کنید در دنیا برای شما حساب و قضاوت می‌کنند و پرونده‌تان سیاه‌تر می‌شود و حرکت شما محکوم‌تر از قبل خواهد بود.

امام‌جمعه موقت تهران به توافق‌نامه ژنو اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به این توافقنامه پایبند است. دنیای مسیحیت و همه مردم جهان در مورد شما و آینده قضاوت خواهند کرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی اظهار داشت: هیچ وقت به این کشور طمع نکنید. این کشور و مردم آن به اصولش استوار است و ذره‌ای از آن کوتاه نخواهد آمد.

وی به توجهات خاص امام زمان(عج) به مردم ایران اشاره و تصریح کرد: شما می‌دانید که در پس پرده، وجود اقدس امام عصر(عج) ملت ایران را کمک و همراهی می‌کند. ما در زیر لوای امام عصر(عج) هستیم و ایشان امور را جلو می‌برند، اما گرفتاری‌هایی نیز که برای ما پیش می‌آید به گناهان شما، بنده و بقیه بستگی دارد که باید از آن استقبال کنیم.

امام‌جمعه موقت تهران به موضوع وقف و اهمیت آن در اسلام و روایات اشاره کرد و گفت: مسئله وقف بسیار مهم است که در روایات ما نیز به آن بسیار سفارش شده است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: وقف صدقه جاریه است و از این صدقه جاریه که پس از مرگ برای شما خواهد بود، غفلت نکنید، البته وقف در کشور ما نظام و مدیریت درستی دارد که امیدوارم خداوند متعال به افرادی که دارای تمکن هستند توفیق دهد تا از این صدقه جاریه غفلت نکنند.

وی در پایان سخنانش در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران به سالروز صدور فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) مبنی بر واگذاری حفاظت از سفرهای هوایی به سپاه پاسداران اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان صدور این فرمان هیچ هواپیماربایی در کشور رخ نداده و سپاهیان با هوشیاری، درایت و فداکاری به این وظیفه‌ای که امام‌خمینی(ره) فراهم کرده بودند، عمل کردند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران به موضوع پاکدامنی و سفارش آن در اسلام اشاره کرد و گفت: در روایات بسیاری تاکید شده که انسان باید همواره دامنش را حفظ کند که حفظ آن در ازدواج با همسر پاکیزه استوار است.

وی افزود: انسان باید زبانی ذاکر و بدنی مقاوم در برابر بلایا داشته و همواره در برابر مصیبت‌ها صبر و شکیبایی به خرج دهد.

امام‌جمعه موقت تهران تاکید کرد: دین‌داری دارای ۲ پایه است که یکی همسر صالح و دیگری تقواست. تکامل و کمال انسان بر ۲ اساس همسر صالح و تقوا استوار است، پس نتیجه می‌گیریم که همسر صالح و ایمان به خدا جزء جداناشدنی هستند.

آیت‌الله امامی‌کاشانی خاطرنشان کرد: لذت آن چیزی است که باقی و ابدی باشد. لذتی که در گناه است انسان را به آلودگی می‌کشاند. جوانی که در هرزگی و گناه است، خودش را تباه می‌کند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محاکمه کنید....
درود بر مواضع ایشان
ایول بر اعتدال واقعی
9دی حماسه عشق
مرگ بر امریکا و اسرائیل
رضا
...
یعنی ندونسته این کارا رو می کردن بدون هماهنگی و ارتباط با خارج از کشور ....