جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

پایان مدت پناهندگی موقت اسنودن در روسیه

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 373055
مدت زمان مجاز برای پناهندگی موقت ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی‌های کاخ سفید از کاربران اینترنت در نیمه شب پنج شنبه رسما به پایان رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اسنودن که بعد از فرار از هنگ کنگ به روسیه رفته بود بعد از مدتی کشمکش دیپلماتیک میان روسیه و آمریکا سرانجام از سوی پوتین پناهندگی سیاسی موقت دریافت کرد و حال مدت زمان مجاز این پناهندگی به پایان رسیده، اما به نظر می‌رسد وی تا زمانی که مقامات روسی در مورد آینده اش تصمیم بگیرند در این کشور باقی بماند.

اسنودن در اصل قصد داشت به کوبا پناهنده شود،‌اما زمانی که برای تغییر هواپیما در فرودگاه مسکو پیاده شد با توجه به شرایط و خطر دستگیری در صورت خروج از فرودگاه مسکو چاره ای جز درخواست پناهندگی از روسیه نداشت که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت.

بر طبق قوانین روسیه،‌تصمیم گیری در مورد وضعیت پناهندگی اسنودن به طور سالیانه صورت می‌گیرد. آناتولی کوچرنا وکیل اسنودن در این مورد گفته که انتظار دارد دولت به زودی در مورد وضعیت وی تصمیم بگیرد و به طور قطع اسنودن تا زمان اعلام تصمیم جدید می تواند در روسیه باقی بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *