جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاکید شیخ عیسی بر مخالفت مسالمت‌آمیز

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 393657
رهبر شیعیان بحرین با اشاره به لزوم ادامه حرکت مردم برای رسیدن به مطالباتشان تاکید کرد که نباید این حرکت مردم از حالت مسالمت آمیزش خارج شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته بحرینی در سخنانی در نماز جمعه امروز در الدراز در مسجد امام صادق(ع) خواستار ادامه مقاومت مردم این کشور در مقابل چالش‌ها شد.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اقدامات ظالمانه علیه مردم تصریح کرد که اعتراضات مردمی علیه رژیم حاکم نباید از حالت مسالمت امیزش خارج شود.

رهبر شیعیان بحرین با بیان این مطلب افزود: پایان جنبش باید اصلاح محقق شود و مسیر جدی از روند عدالت آغاز شود که به آن چشم دوخته شده است.

عیسی قاسم تأکید کرد که در آغاز قرار نبود جنبش تداوم یابد ولی ظلم، مرحومیت، و احساس درد مداوم به معنای حتیمت تداوم آن است.

وی در ادامه تصریح کرد: جنبش مردمی مسالمت آمیز آغاز شد و اصرار ابر این است که همیشه و با وجود خشونت و انواع تروریسم دولتی، مسالت آمیز باقی بماند.

رهبر شیعیان بحرین درباره جنبش اصلاح‌گرایانه مردم بحرین در برابر حکام این کشور گفت: ملت جنبش اصلاح گرایانه خود را از روی سرمستی و فساد آغاز نکرد و صبغه فرقه‌گرایی نداشت.

عیسی قاسم درباره انتخابات پارلمانی نیز تصریح کرد، دور نخست انتخابات پارلمانی به پایان رسید و من نیز به یک دلیل توقف کردم و مسائل دیگر را رها کردم.

وی با بیان این مطلب افزود: بنا بر اظهارات رسمی، نتیجه انتخابات به ۵۲% رسیده است و اگر بخواهیم این نتیجه را بپذیریم این مسئله نتیجه‌ای خواهد بود که باید [دولت] کاملا نسبت به آن اطمینان دهد.

رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد که دولت باید با شجاعت هر پیشنهادی را برای برگزاری همه‌پرسی بپذیرد و [این همه‌پرسی] با نظارت مشترک میان دولت و ملت و نظارت بین‌المللی در هر موضوعی انجام شود.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که ساعت نزدیک به شش صبح روز سه‌شنبه نیرو‌های نقابدار و تا بن دندان مسلح به همراه شمار دیگری از نیروهای نظامی وابسته به وزارت کشور بحرین به منزل آیت الله «عیسی قاسم» مرجع شیعیان این کشور واقع در الدراز یورش برده و همه محتویات آن را تفتیش کردند.

این اقدام نیروهای رژیم بحرین با اعتراضات گسترده مردم، ‌علمای دینی و فعالان حقوق بشری مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *