چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

جلوگیری از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اهواز

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 113053
جلوگیری از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اهواز

 برخورد های سلیقه ای مسئولین دانشگاه ها با تشکل های دانشجویی از معظلاتی است که همواره اعتراض دانشجویان را به سوی خود معطوف می کند که البته این قبیل برخورد ها در دانشگاه آزاد اسلامی با شدت بیشتری اعمال می شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در فروردین ماه امسال طی یک سلسله کرسی آزاد اندیشی از افراد شاخصی چون دکتر علی باقری، ناصر قره‌ باغي برای شرکت در این برنامه ها دعوت کرد.

مطلع شدیم مسئولین دانشگاه آزاد اهواز از ادامه این کرسی های آزاد اندیشی جلوگیری کرده اند و با برخورد کاملا سلیقه ای و خلاف قانون خود این تشکل دانشجویی را به هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع داده اند.

این در حالی است که طبق ماده 9و 10 آیین نامه اجرائی قانون تشکیل و تقویت و توسعه بسیج دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها زمانی تشکل ها به این هیئت ارجاع داده می شوند که خواستار راهپیمایی و یا تجمع در دانشگاه باشند و در خصوص برگزاری برنامه های عادی تنها مجوز از سوی شورای فرهنگی دانشگاه یا هماهنگی با رئیس دانشگاه کفایت می کند.

قبل از برگزاری این کرسی های آزاد اندیشی طی جلسه ای بسیج دانشجویی این دانشگاه با اعضای شورای فرهنگی دیداری داشته اند و در این جلسه برنامه مذکور را به تصویب می رسانند و حتی نام تمامی سخنرانان از پیش تعیین شده را هم ارائه می کنند.

بعد از گذشت 2 هفته از برگزاری این برنامه مسئولین دانشگاه از ادامه پیدا کردن این کرسی های آزاد اندیشی جلوگیری می کنند و دلیلی برای ممانعت از برگزاری این برنامه ارائه نمی دهند.

بسیج این دانشگاه طی نامه هایی به هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد خواهان آن شدند که به صورت کتبی توضیح بدهند چرا برنامه های آقایان حمید رسایی و قاسم روان بخش را لغو کردند.

در پاسخ هیئت نظارت از ارائه نامه کتبی سر باز می زند و تنها در توضیحی شفاهی علت آن را "صلاح نیست این افراد در دانشگاه حضور داشته باشند" اعلام می کند و قبال دیگر سوال ها که "چرا نباید بیایند" و "علت مخالفت با این افراد چیست" پاسخی نمی دهند.

سر انجام با اصرار های این تشکل دانشجویی هیئت نظارت مجاب به صدور نامه ای رسمی به این تشکل می شود که نه تنها در آن ذکر از اسم برنامه نشده است بلکه کوچک ترین علتی برای مخالفت با این برنامه ها آورده نشده و تنها برای از سر خود باز کردن این تشکل یک نامه که به سبک کاملا بچه گانه تنظیم شده ارائه می دهد.

برخورد های سلیقه ای مسئولین این دانشگاه آن جایی مشخص می شود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری اخیر ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای خاص اجازه برگزاری برنامه ها و سخنرانی را داشته اند و حتی آقایانی چون میرداماد، خرم و مومنی که غالبا در زندان به سر می برند را برای سخنرانی به این دانشگاه دعوت کردند و کوچک ترین برخوردی از سوی این مسئولین ندیدند و در آن زمان به صلاح! بوده این افراد در دانشگاه حضور پیدا کنند ولی الان صلاح نیست.

بسیج دانشجویی دانشگاه اهواز از نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی تقاضای رسیدگی به این مشکل را دارند و در حال تنظیم شکایت از این دانشگاه هستتد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *