پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

مسکو: با خطای کمتر از ۵ متر، مواضع"داعش"را در هم کوبیدیدم

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 448854
ژنرال ارشد ارتش روسیه روز چهارشنبه به تشریح نحوه شلیک موشک از دریای خزر به مواضع داعش در سوریه پرداخت و گفت روسیه پیش از حمله به شرکای خود اطلاع داده است.
مسکو: با خطای کمتر از ۵ متر، مواضع"داعش"را در هم کوبیدیدم
 به گزارش جهان به نقل از فارس، ژنرال «آندری کارتاپولوف» رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه روز چهارشنبه گفت روسیه تصمیم خود برای شلیک موشک به مواضع داعش از دریای خزر را به دیگر  کشورها اطلاع داده بود.

وی که ساعاتی پس از اعلام حمله موشکی روسیه به مناطقی از سوریه صحبت می‌کرد، گفت جمعا ۲۶ موشک کروز «مواضع زمینی داعش در رقه، ادلب و حلب» را هدف قرار دادند.

کارتاپولوف افزود: «برای آنکه امنیت غیرنظامیان تأمین شود،‌ مسیر پروازی برای موشک‌های کروز در نظر گرفته شد که از مناطق غیرمسکونی عبور می‌کرد.»

وی ادامه داد: «حملات از دریای خزر به مواضع شبه نظامیان، از قبل بین روسیه و شرکایش توافق شده بود. این حملات تحرک شبه‌نظامیان را کاهش داده و توان انجام اقدامات تروریستی را از آن‌ها سلب می‌کند.»

او در مورد دقت حملات انجام شده نیز گفت: «تمامی اهداف به خوبی با استفاده از اطلاعات شنود رادیویی، تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌برداری توسط پهپادها، تحلیل شده بود.»

به نوشته سایت وزارت دفاع روسیه، وی افزود: «ما همچنین از اطلاعات ارائه‌شده از سوی سوریه، ایران، و عراق و همچنین اطلاعات منابع مخفی خود، استفاده کردیم.»

وی با تأکید بر اینکه هر هدف با تلاش فروان شناسایی و نهایتا تائید شده است، گفت: «تنها پس از بررسی تمامی اطلاعات موجود و انجام شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای حملات آتی بود که تصمیمات نهایی برای زدن هر هدف اتخاذ شد. در تعیین اهداف جنگنده‌ها هم دقیقا از الگویی مشابه پیروی می‌شود.»

کارتاپولوف با بیان اینکه روسیه از مهمات و تجهیزات بسیار دقیق استفاده می‌کند، گفت: «نهایتا خطای حملات، کمتر از ۵ متر بود.»

وی با بیان اینکه تمامی اهداف در مناطق غیرمسکونی در نظر گرفته شده بود،‌ گفت: «از شرکایمان خواسته‌ایم که اطلاعات مربوط به مواضع داعش را با ما به اشتراک بگذارند. آن‌ها یا هماهنگی‌ای در این زمینه ندارند یا به هر دلیل دیگری، نمی‌خواهند ما به مواضع داعش حمله کنیم.»

جنگنده‌های روس روز چهارشنبه هفته گذشته با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه، حمله به مواضع داعش در سوریه را آغاز کردند. این حملات امروز با پشتیبانی هوایی از نیروهای ارتش سوریه و پس از آن شلیک موشک از آب‌های دریای خزر به سمت مواضع تروریست‌ها، وارد مرحله جدیدی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *