سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۶
۳۹

دعوت از علاقمندان به گويندگي در راديو

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 108356
معاون صدا با اشاره به اين كه كساني كه در راديو هستند اجازه حضور در تلويزيون را ندارند، گفت: راديو هميشه از استعدادها و ستاره‌ها استفاده كرده است. ما در راديو كميته انتخاب گوينده را تشكيل داده‌ايم و هركس كه علاقه دارد مي‌تواند به اين كميته مراجعه كند.
به گزارش  فارس، بعدازظهر امروز نشست خبري به مناسبت هفتادمين سالگرد تأسيس راديو و برگزاري يازدهمين جشنواره بين‌المللي راديو با حضور محمدحسين صوفي معاون صدا، كامران كاظم‌زاده مدير راديو فرهنگ، مهدي دهقان نيري، مهدي لبيبي، مقدسي و رضا رضايي مدير روابط عمومي معاونت صدا برگزار شد.
در بخش ديگري از اين نشست، معاون صدا در پاسخ به خبرنگاري درباره بودجه كم راديو نسبت به تلويزيون گفت: بودجه صداوسيما كم است و ما نيز اين مسئله را چندين بار گفته‌ايم در حال حاضر صداوسيما بيش از 110 شبكه ملي، بين‌المللي و استاني دارد و بايد علاوه بر تأمين و توليد برنامه از تجهيزات و ساختمان‌ها نيز نگهداري كند. بنابراين اعتبارات ما كم و در حد نياز نيست البته قول‌هايي داده شده كه اميدوارم تأمين شود و البته ما از دولت و مجلس تشكر مي‌كنيم كه اعتباراتي در اختيار ما قرار مي‌دهند.
وي ادامه داد: ذكر اين نكته نيز ضروري است كه هزينه برنامه‌سازي در راديو كمتر از تلويزيون است و اين مسئله در كل جهان نيز به همين شيوه است.
صوفي عنوان داشت: البته طي سالهاي اخير شيب بودجه راديو نسبت به قبل بيشتر شده است و وضعيت ما در سال 88 خيلي بهتر از 87 بود و اميدوارم اين شيب كه آغاز شده ادامه پيدا كند تا ما بتوانيم حداقلي از دستمزد همكاران‌مان را پرداخت كنيم.
وي همچنين درباره ميزان پخش برنامه‌هاي مجلس از راديو فرهنگ و ادامه تعاملات اين راديو با مجلس نيز اظهار داشت: ما در شبكه فرهنگ دو كار انجام داده‌ايم. اول اين كه اقدام به پخش جلسات رسمي مجلس مي‌كنيم و از سوي ديگر مدت‌هاست كه برنامه‌ جديدي را در دستوركار قرار داده‌ايم كه مباحثي را پيرامون قوانين مجلس، ضرورت تدوين قوانين و شيوه‌هاي تدوين آنها را در دستور كار قرار داده‌اند.
به گزارش خبرنگار فارس در تكميل توضيح معاون صدا، كامران كاظم‌زاده گفت: حتماً اگر رأي‌گيري در مجلس انجام مي‌‌‌شود، از راديو به طور مستقيم پخش شود و اگر به دلايلي امواج راديو قطع شد، مجلس دوباره رأي‌گيري مي‌كند. پخش برنامه‌هاي مجلس از راديو فرهنگ ميراث اين شبكه راديويي باقي ماند و ما گاهي براي برنامه‌ريزي‌هاي‌مان دچار مشكل مي‌شويم.
وي افزود: ما با اداره فرهنگي مجلس مراودات خوبي داريم و قول‌هايي دادند كه در جهت تقويت مجلس برنامه‌هاي بهتري توليد كنيم. در حال حاضر نيز دستوركار مجلس را هر روز صبح اعلام مي‌كنيم و روز بعد هم كه مجلس برنامه ندارد مصوبات روز قبل را به اطلاع مردم مي‌رسانيم.
در ادامه معاون صدا درباره مهمانان خارجي جشنواره نيز توضيح داد: مسئولان و دست‌اندكاران اي بي يو شركت مي‌كنند و يكسري هم برنامه‌ساز هستند. كساني كه براي حضور در اجلاس مي‌آيند به طبع‌ در اين مراسم حضور دارند مسئولان نيز به عنوان مسئول حضور دارند آنهايي هم كه به عنوان برنامه‌سازي حضور دارند در اين مراسم شركت مي‌كنند.
وي ادامه داد: در جشنواره‌هاي تلويزيوني و سينمايي، در زمان برگزاري جشنواره آثار پخش مي‌شوند اما در راديو اينگونه نيست. همچنين جشنواره امسال محدودتر شده و طي 4 نيم‌روز برپا مي‌شود. افتتاحيه ساعت 9 صبح سه‌شنبه 5 خرداد و اختتاميه در آخرين شب جشنواره، پنج‌شنبه 7 خرداد برگزار خواهد شد.
صوفي با بيان اين كه اولويت ما در راه‌اندازي راديو نمايش تكميل پوشش ساير شبكه‌ها است، درباره تأمين موسيقي شبكه‌هاي مختلف راديويي تصريح كرد: مسئوليت تأمين موسيقي برعهده مركز موسيقي است ما خوشبختانه منبع بسيار غني از موسيقي داريم و آرشيو صداوسيما از غني‌ترين آرشيوه‌هاست كه برنامه‌سازان ما هم از موسيقي‌هاي موجود در آن استفاده مي‌كنند. از طريق سيستم اتوماسيون نيز كه در دستور كار است، برنامه‌سازان به راحتي مي‌توانند از اين منبع قوي آرشيو استفاده كنند. در حال حاضر شبكه آوا روزانه با 7 ساعت برنامه از 17 الي 24 نسبت به پخش موسيقي‌هاي سنتي اقدام مي‌كند و راديو نوا نيز از 24 تا 6 بامداد نسبت به پخش موسيقي‌هاي مذهبي، آييني و معارفي اقدام مي‌كند.
به گزارش فارس، در ادامه اين مراسم لبيبي اظهار داشت: ما در جشنواره راديوي امسال شرايط يكساني براي شركت‌كنندگان داخلي و خارجي داريم. همچنين استقبال خارجي‌ها امسال بيشتر از سال‌هاي قبل بوده و تعداد و تنوع آثارشان بسيار زياد است.
وي افزود: آنها معترف هستند كه برنامه‌‌سازان ايراني بسيار برتر از برنامه‌سازان خارجي هستند و همواره مطالبي را از ايراني‌ها ياد مي‌گيرند.
در ادامه، صوفي پيرامون سؤالي با موضوع بودجه راديو براي مقابله با جنگ نرم چقدر است، اظهار داشت: به اين منظور اعتباراتي براي ما در نظر نگرفته‌اند و ما فقط يك بودجه كلي داريم.
وي همچنين درباره ايجاد محدوديت معاونت صدا براي خبرنگاران در گرفتن مصاحبه با برنامه‌سازان راديو نيز عنوان داشت: ما هيچ محدوديتي ايجاد نكرد‌ه‌ايم و آماده همكاري با خبرنگاران هستيم. البته اگر ما ضوابط و معيارها را مانع بدانيم به بيراهه رفته‌ايم ضمن آن كه خبرنگاران از چهار طريق مدير شبكه، تهيه‌كننده، سردبير و روابط عمومي مي‌توانند خبر بگيرند.
معاون صدا درباره ميزان شنوندگان راديو نيز عنوان داشت: ميزان شنوندگان راديو نسبت به سال قبل افزايش يافته و ميزان رضايتمندي هم بيشتر شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: يكي از دلايل برگزاري هم‌انديشي طنز اين است كه ما در سال 89 برنامه‌هاي طنز را نسبت به سال‌هاي قبل بيشتر خواهيم كرد. برخي شبكه‌ها مخاطبان خاص خود را دارند؛ مثلاً شبكه چهار مخاطبانش با شبكه يك يكسان نيست. شبكه گفت‌وگو هم براي اقشار خاصي برنامه توليد مي‌كند ضمن اين كه براي سال 89 تصميم گرفته‌ايم همه شبكه‌ها، در حوزه تخصصي كار خود، برنامه‌ مناظره‌اي داشته باشند.
معاون صدا در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس در خصوص اين كه پيش از اين مجري‌هاي راديو اجازه حضور در تلويزيون را نداشته‌اند اما مدتي است كه اين قانون به روال قبل پيگيري نمي‌شود و اين كه آيا اين قانون لغو شده است، اظهار داشت: يكي از كارهايي كه راديو همواره انجام داده، حق‌شناسي بوده و راديو هميشه از استعدادها و ستاره‌ها استفاده مي‌كرده است. اين ضوابط همچنان پابرجاست و كساني كه در راديو هستند اجازه حضور در تلويزيون را ندارند. همچنين كميته انتخاب گوينده را تشكيل داده‌ايم و هركس كه علاقه دارد مي‌تواند به اين كميته مراجعه كند. البته ما به مجري‌هايي احتياج داريم كه علاوه بر صداي خوب، دانش هم داشته باشند. علاقمندان به گويندگي مي‌توانند براي انجام تست يا به شبكه راديويي تهران واقع در ميدان ارگ و يا ساختمان شهداي راديو در جام جم مراجعه كنند.
وي درباره موسيقي‌هايي كه از راديو پخش مي‌شوند نيز گفت: هر اثري كه از راديو پخش مي‌شود بايد داراي استانداردهاي باشد و اين استانداردها توسط مركز موسيقي سازمان صداوسيما ارزيابي مي‌شوند.
صوفي ادامه داد: امسال مركز نمايش موظف است 25درصد از برنامه‌هايش را به طنز اختصاص بدهد. هر شبكه نيز بايد برنامه طنز تركيبي داشته باشد. افزايش برنامه‌هاي گفت‌وگو محور، مستند، مناظره‌اي، حضور در استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف، ارتباط با مجامع علمي دانشگاهي از جمله برنامه‌هايي است كه براي حفظ مخاطب در نظر گرفته‌ايم.
در بخش پاياني اين نشست دهقان نيري نيز در توضيحاتي پيرامون يازدهمين جشنواره بين‌المللي راديو گفت: رقابت بين برنامه‌هاي داخلي و خارجي يكسان است و ما تفاوتي در داوري آثار داخلي و خارجي نداريم. 10 ساختار داشته‌ايم كه در همان چارچوب‌ها بوده‌اند همچنين برابرسازي هدايا نيز امسال صورت گرفت و نفرات اول هزار و 500 دلار و نفرات دوم هزار دلار دريافت خواهند كرد. بحث رقابت برنامه‌هاي با موسيقي و بدون موسيقي نيز يكسان است و جشنواره ملزم شده تا رقابت يكساني در اين زمينه بين همه شبكه‌ها داشته باشد.
وي اظهار داشت: امسال 180 جايزه تقديم همه عوامل مي‌شود و مقرر شد جوايز در پنل‌هاي تخصصي خود تقسيم شود. در اختتاميه 10 جايزه ويژه عواملي تقديم مي‌شود كه بالاترين نمره را در داوري گرفته‌اند. صرفه‌جويي‌هايي نيز در هزينه‌ها شده و مدعوين داخلي و خارجي افزايش پيدا كرده‌اند.
وي گفت:‌ ما امسال هزار مهمان داخلي و 80 مهمان خارجي خواهد اشت كه تعامل بيشتري نيز با برنامه‌سازان داخلي و خارجي در دستور كار داريم. اي بي يو نيز كلاسي خواهد داشت كه به مدت 2 روز در تهران برگزار خواهد شد. امسال بحث اهداي جوايز به عوامل برنامه‌ساز وجود دارد و ديگر برنامه برتر نداريم در اين جشنواره، كل خانواده راديو دعوت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چگونه در تست گویندگی رادیو شرکت کنم؟
مهری عسکری
سلام.دوستدارم خالصانه کسانی که علاقمند به گویندگی هستن رو راهنمایی کنید چون من هم از صدای خیلی خوبی بهره مند هستم.طبق گفته شما اگه واقعا ما به شبکه رادیویی مراجعه کنیم اجازه تست بما میدن؟
نسیه شمس
با سلام و ارزوی موفقیت برای شما من از علاقمندان به رشته گویندگی میباشم اگر برایتان مغدور است اینجانب را راهنمایی بفرمایید. باتشکر
اکرم بهار
با سلام . من در تست صدای خراسان شمالی انتخاب شدم ولی بدلیل مشکلاتی در آنجا نتوانستم به کارم ادامه بدم میخواستم بدونم آیا با فرض تایید نهایی برای جذب در آنجا از طرف شما. آیا برای ما که شهرستانی هستیم مکانی مثلا خوابگاهی هست .واینکه آیا گوینده های رادیو مانند سایر کارکنان دولتی روزی امکان داره استخدام م بشن و همچنین من بیشتر به برنامه های جدی علاقه دارم آیا در این حد برنامه ای هس؟
فرزانه يوسفي
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب
نميدونم پيامم خونده ميشه يا نه ..ولي درخواستمو ارسال ميكنم ..من هم به خاطره علاقه اي كه به گويندگي راديو دارم، تست صدا براي پذيرش آموزش دوره هايي را درآموزشگاه استاد سعيد پور محمودي گذراندم ..و متاسفانه نيمه كاره باقي ماند.حال براي ادامه بسيار مصر هستم . احتياج به راهنمايي دارم ..اميدورام كمك وراهنماييم كنيد. مرسي
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
چگونه در تست گويندگي راديو شركت كنم؟
این جوری
اعظم دارستانی فراهانی
سلام مدرک مهندسی برق دارم و دبیر هستم مایلم بصورت افتخاری گویندگی کنم راه رو نشونم بدید لطفا حتما . سپاسگزارم
Germany
باسلام وتقدیم ادب واحترام..به گویندگی ودوبلور بسیارعلاقمندم وهمانطوری که اطرافیانم میگن در این فن توانمندم...خواهشمندم راهنماییم کنیدکه چطوری وارداین حرفه وعلاقم بشم .درضمن من کلاساشم رفتم...مدرک کارشناسی هم دارم ..سپاسگزارم ...اسماعیلی
ﻧﺮﮔﺲ
ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﻧﺮﮔﺲ اﺳﻼﻣﻲ ﻫﺴﺘﻢ ﻣﻦ ﺧﻮاﻫﺮﻡ ﻣﺮﻳﻢ ﺩﻭﻗﻠﻮﻫﺴﺘﻴﻢ ﻭﺑﻪ ﮔﻮﻳﻨﺪﮔﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﻋﻼﻗﻪ ﺩاﺭﻳﻢ اﻣﺎﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﻭاﺳﻪ ﺗﺴﺖ ﺑﻪ ﻛﺠﺎﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻴﻢ
لیلا جمالی
سلام چگونه درتست گویندگی رادیو شرکت کنم چه زمانی است
فائزه بلوچی
Sweden
سلام
من به گفته دوستان از صدای خوبی برخوردارم.و هم چنین خودم در زمینه شعر کوتاه فعالیت میکنم.
من کار کردن در رادیو را یکی از آرزوهای خودم میدونم.
و الان هم از شما انتظار و تقاضا دارم به من جهت پرورش استعدادی که دیگران در صدای من میبینن کمک کنید.ممنون میشم
فاطمه
سلام.روز بخیر،من صدای فوق العاده زیبایی دارم ،البته باتوجه به گفته های دیگران،علاقه مند به کار دررادیو ودوبله هستم،مدرک دوبله هم دارم، میشه بنده رو راهنمایی کنید؟لطفا پیامتون رو به جیمیل ام بفرستید مچکرم
ندا سیلانی
باسلام بنده دارای مدرک لیسانس علوم اجتماعی هستم .وعلاقه مند به گویندگی خبر در رادیو هستم وحدود نه سال هست که پیگیری میکنم برای اینکه از من تست بگیرن ولی هر بار که مراجعه کردم .میگویند که الان تست نمی گیریم .الان که این سایت رو دیدم خیلی خوشحال شدم .ودوباره امید وار شدم که می توانم به انچه که علاقه مند بودم وارزوش رو داشتم برسم.ممنون از شما منتظر خبر خوش از طرف شما میمونم.
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام.وقت بخیر
چرا همش واسه تست گویندگی میگین مدرک باید کارشناسی به بال باشه ، آخه الان دیگه مدرک رو میارن دمه در منزل میدن، هر چی که دوست داشته باشی.
یه خورده استعدادها رو هم در نظر بگیرین، ممنون میشم.
علی نزاد
با سلام بنده ذر زمینه گویندگی تبلیغاتی در شهرستان شهرضافعالیت داشته ام اما علاقه مند هستم تخصصی کار کنم لطفا برای تست در رادیو راهنمایی فرمایید
اعظم لطفی پور
سلام. من علاقمندبه گویندگی هستم وازصدای خوبی هم برخوردارم خواهش مکنم منوراهنمایی کنید.متشکرم
خاطره ايران منش
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب و احترام.
من از صداي خوبي برخوردار هستم ولي نميدونم بايد چطور تست گويندگي بدم . ممنون ميشم اگر راهنمايي كنيد .
با تشكر
زینب شمسی
سلام
علاقه مند به گویندگی در رادیو هستم لطفامراراهنمایی فرمایید.
باتشکر
سلام،به یکی ازاستودیوهای شهرتون مراجعه وتست بدین ونمونه صداروبه گوینده یامجریان شهرتون ویامعاونت صدای شهرتون بدین ونظرنهایی روازاونهابخواین!فرصت برای تست درسازمان کم ومحدودوبنابرنیازهست.
یامهدی ادرکنی
علی
با سلام لطفا سایت خود را بروز نمایید با تشکر
رقیه پوربایرام
Iran, Islamic Republic of
سلام من لیسانس ادبیات عرب دارم و عاشق گویندگی و مخصوصا گویندگی خبر هستم و خواهش میکنم منو به آر زوم برسونید ، برای شما کاری نداره
محمد علی
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شمابزرگواران عزیز با تشکر از برنامه ی خوبتان
بنده دانشجوی دانشگاه منتظری رشته الکترونیک خیلی خیلی خیلی علاقه مند به گویندگی در رادیو به ویژه برنامه های صبح گاهی و اجرای کمدی میباشم،اگر برای شما بزرگواران عزیز مقدور است اینکه تستی از اینجانب گرفته و صلاحیت بنده را برای این حرفه ارزیابی کنید .بار ها شده خودم مراجعه کردم ولی بی فایده بود. به دلم افتاده پیام بدم که اینجا منو تحویل می گیرن! ارادتمند شما میرزایی
الناز جمالی
باسلام ، اینجانب مدرک گویندگی را از شبکه خبر واقع در فردیس کرج دارا میباشم و کاردانی برق را هم که خیلی بی مربوط است دارم اما در خود توانایی درر گویندگی را نیز می بینم.
الناز
من از صدای فوق العاده خوبی برخوردارم.لذا برای گویندگی رادیو میخوام تست بدم.
درسا
سلام دوست عزیز شما میتونی خیلی راحت عبارت (خانه رادیو تست صدا) رو داخل گوگل سرچ کنی و وارد اولین سایتی که میاره بشی در اونجا شما امکان ارسال صدای خودت به عنوان تست رو داری و حداکثر جواب تست رو تا 30 روز بعد میدن. موفق باشی
اونجا حرف از ثبت نام زده اما کجا میشه ثبت نام کرد؟
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
با سلام بنده از علاقهمندان کار در رادیو و در ضمینه هنر دوبله و گویندگی هستم امکانش هست که راهنمایی کنید چه طور میتونم در این ضمینه فعالیت کنم
مائده زارعی
سلام صدای من برای گویندگی انتخاب شده اما من ساکن شهر مشهد هستم و کلاس ها در تهران برگزار میشه .ایا امکانش هست کلاسها را غیر حضوری بگذرونم؟ لطفا راهنمایی ام کنید ممنونم
samira
باسلام. ن خیلی خیلی به گویندگی علاقه دارم و بارها به من گفتن ک صدای خوب و بخصوصی دارم. خواهش میکنم راهنمایی کنید که چطور پیگیری کنم. البته من ساکن کرمانشاه هستم اما اینجا تست نمی گیرن.
طاهره
سلام میشه بگید چه اقدامی باید برای تست صدا انجام بدم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
مژگان گنجی
سلام شبتون به نیکی
من علاقه ی زیادی به گویندگی در رادیو دارم،افرادی ام که صدامو شنیدن میگن که صدای خاصی دارم،خواهش میکنم راهنماییم کنید،دانشجوهستم
مریم علیزاده
باسلام.من سابقه ی اجرا در تئاتر را دارم ودر گویندگی هم مستعد میباشم.آماده شرکت در کلاس هم هستم.لطفا راهنمایی بفرمایید که کجا مراجعه کنم برای تست حضوری در تهران.
مرتضی تیموری
بادرود
علاقه بسیارزیادی به دوبلروگویندگی دارم.
سعید
اگر به دنبال صدای خاص و ماندگار میگردید من کسی رو سراغ دارم که وقتی صحبت و یا دکلمه میگه سرجاتون میخکوب میشن ... بهتون قول میدم تمام گوینده های حرفه ای هم این تن صدا رو ندارن ، من اگه به جای شما بودم حتما پیگیر میشدم و از وچود چنین صدای استفاده میکردم تا مردم کشور ایران از چنین صدای لذت ببرن ...
مهسا فرشیدی
Iran, Islamic Republic of
سن 23سال
اکرم رفیعی دولت ابادی هستم
چگونه باخبر شوم که چه وقت تست گویندگی می گیرند
الهه پگاه
سلام من واقعا خیلی به گویندگی علاقه دارم وهمینطوراستعداش روهم دارم میخواستم بدونم چطورمیتونم براتست گویندگی شرکت کنم