جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۹

بشتابید؛ خودروی ۲۵ میلیون را ۴۷ میلیون بخرید!

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 451959
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود 16درصدی وام 25میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47میلیون تومان تمام می‌شود و این برای مردم بالاست.
بشتابید؛ خودروی ۲۵ میلیون را ۴۷ میلیون بخرید!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده‌اند، گفت: این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده‌اند از رکود عبور کرده‌ایم.

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تأثیر مثبت در بازار به وجود نخواهد آمد بلکه تأثیر منفی هم خواهد داشت.

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت: این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودروی داخلی شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود.

وی گفت : استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست‌های غلط دولتهاست.

بیاتیان با اشاره به سود ۱۶درصدی وام ۲۵میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود ۴۷ میلیون تومان تمام می‌شود و این برای مردم بالاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان‌تری بخرند.

وی گفت: یکی از انتقادها دخالت دولت‌ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است. یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگی‌شان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند.

وی گفت: نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیفتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه‌مدت به‌عنوان مسکّن عمل کند اما در درازمدت دولت باید سیاست خود را درباره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کند.

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازگرداندن 47 میلیون در ازای 25 میلیون وام در 84 ماه خیلی هم مناسب است. سود 16 درصد، خیلی هم خوب است. من مشتاقانه از این تسهیلات استفاده میکنم.
42 میلیون می شود نه 47 که مناسب است.
موسوی
فقط به این جمله بسنده میکنم :متاسفم!
ایرانی
نمی خریم تا تکلیف کیفیت و قیمت خودروها مشخص نشود.والسلام
نميخريم.......
اصغر
درخصوص نحوه محاسبه سود بانکی ابتدا به این مثال توجه کنید فرض کنید فروشنده ای بسته پنیری را که رویش نوشته قیمت برای مصرف کننده 4000تومن باسود صددرصد بفروشد میشود 8000تومن حالا بانک وام 25میلیونی را به ما میفروشد باتوجه به مثال بالا سودصددرصدش باید بشود 25میلیون وباید 50میلیون پس بدهید حالاچطورمیشود سود 16درصدی اش میشود 28میلیون وباید53میلیون نحومحاسبه بانک به شرح زیراست250000000ضربدر16درصدمی شود40000000ریال بعد این مبلغ را ضبدرهفت کرده (هفت سال)جمع سود می شود 280000000میلیون که با جمع اصل وام می بایست 53میلیون تومن که باید پیش پرداخت را هم جمع کرد اگریک خودرو45میلیونی راکه بیست میلیون پیش پرداخت بخرید برایتان 73میلیون تمام می شود حالا این خودروهفت سال بعد چقدرارزش دارد؟
بازپرداخت وام رو به این شیوه ای که شما میگین حساب نمیکنن
Estonia
دولتیها مردم را چی فرض کردند!
احمد
به قول فردوسی پور ___ ما رو جیگر فرض کردید ؟؟؟!!!!!!!!!!!!

ولی جدایی از شوخی جدی جدی فکر کنم اینها مردم ایران رو توی همین مایه ها فرض می کنن
ميثم
آيا بهتر نبود دولت تدبير و اميد به جاي اينكه وام 25ميليوني براي خريد خودروهاي بي كيفيت به مردم بدهد و 2برابر وام را پس بگيرد اين پول رو صرف هزينه ازدواج زوج هاي جوان ميكرد ؟ خريد خودرو واجب تر است يا ازدواج جوانان ؟
مجید
برا برخی وام خودرو واجب تره! چون با این طرح خودروهای بی کیفیت و گران رو به قیمت بالا می فروشه .مردم ما هم که می خرن .ازدواج جونها رو بیخیال !!!
وام ازدواج 3 میلیون تومان
قریشی
چرا مغلطه می کنید
اولا 25000000 با سود 16% و باز پرداخت 7 ساله (84ماه) میشود ماهی 496552 تومان که اگر در 84 ماه ضرب کنی میشود حدود 41700000 تومان نه 47000000 تومان
ثانیاً بسیار از بانکها سود 26-28% و گاهی بیشتر می گیرند. صرف نظر از هدف نهایی وام دهنده ها نسبتا مناسب است
ثالثاً تا 5-6 سال دیگر این 500 هزار تومان قسط ارشش حدود 100 هزار تومان فعلی می شود
کجاست من میخوام . مردیم از بی ماشینی
سینا
نخریدن خودرو همچنان ادامه دارد هرکی هم بخواد خلاف جهت مردم حرکت کنه بد میبینه
ایمان
اینا فقط به فکر خودشونن نه به فکر مردم با این کارها میخان جیب خودشون رو پر کنن
حمید
این بی تدبیری ها ناامیدون کرد.......
يارانه=حق تمام افراد
Iran, Islamic Republic of
يارانه برا چي به خودرو ساز بدن مگر خونشان رنگينتر از مابقي صنايع و کارخانجات است.
علی
Iran, Islamic Republic of
دولت حامی مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!