شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۳۳
سایت هاشمی رفسنجانی:

رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف الفبای دیپلماتیک بود!

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 447954
سایت هاشمی‌رفسنجانی درباره دست دادن ظریف و اوباما نوشت رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف عین الفبای دیپلماتیک بود و ظریف با این اقدام، شان ۸۰ میلیون ایرانی را حفظ کرد.
رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف الفبای دیپلماتیک بود!
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ سایت رسمی هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از یک کارشناس بین‌‌الملل اعلام کرد: رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف الفبای دیپلماتیک و احترام ملتش بوده است.

علی خرم در این یادداشت نوشته است: مخالفین آقای ظریف افرادی هستند که محبوبیت ایشان را خطری جدی برای موقعیت فعلی خود می بینند و به هر روشی برای تخریب شخصیت ایشان متوسل می شوند. این آقایان هر بار به عناوین مختلف به وزیر خارجه حمله می کنند.

برخی از این آقایان، افرادی هستند که از مدیران و مجریان دولت نهم و دهم بودند و هم اکنون عملکرد مطلوب آقای دکتر روحانی و همچنین آقای ظریف باعث آشکار شدن اشتباهات آن دولت درعرصه صنعت ،اقتصاد و سیاست خارجی شده است. به همین دلیل، از هر فرصتی برای ضربه به آنان استفاده می کنند.

اقتصاد ایران در سال ۸۴ رتبه ۴ منطقه بوده است و این درحالی است که در سال ۹۲ ایران به رتبه ۱۳ تنزل پیدا کرد ،بدیهی است که همه می دانند که عملکرد دولت نهم و دهم برای منافع ملی بسیار مخرب بوده و آن افرادی که مسبب این اتفاق بد بوده اند امروز با این قبیل اتهامات سعی در منحرف کردن ذهن مردم دارند تا عملکرد منفی خودشان را پنهان نگه دارند.

عده ای دیگر از مخالفین آقای روحانی و ظریف از این هراس دارند که با توجه به محبوبیت روز افزون ایشان در نزد مردم در انتخابات سال ۹۶ دیگر فضا برای حضور آنها باقی نماند لذا با توسل به توهین و تخریب این دو شخصیت محبوب مردم سعی در ایجاد موقیعتی برای خود در آن انتخابات پیش رو دارند.

برخی از افرادی که از همان ابتدا با ایجاد نا امیدی در اذهان مردم سعی در زیر سؤال بردن برجام داشتند امروز شاهدند که آقای روحانی و دکتر ظریف این برنامه را به خوبی پیش برده و به نتیجه رساندند و اگر این روند به همین شکل پایان یابد، دیگر تمام اهرم ها از دست شان خارج می شود، لذا برای کارشکنی در روند به پایان رسیدن برجام از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امین
Iran, Islamic Republic of
ببخشید! آقای ظریف ... چرا برای شرکت در مراسم تشییع جنازه پادشاه سابق عربستان - ملک عبدالله - سفر خارجی خود را هم که بسیار مهم بود و بسیاری از وزیران خارجه کشورها در آن حضور داشتند، را نیمه کاره رها کردید. به عربستان سفر کردید و مراتب احترام خود را به جا آوردید و با خاندان سعودی ابراز همدردی نمودید! اما الان ... حاجیان عزیز کشورت را به خاک و خون کشیده اند. جه اتفاق مهمی در نیورک اتفاق افتاده بود که نتوانستید این سفر را نیمه کاره رها کنید و به عنوان مرد اول دیپلمات کشور به داد حاجیان کشور برسی!
درود بر هاشمی
چطور 35 سال است مقامات ایران به طور "اتفاقی " در راهروهای سازمان ملل با مقامات امریکایی ( آنهم رئیس جمهور آمریکا ) روبرو نشده اند ؟ روبرو شدن اتفاقی که قبلا روزنامه های اصلاح طلب خبر احتمال آن را به طور گسترده با تیتر های بزرگ منتشر کرده و زمینه آن را آماده کرده بودند . جناب هاشمی لطفا پاسخ این سوال را بدهند . وگرنه هر عوام الناسی میداند با تیم دیپلماتیک کشور دیگری روبرو شدی سلام و احوال پرسی میکنی ... این که احتیاج به کارشناس بین المللی ندارد .
سال قبل "به طور اتفاقی " تماس تلفنی داشتن ! ... امسال "به طور اتفاقی " روبرو شدن دست دادن ! ... مواظب باشن چند سال بعد "به طور اتفاقی " اسناد همکاریشون با آمریکا برای استحاله انقلاب رو نشه !!!
معلوم نيست اينها اونموقع كه احمدي نزاد اتفاقي مادر چاوز بغل كرد كجا بودن
محمد
اطرافیان هاشمی تا کی می خواهند خود را به خواب بزنند. واین همه خودشان را از واقعیت دور نگهدارند . جناب آقای خرمی و سایت محترم هاشمی مسئولان آمریکا اگر دیپلماسی سرشان می شد اینهمه جنگ و خونریزی در دنیا راه نمی انداختند .بیدار شود....
رامــــــــــــــین
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه سایت هاشمی هنوز به این جمله حضرت امام(ره) معتقد نیست که میزان رای ملت است و مردم هستند که تشخیص میدهند چه کسی اصلح است.
این آقایون طی دو سال و اندی این همه گرد و خاک کردند هنوز هم که هنوزه هیچگونه برنامه جامع اقتصادی نداشته اند و همه چیز را منوط به توافقات هسته ای کرده اند.طوری از عملکرد دولت گذشته انتقاد میکنند انگار که بقول خودشان فتح الفتوح کرده اند.
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
آسمان ریسمان بافتن اصلاح طلبانه برای توجیه یک حرکت ذلیلانه.شاید به نظر ناقص شما مخالفان در محدودیت باشند ولی ما حداقل 72 نفریم پیش پای ولی
تاشناس
اقای هاشمی برخلاف حضرت امام {ره}هیچوقت مقابل امریکا موضع سخت تگرفته.
علی
Iran, Islamic Republic of
مخالفین کار شرم آور آقای ظریف همان دشمنان آمریکا و اسرائیل و منافقین قدیم و جدید هستند!
Iran, Islamic Republic of
دست دادن با يک فرمانده قاتل جاني، يعني اظهار دوستي و يا بي تفاوتي نسبت به جنايت‌ها. معني اش اين است. حالا يه عده نادان يا نغرض کينه توز، تعبيرهاي مسخره در مي‌آورند.
دستی که بسوی شیطان دراز می شود باید قطع شود.
خدا می داند این تحلیل بهترین واقعیت است
Iran, Islamic Republic of
واقعا" راست گفته
ساکت شو تو یکی دیگه
چند وقت دیگه رد نکردن دست نتانیاهو چطور؟
اونم الفبا دیگه کی به کیه؟
انگار نه انگار آمریکا چه بلائی سر این ملت در 100 سال اخیر داشته..
Estonia
سکه هایی که این جوری خرج میشه تا با چشم بسته مطلب بنویسند و یک کار احمقانه را به افتخار ملی تبدیل کنند
Estonia
آخر پاچه خواری نوچه های هاشمی
Estonia
الفبای بعدی چیه جناب کارشناس !!!
شهاب
Estonia
یعنی وزرای خارجه قبلی ما و حتی در زمان هاشمی الفبای دیپلماتیک را بلد نبودند ؟؟؟
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
شما به چه حقی از 80 میلیون ایرانی حرف میزنی در حالی که در آخرین انتخابات مجلس وریاست جمهوری وزنتان کاملا روشن بوده است ؟؟؟؟؟ مگر بناست هر اشتباهی از سوی دولت مردان رخ میدهد از طرف شما و امثال شما ماله کشی شود؟؟ ملت بیچاره را ببین که عده ای را از در بیرون میکنند ولی طلبکارانه از پنجره با ز می گردند
علی
"رد نکردن دست اوباما" یعنی اینکه مثلاً آقای ظریف داشته از یک مسیری مثل راهرو یا یه جای نسبتاً باریک رد میشده روبرو میشده با اوباما و این اوباما بوده که اول دست‌شو دراز کرده ! خب چاره‌ای نبوده و دور از ادب "دیپلماتیک" بوده که آقای ظریف دست‌شو رد کنه و...!
اما اگر آقای ظریف پشت در اتاقی که اوباما در اون بوده (گفته شده در سرویس بهداشتی!) به انتظار ایستاده باشه که اوباما بیاد بیرون و...! چی؟!
بازم میشه گفت الفبای دیپلماتیک بوده؟!!!
حامد
Russian Federation
سلام این عملکرد مطلوبی که فرمایش کردید میشه بگید در کدوم زمینه ها بوده مثلا عزت پاسپورت ایرانی بوده یا رونق صنعت یا تورم یا بیکاری و یا .... زمان احمدی نزاد اگر اینها نداشتیم ولی وزیر خارجه عربستان جرات اظهار نظر راجع به ایران نداشت یا روستای مثل بحرین جرات اخراج کردن سفیر ما رو نداشت لطفا مطلبی که میزارید حراقل کمی به به واقعیت نزدیک باشه
تبت یدا ابی لهب بریده با دستت
Russian Federation
ببخشید میشه دوستان حاج آقا که خیلی خیلی الفباهای دیپلماتیک رو از بر هستن،بفرماین که زانو زدن مقابل یه فسیل منطقه ایی ،حرف چندم از القبای دیپلماتیکه؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!
موبر
Iran, Islamic Republic of
برادر جان شما به یک کله شق انقلابی نیاز دارید نه دیپلمات انقلابی
سرور
هست.
Indonesia
خرم‌کسی است که میگفت رهبری از جزییات مذاکرات هم اگاه است اما راست نمیگفت در قاموس او و اربابانش سی و چند سال مصافحه نکردن با روسای جمهور امریکا لگدمال کردن شان ایرانی بوده است که الان با دست دادن شان ایران حفظ شد؟؟ آقای خرم چرا سالوسانی مثل تو نمی گویید در سیاست خارجی دست دادن یا ندادن دل به خواه نیست و باید از سوی نظام طراحی شده باشد؟؟
ناشناس
دست دادن با شیطان بزرگ الفبای رفاقت با شیطان است این همان خطوات الشیطان است
دست دادن با کسی از که دستش به خون همه کشتدگان جهان الوده است کشته شده های منا افغانستان بحرین یمن سوریه عراق فلسطین لبنان و همه و همه جا
ما به کله های فارغ از عصبانیت و شقاقت و هونسردی نیاز داریم و نیازمان به منطق و ادب هم بسیار زیاد است..... ادب مرد به ز دولت اوست!
همان کله شق های بی منطق مملکت را به این روز دراوردند.... تحریم را دست کم گرفتند و به مردم دروغ گفتند و انها را خس و خاشاک شمردند و حالا اینطوری شده....
ناشناس
اقایان بدانند که جاسوس شاخ ندارد
محسن
کاش حاج آقا برایمان از الفبای عربی و صرف و نحو آن بگویند و رد کردن درخواست ملاقات آقای ظریف توسط وزیر خارجه عربستان،بعد از فاجعه منا..
ابراهیمی
ظریف آه شهدای منا اثر کند بی شک شب نکند سحر کند .ان شاء الله مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل و مرگ بر مزدورانش در ایران اسلامی