جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

فراستی:«خانه پدری» باید توقیف شود

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 397554
مسعود فراستی گفت: به نظرم فیلم «خانه پدری» نسبت به فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» فیلم بدتری است.
به گزارش جهان، سایت مجله فرهنگی هفت‌راه نوشت: بحث اکران نسخه کامل فیلم «خانه پدری» پس از چهارسال توقیف این روزها یکی از مهمترین بحث‌های سینمایی کشور است. فیلمی که به دلیل خشونت بالا و محتوایش انتقادات بسیاری را پس از نمایشش در جشنواره فجر گذشته برانگیخت.

به گزارش «هفت‌راه»، اما در این میان مسعود فراستی یکی از چهره‌هایی بود که تندترین انتقادات را به آخرین فیلم کیانوش عیاری داشت. او زمان جشنواره و در یادداشتی با ضدایرانی خواندن این فیلم درباره «خانه پدری» نوشت:

«ریختن کلی آدم بدون شخصیت پردازی در خانه خوش آب و رنگ قدیمی و پیگیری سرهم بندی شده سرنوشت آنها در طول دهه ها. یک ایده نیم خطی تکان دهنده که می توانست نقدی آسیب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستی ارتجاعی و ضد انسانی، که تبدیل به فیلمی ضد ایرانی شده.»

فراستی اما پس از جشنواره و در یکی از کلاس‌هایش توضیحات مفصل‌تری درباره «خانه پدری» می‌دهد و آن را فیلمی ضدایرانی می‌داند که باید توقیف شود. او در این‌باره توضیح می‌دهد: «یه چیز دیگر پشت فیلم است که بدتر از همه‌ی این‌هاست و من نمی‌فهمم روشنفکران از چه چیزی خوششان می‌اید. این فیلم ضدملی و ضدایرانی است، یعنی یکی این را ببینید می‌گوید ما با این وحوش طرفیم؟ کاملا معلوم است که وطن‌فروشی است این فیلم و تعارف هم نداریم.»

و با مقایسه «خانه پدری» با فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» ادامه می‌دهد: «این تنها فیلم ایرانی است که من واقعا با توقیفش موافق هستم. به نظرم این از «یک خانواده محترم» هم فیلم بدتری است. این فیلم پررنگ و لعاب‌تر و خطرناک‌تری است. در «یک خانواده محترم» همه‌چیز رو بود و بنابراین خطرش از این فیلم کمتر بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
یکی از نزدیکان در چشنواره این فیلمو دیده بود می گفت واقعا افتضاح وزننده است لطفا هرچه سریعتراز اکرانش جلوگیری بشه
معین
عزیز من بزار فیلمو همه ببینند نظر بدن..همه خوشحالن از اکرانش..بعد تو ناراحتی!!!هنوز ندیدیش!!!ناراحتی نیا ببین..برا بقیه تصمیم نگیر.. مثل شما...هرکسی حرفی داره و باید زده بشه..بعد نقد بشه..ممنون.