جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نخل طلا در دامن چه کسی رویید؟

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 424364
بی شک مهم ترین خبر هفته سینمای جهان اهدای جوایز جشنواره بین المللی فیلم کن است. جوایزی که مهم ترینش نخل طلای معروفی است که امسال به «Dheepan» ساخته «ژاک اودیار» از کشور «فرانسه» رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دقایقی قبل با برگزاری مراسم اختتامیه، شصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن هم به پایان رسید. جشنواره ای که حواشی زیادی داشت و خیلی از آنها قطعا سال ها در خاطر اهالی سینما باقی خواهد ماند. هیئت ژوری بخش مسابقه شصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن به ریاست برادران کوئن، کارگردانان برنده اسکار و شناخته شده آمریکایی برندگان بخش مسابقه فستیوال امسال را معرفی کردند. نکته جالب این که تقریبا به سنت هر ساله جوایز بین فیلم های مهم تقسیم شد. تا هر سه فیلم مهم امسال دست پر کن را ترک کنند. با این وجود در حالی که پیش بینی ها حاکی از برنده شدن یکی از سه فیلم «کارول»، «آدمکش» و «پسر سائول» بود این فیلم «Dheepan» ساخته ژاک اودیار بود که چراغ خاموش جلو آمد و نخل طلا را از آن خود کرد.
بر همین اساس لیست برندگان به شرح زیر است:

نخل طلای بهترین فیلم: ژاک اودیار برای «Dheepan»
جایزه بزرگ جشنواره: لاسلو نمس برای «پسر سائول»
نخل طلای بهترین فیلم کوتاه: «موج ها ۹۸» از کشور لبنان
جایزه بهترین بازیگر زن: به طور مشترک رونی مارا برای «کارول» و امانوئله برکوت برای «پادشاه من»
جایزه بهترین بازیگر مرد: وینسنت لاندون برای «اندازه یک مرد»
جایزه بهترین کارگردانی: هو سیائو- سین برای «آدمکش»
جایزه بهترین فیلمنامه: مایکل فرانکو برای «شدید»
جایزه دوربین طلایی: «سرزمین و سایه»
جایزه ویژه هیئت ژوری: «لابستر»

گفتنی است در این دوره فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده از ایران در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حاضر شده بود که به طور مشترک توانست جایزه استعداد درخشان را از آن خودش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *