پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۲
۴
دو مربی سابق سرخابی ها سرمربی تیمهای شهرستانی

عیار واقعی دایی و قلعه نویی مشخص می شود ؟

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 434363
می‌توان پیش‌بینی کرد که با قرار گرفتن این مربیان مقابل تیم‌های فصل گذشته و پرطرفدار خود یعنی استقلال و پرسپولیس و همچنین مربیانی همچون منصوریان و گل‌محمدی که گزینه‌های اصلی رسیدن به نیمکت سرخابی‌ها بودند،‌ شاهد لیگ جذابی حداقل از نظر حساسیت باشیم.
عیار واقعی دایی و قلعه نویی مشخص می شود ؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : در حالی که سرنوشت مربیگری اکثر تیمهای لیگ برتری مشخص شده بود و خبری از حضور علی دایی و امیر قلعه نویی در لیگ پانزدهم به گوش نمی رسید و حتی صحبت از رفتن علی دایی به خارج از کشور هم شنیده شده بود، ناگهان این دو مربی سابق سرخابی ها هدایت دو تیم لیگ برتری و شهرستانی صبا و ملوان را بر عهده گرفتند تا تنور لیگ ۱۵ داغ تر شود .

تقریبا همه فوتبالی‌ها از حضور سرمربیان فصل گذشته استقلال و پرسپولیس در لیگ پانزدهم ناامید شده بودند که در فاصله نزدیک به دو هفته مانده تا آغاز فصل جدید، قلعه‌نویی و دایی در تیم‌هایی مشغول به کار شدند که تا الان کمتر از مربیان بزرگ بهره می‌بردند.

می‌توان پیش‌بینی کرد که با قرار گرفتن این مربیان مقابل تیم‌های فصل گذشته و پرطرفدار خود یعنی استقلال و پرسپولیس و همچنین مربیانی همچون منصوریان و گل‌محمدی که گزینه‌های اصلی رسیدن به نیمکت سرخابی‌ها بودند،‌ شاهد لیگ جذابی حداقل از نظر حساسیت باشیم،‌ اگرچه وضع نامناسب آماده‌سازی اکثر تیم‌ها،‌ قطعا چند هفته ابتدایی لیگ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

تیم ملوان و قلعه‌نویی درحالی با یکدیگر به توافق رسیدند که فاصله میان شروع تا پایان ٢٤ ساعت هم نشد. درحالی‌که بهشتی مالک باشگاه بارها از علی دایی به‌عنوان سرمربی فصل آینده ملوان نام می‌برد، بعد از شنیدن پاسخ منفی چندباره این مربی، به سراغ قلعه‌نویی رفت و در کمتر از یک روز با او به توافق رسید. سرمربی فصل قبل استقلال که سابقه حضور در تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و مس کرمان را هم در لیگ برتر دارد،‌ قصد کرده با چالشی جدید در انزلی مواجه شود،‌ درحالی‌که اصالت خانوادگی‌اش نیز به همان خطه گیلان برمی‌گردد.

باید منتظر نشست تا قلعه‌نویی که با انتخاب دستیاران جدید،‌ نخستین نوید را برای تغییر در روش خود داده،‌ در طول فصل هم مربی متفاوتی از آنچه که در استقلال می‌دیدیم،‌ خواهد بود یا خیر.

همچنین هفته پیش که علی دایی جواب قطعی خود را به ملوانی‌ها داد تا حضورش در این تیم منتفی شود اما کسی فکر نمی‌کرد او از قم سر دربیاورد. پیش از این شنیده می‌شد که بعد از کنار رفتن محجوب از در اختیار گرفتن مالکیت صبا، دوستان دایی به دنبال خرید امتیاز این باشگاه هستند و درنهایت خبر ناگهانی سرمربیگری دایی در این تیم به این شایعه قوت بخشید،‌

هرچند مسئولان باشگاه قمی خبر خرید امتیاز باشگاه توسط دایی را تکذیب کردند. تارتار که کار خود را با صبا به‌عنوان سرمربی استارت زده بود،‌ حالا قبول کرده کنار دایی روی نیمکت صبا بنشیند. دایی نیز که بعد از اخراجش از پرسپولیس در هفته هفتم لیگ چهاردهم روی نیمکت هیچ تیمی ننشسته بود، به جمع مربیان لیگ پانزدهم پیوست تا مثل دوران بازیگری‌اش حضور در صبا را تجربه کند.

به هر روی باید حضور علی دایی و امیر قلعه نویی دو مربی صاحب نام را در لیگ پانزدهم به فال نیک گرفت . از ٨ مرداد سوت آغاز لیگ جدید به صدا در می‌آید که شاید جذاب‌ترین فصل را از نظر رویارویی مربیان صاحب‌نام در سال‌های اخیر به نظاره خواهیم نشست.

با حضور دایی و قلعه‌نویی در تیم‌هایی به غیر از استقلال و پرسپولیس،‌ قرار گرفتن گل‌محمدی و منصوریان به‌عنوان سرخابی‌های قدیمی روی نیمکت ذوب‌آهن و نفت و شرایط مناسب سپاهان و تراکتورسازی به‌عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته در کنار تیم‌های همیشه مدعی استقلال و پرسپولیس شرایطی را ایجاد کرده که شاید از همان هفته های آغازین شاهد دوئل‌های جذاب میان مربیان باشیم.

در ضمن با توجه به عملکرد این دو مربی در لیگ پانزدهم عیار واقعی دایی و قلعه نویی مشخص می شود و میزان موفقیت آنها زیر ذره بین فوتبال دوستان قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جلال
هر دو شون به درد استقلال و پرسپولیس نمی خوردند
دوست علی
مقایسه قلعه نویی و دایی مقایسه دوغ و دوشاب است. ان شاء الله آخر فصل تفاوت شهریار با ژنرال قلابی مشخص خواهد شد.
میلاد
اگه صبا و ملوان سقوط نکنند خوبهههههههههههههههه
محمد
ژنرال؟ که با ب..معروف شد ولی دایی به کسی باج نمی ده...