سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

يک ديپلمات: هنوز اختلاف نظر وجود دارد

شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 414563
رئیس تیم کارشناسی در مذاکرات هسته ای ایران می گوید: هنوز مسائل عمده ای که برروی ان اختلاف نظر است، همچنان باقی است.
به گزارش جهان،حمید بعیدی نژاد در نزد خبرنگاران حاضر در هتل بوری واژ لوزان سوئیس با اشاره به اینکه اکنون موضوعات سختی است که باقی مانده و داریم روی آن وقت می گذاریم, گفت: بهرحال تا اینها حل نشود نمی توانیم بگوییم که تفاهم بدست می آید؛ الان همه برروی حل و فصل موضوع متمرکز هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات حساس خیلی بهم مربوط هستند, گفت: داریم تلاش می کنیم برخی از موضوعاتی که هنوز برایش راه حل بدست نیامده, راه حل ها درباره انها هم بدست آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا روز یکشنبه می توان به تامین این هدف رسید ,گفت: این بستگی به تصمیمی دارد که در سطوح سیاسی باید گرفته شود؛ ما معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران انعطاف های لازم را نشان داده است و این طرف های مقابل ما هستند که با هماهنگی که با هم خواهند داشت, باید تصمیم نهایی خود را بگیرند تا بتوانیم هرچه سریعتر ان راه حل هایی که در باره اش صحبت کردیم نهایی کنیم.
وی در باره اینکه تعدادی از مسائلی هستند که هنوز حل نشده اند,گفت: مهمترین انها بحث تحقیق و توسعه و تحریم هاست و گفت وگوههای زیادی در سطح درون گروهی ما و طرفهای مقابل دارد انجام می شود.
بعیدی نژاد در بخش دیگری افزود: راه حل ها در موارد اختلافی شناسایی شده, اما هنوز به مرحله توافق نرسیده است.
وی با بیان اینکه اگر در نهایت به توافق نرسیم دلیل اصلی ان زیاده خوهی طرف مقابل است ,گفت : درحال حاضر در مرحله ای نیستیم که اتهامی را متوجه طرف خاصی بکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *