پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

هاشمی: هزینه های درمان کمرشکن است

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 424968
وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده درباره بیماری ام اس، موضوع توانبخشی است، بر ضرورت تعداد مراکز توانبخشی با کمک دولت و خیرین تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم روز جهانی ام اس که در مرکز همایش های رایزن و با شعار "با هم، قوی از MS" برگزار شد با اشاره به سنگین بودن وظایف دولت و مجلس در حوزه سلامت اظهار داشت: در برخی زمینه ها مانند بیماری ام اس، سنگینی وظایف و مسئولیت ها بیشتر است.

وی افزود: تا کنون اقدامات خوبی در زمینه سلامت انجام شده است اما کافی نیست چرا که در زیرساخت ها کماکان مشکلات زیادی وجود دارد که به سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی نیاز دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین در بحث بیمه ها باید حمایت های لازم صورت گیرد تا آنها بتوانند به ارائه خدمات مطلوب به مردم بپردازند و به بیماران ارایه خدمت دهند.

هاشمی گفت: علاوه بر ضرورت کاهش مشکلات مربوط به زیرساخت و بیمه ها در بخش بیمارستان ها و دارو برای تحقق اهداف سلامت و خدمت بهتر به مردم به عزم ملی، همدلی و همراهی همه مسوولان اجرایی و نیز ایجاد فضای امید و مهربانی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده درباره بیماری ام اس، موضوع توانبخشی است تأکید کرد: تعداد مرکز توانبخشی در مجموعه وزارت بهداشت، بهزیستی و هلال احمر اندک است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: یکی از سطوح درمان در تمام دنیا، توانبخشی است و ما هزینه های بسیار زیادی را از این بابت در نظام سلامت متحمل می شویم در حالی که این خدمت در اختیار مردم نیست و کسی که عمل جراحی انجام می دهد یا دچار معلولیت می شود، به این خدمات دسترسی ندارد.

هاشمی بیان داشت: گاهی اوقات با کوچکترین حادثه در یک لحظه فرد تمام زندگی خود را از دست می دهد و خوشحالیم که دکتر روحانی به این مشکل مهم اجتماعی توجه ویژه دارند چرا که برای نخستین بار است که دغدغه مهم یک رئیس جمهوری سلامت مردم است.

وی با اشاره به تلاش حداکثری مجموعه دولت برای انجام ماموریت ها و خدمت به مردم تصریح کرد: عمده مشکلات موجود مربوط به منابع مالی است اما با این وجود دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد چرا که می داند هزینه های درمان، کمرشکن است و مردم با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند.

هاشمی با تقدیر ازدکتر صحراییان رییس انجمن ام اس ایران به خاطر تلاش ها و کمک هایی که به وزارت بهداشت کرده است اظهار داشت: امیدواریم با کمک خیرین و دولت بتوانیم مراکز توانبخشی را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت در پایان تأکید کرد: امیدوارم با کمک معاون اول رئیس جمهوری و جمعیت هلال احمر که یکی از ماموریت های این سازمان ایجاد مراکز توانبخشی است، بتوانیم در گسترش این مراکز اهتمام ورزیم.

ارسال به

برچسب‌ها

روز جهانی ام اس

ارسال نظر
*
نام و نام خانوادگی
ایمیل یا سایت
*
نظر شما

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

*
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید ۳ + ۱۱ =
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
قربانت که مردمی و مومن هستی دور از رن و ریا و حزب بازی