پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۴

آمریکا: ابوطالبی گزینه مناسبی نیست/ او یک تروریست است!

پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 354164
شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز حمید ابوطالبی را به مشارکت در ترور متهم کرده است.
آمریکا: ابوطالبی گزینه مناسبی نیست/ او یک تروریست است!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معرفی "حمید ابوطالبی" به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل، با واکنش مقامات و رسانه های آمریکایی مواجه شد و آن را به موضوعی جنجالی در این کشور تبدیل کرد.

بهانه‌ای که رسانه های و مقامات آمریکایی در ابتدا مطرح کردند تا روادید برای ابوطالبی صادر نشود، اتهام حضور وی در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا در تهران) بود. در پی جنجال رسانه ای، وزارت خارجه آمریکا هم از معرفی ابوطالبی به عنوان سفیر جدید تهران در نیویورک ابراز نگرانی کرد.

اما رسانه های امریکایی این بار اتهام جدیدی را علیه ابوطالبی مطرح کرد‌ه‌اند که مشارکت در طرح‌ریزی کشتن یک مخالف ایرانی در ایتالیا هست.

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد: مردی که می خواهد نماینده جدید ایران در سازمان ملل شود، متهم به کمک به ترور سیاسی یک مخالف ایرانی در ایتالیا است، اما ابوطالبی هرگز در این زمینه محاکمه نشده است.

این شبکه خبری به نقل از "فرمینیا مورونی" آورده است: من فکر می کنم که ابوطالبی در مارجی قتل دوست من (محمد حسین نقدی) دخالت داشت. همه مسیرها (در این خصوص) به سفارت ایران در رم و سفیر ایران ختم می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا: «حمید ابوطالبی» گزینه مناسبی نیست!

در همین حال، فارش گزارش داد، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود به موضوع «حمید طالبی» سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشته است اشاره کرد و گفت که آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل، به جز استثنائات محدود، طبق بخش ۱۱ توافقنامه مقر سازمان ملل موظف است که مانع عبور به و از مقر سازمان ملل نشود و به طور قطع این بدان مفهوم است که به نمایندگان منتخب کشورهای عضو سازمان ملل اجازه ورود به آمریکا برای هدف نمایندگی کشورهایشان در سازمان ملل را بدهد.

وی ادامه داد: و همانطور که شما می‌دانید، تمامی روادیدها در مطابقت و هماهنگی با قوانین و تشریفات آمریکا سنجیده می‌شود اما در بین موارد دیگر موارد خاصی برای موضوعات امنیتی و مرتبط با آن وجود دارد و شامل امنیت، تروریسم و نگرانی‌های سیاست خارجی می‌شود و بنابراین طیف گسترده‌ای از دلایل وجود دارد که یک روادید می‌تواند فاقد صلاحیت تلقی شود.

جن ساکی که حاضر نشد در کنفرانس خبری خود اطلاعات دقیق و روشنی درباره روادید ابوطالبی دهد، تأکید کرد: من قصد ندارم جزئیاتی در نشست‌های عمومی در اینباره مطرح کنم. ما به وضوح ابراز کردیم که ابوطالبی، گزینه مناسبی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
از ایشون بپرسید واسه دور بعدی ریاست جمهوری چه شخصی گزینه مناسبی است؟!
خود آمریکا چیه؟
احمد
United States
شما که یک دولت تروریست هستید !
...
شما سراپاتون ترور و خشونت انگل ها..
یار خراسانی
قابل توجه اصلاح طلبان .امریکا حتی اجازه انتخاب یک نماینده را به روحانی نمیدهد. حال بازهم بگویید امریکا برای ما ازادی می اورد
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
jahad
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسلام آمریکایی
Sweden
شما چرا نگفتی مرگ بر همه دنیا و خودت را راحت می‌کردی.
رحمانی
تو نظر بعضی ها آمریکا و انگلیس و اسرائیل کل دنیاست. بعضی ها چه دنیای کوچیکی دارند
احمد علی جهانبین
اول تروریست جهان خود امریکاست اکنون از تروریستهای سوریه چه کسی حمایت می کند امام فرمودند امریکا تروریست بالذات است
Iran, Islamic Republic of
برامن خواستگاریش کنید
Iran, Islamic Republic of
اوج عزتمندی دولت راستگویان!!
ebi
United States
ببین کارمون به کجا رسیده که باید این شیاطین برای ما تصمیم بگیرن به احتمال زیاد در اینده نزدیک باید برای دستشویی رفتن هم از اینها اجازه بگیریم .
عبدا...
این نتیجه کلید سیاست جارجی فعال است!!!!!!!!!!!!!!!!!