پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰

پيروزي ايران مقابل امريکا در جام جهاني کشتي

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب: 100561
تيم ملي کشتي آزاد ايران پس از پيروزي مقابل آذربايجان در دومين ديدار خود با درخششي قابل توجه توانست قدرتمندانه و با حساب 5 بر 2 تيم امريکا را نيز از پيش رو برداشته يک گام ديگر به فينال جام جهاني کشتي آزاد سال 2010 در شهر مسکو روسيه نزديک شود.
 به گزارش سايت اختصاصي فيلا، در اين ديدار تيم ايران توانست در اوزان 55 ، 60 ،66 ، 74 و 96 به ترتيب به وسيله حسن رحيمي ،‌سعيد احمدي ، مصطفي حسينخاني، صادق گودرزي و رضا يزداني به پيروزي رسيد اما، در اوزان 84 و 120 کيلوگرم توسط احسان لشگري و فردين معصومي نتيجه را به حريف واگذار کرد. 

نتايج تيم هاي کشتي آزاد ايران و امريکا به شرح زير است .
در وزن 55 کيلوگرم : حسن رحيمي ملي پوش ايران پس از کسب يک برد درمسابقه با تيم آذربايجان در کشتي دوم خود با ساموئل هازه وينکل از امريکا رو به رو شد و توانست در دو تايم پي در پي و با نتايج يک بر صفر و سه بر صفر وي را مغلوب کند.
در وزن 60 کيلوگرم : سعيد احمدي نماينده ايران در اين وزن به مصاف بونچ شاوون ملي پوش تيم امريکا رفت که توانست در سه تايم و با نتايج مشابه يک بريک ،‌يک بر يک و يک بر يک اين حريف را شکست دهد.
در وزن 66 کيلوگرم : مصطفي حسينخاني که در مقابل تيم امريکا جايگزين مهدي تقوي شده بود به ديدار تيون واره رفت و موفق شد در دو تايم پي در پي و با حساب چهار بر يک و سه بريک وي را مغلوب کند.
در وزن 74 کيلوگرم: صادق گودرزي دارنده مدال برنز سال 2009 جهان در دانمارک به مصاف ميشل پوئتا ار امريکا رفت که در دو تايم متوالي و با نتايج 2 بر يک و يک بر صفر اين حريف را شکست داد.
در وزن 84 کيلوگرم: احسان لشگري قهرمان سال 2009 آسيا، که در کشتي نخست خود تمرزاف آذربايجاني را شکست داده بود، در دومين مسابقه به مصاف هربرت ژاکوب دارنده مدال نقره امريکايي ها در جهاني 2009 دانمارک رفت که در سه تايم و با حساب سه بر يک ، يک بر چهار و صفر بر يک مغلوب شد.
در وزن 96 کيلوگرم : رضا يزداني که در نخستين کشتي در دو تايم پي در پي کشتي را به گاژيموف يکي از بهترين هاي اين وزن جهان از آذربايجان باخته بود در دومين مسابقه خود به مصاف جميز برگمن از امريکا رفت و در سه تايم و با حساب يک بر سه ، يک بر صفر و 2 بر صفر وي را مغلوب کرد.
در 120 کيلوگرم : فردين معصومي دارنده مدال هاي برنز و نقره سال هاي 2006 و 2009 جهان در آخرين کشتي دو تيم به ديدارترول دلاگنف دارنده مدال برنز جهان در سال 2009 رفت که
در سه تايم و با حساب سه بر صفر ، صفر بر سه و صفر بر سه نتيجه را به اين کشتي گير امريکايي واگذار کرد.
در پايان تيم ايران توانست باحساب 5 بر 2 از سد امريکا نيز بگذرد.
تيم ايران با اين پيروزي يک گام ديگر به فينال اين دوره از مسابقات که به احتمال قوي رو در روي روسيه قرار خواهد گرفت، نزديک تر شد.
حريف بعدي تيم ملي کشتي آزاد تيم ازبکستان خواهد بود .
لازم به يادآوري است که درگروه اول نيز تيم هاي روسيه ، اوکراين ، بلاروس و ترکيه با هم رقابت مي کنند تا تکليف تيم نخست اين گروه را براي حضور در فينال فردا مشخص کنند.
رقابت هاي مقدماتي امشب با مشخص شدن تيم هاي حاضر در فينال وهمچنين تيم هاي دوم گروه ها براي تعيين تيم سوم اين دوره از رقابت ها ادامه خواهد داشت .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *