جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳
ماموریت ویژه جبهه رسانه ای نظام سلطه در قبال مذاکرات؛

فضاسازی برای تبدیل آرزوهای زیاده‌خواهانه به توافق نهایی/ اهداف غرب چه چیزی است؟

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 392360
این زمینه سازی روانی، در آینده حق را کاملا به جانب غرب و به ویژه آمریکا خواهد داد و دست نظام سلطه برای زورگویی و رفتارهای خارج از قواعد و منطق بین المللی باز خواهد گذاشت.
فضاسازی برای تبدیل آرزوهای زیاده‌خواهانه به توافق نهایی/ اهداف غرب چه چیزی است؟
سرویس سیاسی جهان نيوز - محمد قادری: امروز پنجشنبه ۲۰ نوامبر در حالی روز سوم از مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و ۵+۱ موسوم به وین۸ در هتل کوبورگ این شهر در جریان است که طی روزهای اخیر فضاسازی گسترده پیاده نظام امپراتوری رسانه ای غرب تلاش گسترده ای را در جهت تحقق منویات زیاده خواهانه نظام سلطه علیه منافع به حق کشورمان در دستور کار خود قرار داده است.

این فضا سازی گسترده و سنگین که غالبا هیچ ابایی از قلب واقعیت و خلط راست و دروغ ندارد عمدتا با سه رویکرد انجام می شود:

الف) بیان گزاره های زیاده خواهانه و مطلوب طرف غربی یا به بیان بهتر «آرزوهای غرب» به عنوان مفاد مورد بحث برای توافق با هدف تعیین دستور جلسه مذاکرات و تحمیل آن بر تیم ایرانی. دستور جلسه ای حداقلی برای ایران و حداکثری برای غرب که کمترین اثرش تشدید فشار روانی بر هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و افکار عمومی داخلی خواهد بود. در همین راستا امروز صبح وب سایت شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان «۸ خواسته قدرت های جهانی از ایران» سعی کرد این ماموریت را به انجام برساند، آنجا که با گذشت یک سال از برنامه اقدام مشترک ژنو و توافق نسبی انجام شده بین ایران و ۵+۱، اگرچه اصل غنی سازی را عملا به رسمیت شناخته اما بدون اشاره به لزوم رفع تحریم های ظالمانه غرب به عنوان مهمترین خواسته ایران، همچنان بر طبل تحدیدها و تهدیدهای قلدر‌مآبانه‌اش می‌کوبد.

بهترین شاهد مثال این رویکرد شاید تلاش ویژه جان کری پس از توافق ژنو برای مخدوش جلوه دادن توافق بر تثبیت اصل غنی سازی برای جمهوری اسلامی باشد.

ب) انتشار اخبار کاملا کذب با این هدف که تا حد ممکن از پشتیبانی و حمایت یکدست داخل ایران از تیم مذاکره کننده کاسته و فشار روانی منفی را به تیم ایرانی و افکار عمومی وارد آورند و از سویی زمینه را برای مقصر شناختن ایران در صورت عدم توافق نهایی فراهم آورند، چنانچه امروز صبح یکی از همین رسانه ‌ها (CNN) به دروغ اعلام کرد که تیم ایرانی با ارسال اورانیوم به روسیه برای تبدیل به میله سوخت موافقت کرده است!

ج) کانالیزه کردن اخبار و اطلاعاتی که در دسترس افکار عمومی دنیا قرار می گیرد با محور ایران هراسی و اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل تن ندادن به توافق با قدرت‌های بزرگ! همچنان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی خواهد بود. این زمینه سازی روانی، در آینده حق را کاملا به جانب غرب و به ویژه آمریکا خواهد داد و دست نظام سلطه برای زورگویی و رفتارهای خارج از قواعد و منطق بین المللی باز خواهد گذاشت.

بر این اساس باید توجه داشت که مهمترین خروجی این فضاسازی رسانه ای چیزی جز موارد زیر نخواهد بود:

اول؛ کمرنگ کردن جنبه زیاده خواهانه مطالبات نظام سلطه و منطقی نشان دادن آنها.

دوم؛ تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مقصر اصلی هرگونه عدم توافقی.

سوم؛ تضعیف تیم ایرانی نزد افکار عمومی داخل ایران و نمایشی وارونه از مقاومت هوشمندانه فرزندان انقلاب.

چهارم؛ زمینه چینی و بسترسازی افکار عمومی جهان برای همراهی نظام سلطه در تداوم اقدامات ظالمانه علیه حقوق مسلم ملت ایران.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیروان
ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
امین یا رب العالمین
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر روباه پیر