سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

۱۲ هکتار از جنگل‌های ماهور در آتش سوخت

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 372669
فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: با وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ماهور در شهرستان خاتم، ۱۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این منطقه در آتش سوخت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرهنگ علیرضا صالحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آتش‌سوزی بیش از پنج ساعت ادامه داشت و به رغم تلاش ماموران نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی، بخش قابل توجهی از جنگل طعمه حریق شد.جنگل‌های ماهور چندی پیش نیز دچار حریق شدند اما این بار حریق به دلیل روشن کردن آتش توسط افراد ناشناس در جنگل به وقوع پیوسته است.

صالحی ضمن قدردانی از همراهی و کمک مردم منطقه با ماموران پلیس و آتش‌نشانی عنوان کرد: مردم نیز از همه توان خود در مهار آتش‌سوزی استفاده کردند و همکاری کامل و خوبی با پلیس و آتش‌نشانان حاضر در محل داشتند. این آتش‌سوزی منجر به سوختن ۱۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی ماهور در نزدیکی بخش مروست در شهرستان خاتم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم با بیان اینکه جنگل‌های این منطقه به دلایل مختلف از جمله خشکی زیاد و وزش باد، آتش افروختن توسط برخی مردم در جنگل و ... بسیار دچار آتش‌سوزی می‌شوند، گفت: از مردم منطقه می‌خواهیم توجه کافی نسبت به جنگل داشته باشند و در صورت احساس کردن کوچک‌ترین علائم آتش‌سوزی، مراتب را به پلیس و آتش‌نشانی اطلاع دهند.

وی همچنین از تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی و آتش‌نشانان همچنین نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان خاتم برای مهار این آتش‌سوزی قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *