پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۱۱

باز هم تحریم/ توقیف اموال چند شرکت و فرد توسط آمریکا

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 342365
مطابق توافق شش ماهه ایران و کشورهای ۱+۵ بخش محدودی از تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران معلق شده و بنا بر این است که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.
باز هم تحریم/ توقیف اموال چند شرکت و فرد توسط آمریکا
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، وزارت دارایی آمریکا شماری از اشخاص و شرکت‌های طرف معامله ایران را مورد تحریم قرار داده است.

به گزارش بی بی سی، دفتر روابط خارجی وزارت دارایی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که این اشخاص و شرکت‌ها تحریم‌‌های وضع شده علیه ایران را زیر پا گذاشته‌اند.

خبرگزاری رويترز نیز در این باره گزارش داد: وزارت خزانه‌داری آمريکا پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه اعلام کرد که اين شرکت‌ها و افراد در زمينه کمک به ايران برای دور زدن تحريم‌های مالی آمريکا عليه ايران مجازات شدند.

وزارت دارایی آمریکا گفته است آنها به برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و گسترش فعالیت‌های تروریستی کمک رسانده‌اند و شماری از این تحریم‌شدگان با شرکت هواپیمایی ماهان ایران ارتباط داشته‌اند.

بنا بر اطلاعیه دفتر روابط خارجی وزارت دارایی آمریکا، اموال تحریم‌شدگان در آمریکا توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی از معامله با آنها منع می‌شوند و اين شرکت‌ها ديگر نمی توانند با نظام مالی آمريکا در ارتباط باشند.

به گفته منابع خبری، سه بازرگان ایرانی در صدر تحریم‌‌شدگان جدید هستند، به گفته وزارت دارایی آمریکا آنها برای دور زدن تحریم‌ها اقدام به تاسیس چندین شرکت در گرجستان، امارات متحده عربی، ترکیه و سوئیس کرده‌اند.

علاوه بر اینها چندین بازرگان و شرکت فعال در ترکیه، امارات متحده عربی، گرجستان، آلمان، اسپانیا، افغانستان و لیختن‌اشتاین نیز تحریم شده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید برخی ديگر از این شرکت‌ها در فعاليت‌های تحت حمايت ايران در افغانستان و سوريه مشارکت داشته‌اند.

طبق گزارش رویترز، اين دومين بار از زمان توافق هسته‌ای سوم آذر است که آمريکا افراد و شرکت‌هايی را به خاطر نقض تحريم‌های ايران در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

به ویژه پس از استقبال شرکت‌های خارجی در سرمایه‌گذاری در ایران و نیز احتمال تصویب تحریم‌های جدید در کنگره، دولت آمریکا نسبت به نقض تحریم‌های موجود هشدار داده است.

بی بی سی درباره این تحریم ها نوشت: مطابق توافق شش ماهه ایران و کشورهای ۱+۵ بخش محدودی از تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران معلق شده و بنا بر این است که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

پیش از این نیز در آذرماه آمریکا چند شرکت ایرانی و غیرایرانی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد. این اقدام اعتراض ایران را در پی داشت و در مقطعی به متوقف شدن گفتگوهای سطح کارشناسی میان ایران و کشورهای ۱+۵ منجر شد.

بنا بر این گزارش، مقام‌های آمریکایی درباره این تحریم ها می‌گویند اینها تحریم‌های جدیدی نیستند و اجرای تحریم‌های پیشین به شمار می‌روند و تاکید کرده ناقضان تحريم‌های موجود عليه ايران که به قوت خود باقی است، مجازات خواهند شد.

خزانه‌داری آمريکا می‌گويد که اقدام جديد آمريکا در تحريم شرکت‌های ناقض تحريم‌های ايران نشانه عزم و تعهد اين کشور برای ادامه «تحريم‌های موجود» عليه ايران است.

طبق گزارش رویترز بر اساس توافق موقت هسته‌ای که در ۳۰ دی ماه به اجرا گذاشته شد، آمريکا و اروپا بخشی از تحريم‌ها عليه ايران را به مدت شش ماه تعليق کردند، اما بخش اعظمی از تحريم‌ها، از جمله تحريم نفت و بانک مرکزی ايران کماکان باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


....
Iran, Islamic Republic of
تحویل بگیر اقایان روحانی وظریف با سواد!!
دیگه چجوری باید این توافق ننگین نقض بشه؟؟؟
نکنه اینم مصرف داخلی داره؟؟؟
Serbia
اینا صرفا مصرف داخلی داره! نه آقای ظریف؟!
ضمنا جواب اینها را مردم در 22 بهمنمی دهند ! نه آقای ظریف؟!
ایران رو که تحریم نکردند اینجوری تیتر زدید!!!
آره، موزامبیک رو تحریم کردند.
reza
لطف بفرمایید که به نظر شما ایران یعنی چی ؟ تا برای شما توضیح بدیم
تندروهای امریکا همیشه موجب خرسندی تندروهای ایران می شوند.
دیگه خوتو بیشتر از این گول نزن. تند رو و کندرو نداره. همه شون سروته یک کرباسند. اصلا اگه به ساز صهیونیست ها نرقصن که کسی اونجا به قدرت نمیرسه. بازم شما تندرو و کندرو کنین، انگار ماشین دودیه..
آیا سوال برانگیز نیست که از ابتدای این دولت بازرگانانی که تحریم رو دور می زدند یکی یکی لو می روند و اموالشان توقیف می شود!!!!
واقعا همینطوره
به نظرم کار درستی نیست تو اون شرایط تحریم کمرشکن عده ای تحریمها رو دور زدن آیا این طرز برخورد باهاشون اونم بعد یه معاهده 6 ماهه و بسیار شکننده که هنوز 6 ماه سر نیومده تحریمهای جدیدی وضع شده درسته ؟