سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

یک مصوبه غیر منطقی دولت در باره ورزش

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 449169
عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با بیان این‌که از دولت تدبیر، انتظار رفتار معتدل وجود دارد، مصوبه هیأت وزیران مبنی بر فرهنگی بودن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را غیرمنطقی خواند.
یک مصوبه غیر منطقی دولت در باره ورزش
به گزارش جهان به نقل از مهر، سیدهادی حسینی درخصوص برخی تلاش‌ها برای عدم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و مصوبه هیأت وزیران درباره فرهنگی بودن سرخابی‌ها که در اختیار مجلس قرار گرفته است، گفت: اگر دولت بخواهد این دو باشگاه را حفظ کند نباید کار خارج از عقل انجام دهد.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه دولت درخصوص فرهنگی بودن این باشگاه‌ها خنده‌دار است و این اقدام از سوی دولت تدبیری جای تعجب دارد؛ زیرا این کار فرار از قانون است و نباید از راه‌های غیر حرفه‌ای و نافرهنگی از قانون فرار کرد؛ چراکه این باشگاه‌ها نه تنها فرهنگی نبوده‌اند بلکه آموزه‌های غیراخلاقی و غیرفرهنگی در جامعه داشته‌اند!

حسینی اضافه کرد: از دولت انتظار رفتار معتدل وجود دارد و بنابراین هر عملی خارج از این موارد باشد درست نیست؛ بیشتر نمایندگان در مجلس از دولت حمایت می‌کنند ولی نسبت به چنین اقداماتی نقد وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: باشگاه ورزشی هم همیشه ورزشی است و فرهنگی نمی‌شود؛ چند سال دیگر هم این اتفاق نمی‌افتد چراکه مسائل ضدفرهنگی در این باشگاه‌ها زیاد است اما اگر بخش خصوصی آن‌ها را اداره کند جنبه‌های فرهنگی‌شان تقویت خواهد شد.

وی افزود: سرخابی‌ها از پول دولت می‌گیرند و توسط کسانی که مدیریت را بلد نیستند اداره می‌شوند بنابراین به هیچ وجه فرهنگی نیستند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است نظر وزارت ورزش بر اداره این باشگاه‌ها باشد ولی توان این کار را ندارد و آشنا به این فضا نیست ولی این‌که هیأت دولت به این موضوع غیرعقلانی رأی می‌دهد بسیارغلط است و باید عاقلانه‌تر رفتار شود.

به گزارش خانه ملت، پس از برگزاری چندین مزایده برای اجرای قانون واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و عدم خصوصی‌سازی آن‌ها، هیأت وزیران مصوبه‌ای را مبنی براین‌که این دو تیم ورزشی مجموعه فرهنگی شناخته شده‌اند داشت.

این مصوبه درحال حاضر در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و عنوان شده که درصورت تأیید این مصوبه از سوی این هیأت از فهرست واگذاری‌های شرکت‌های دولتی خارج خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *