يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۲۹
۳۱

هاشمی،زنجانی‌را روسفید می‌کند / ابعاد جدید از زد و بند آقازاده

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 439269
کاریکاتوریست‌ نشریات زنجیره‌ای و همکار سابق م.ه در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، ابعادی از پرونده رشوه وی را بازگو کرد.
هاشمی،زنجانی‌را روسفید می‌کند / ابعاد جدید از زد و بند آقازاده
به گزارش جهان به نقل از کیهان،‌ نیک‌آهنگ ‌کوثر در سایت شخصی خود (خودنویس) نوشت: وقتی هاشمی رفسنجانی در فیلم «الوداع» پیش‌بینی کرد که فرزندش زود از زندان بیرون خواهد آمد، برخی در داخل و خارج، ضمن گفت‌وگو با نزدیکان هاشمی، حکم دادگاه را زیر سوال بردند، در این میان انتشار اسناد مربوط به رشوه‌گیری م.ه، همان مساله‌ای را مجددا زنده کرد که شاکی او در کانادا بارها گفته بود ولی گوش شنوایی در میان رسانه‌های جریان اصلی که کارمندانی نزدیک به روزنامه‌های همسو با کارگزاران و مشارکت دارند، یافت نشده است.

هوشنگ بوذری ابتدا ضمن طرح شکایت خود سال‌های سال در کانادا به رسانه‌ها گفته بود م.ه از طریق مباشر و شریک خود، عباس یزدان‌پناه یزدی از او تقاضای ۵۰ میلیون دلار سهم برای به نتیجه رسیدن قرارداد کنسرسیوم پارس جنوبی کرده بود. این حرف بوذری را بسیاری نادیده گرفته بودند تا اینکه ماجرای استات‌اویل نروژ زنده شد و رسانه‌های نروژی براساس اسنادی نوشتند که عباس یزدان‌پناه دریافت‌کننده «کمیسیون» بوده است؛ چیزی شبیه همان ساختاری که بوذری چند سال قبلش به دادگاهی در کانادا گفته بود.

با وجود انتشار خبر پرونده در سال ۲۰۰۵ و ارسال آن به دفتر م.ه در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و نیز کشانده شدن ماجرا به شب‌نامه‌ای که به دست نمایندگان مجلس افتاده بود، م.ه سال‌های سال منکر وجود آن بود. حتی وقتی شریک م.ه به انتشار احضاریه و نیز گفتگو با هوشنگ بوذری با خودنویس واکنش نشان داد (که به شهادت نوه هاشمی رفسنجانی، جوابیه‌ عباس را خود م.ه نگاشته بود)، باز هم م.ه و رسانه‌های همسو (روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای)، در قبال آن سکوت کردند.

خودنویس می‌افزاید: انتشار خبر حکم و ارسال آن به دانشگاه آکسفورد، ماجرا را جدی‌تر کرد. م.ه از پاییز سال ۲۰۱۱ تا پاییز سال ۲۰۱۲، هم جایگاهش را در دانشگاه آزاد شعبه‌ آکسفورد از دست داد و هم جایگاهش به عنوان دانشجوی دکترا در دانشگاه آکسفورد را. او مدتی کوتاه پس از راستی‌آزمایی مقابل وکلای شاکی، به ایران بازگشت و درخواست خودش و وکلایش برای آنکه شاهد پرونده، نیک‌آهنگ ‌کوثر، نوارهای مکالمه با م.ه را به دادگاه تحویل بدهد، دردسر جدیدی برایش آفرید.

خودنویس درباره پرونده‌های توتال و کرسنت افزود: از پرونده توتال، دو نفر عملا غیب شده‌اند؛ مدیر توتال در فرودگاه مسکو کشته شد و اثری از عباس یزدان‌پناه یزدی نیز یافت نشده است. در پرونده کرسنت نیز، عباس یزدان‌پناه که اثری از جسد او یافت نشده، کماکان از دور خارج است و بیژن نامدار زنگنه نیز وزارت ارشاد و مقام‌های امنیتی را مجاب کرده که رسانه‌ها را از برخی ماجرا منع کنند.

اگر منع فعلی از روی ماجرای کرسنت برداشته شود، نام‌های بسیاری مجددا در رسانه‌ها منتشر خواهند شد، و بزرگترین شکست مالی در تاریخ وزارت نفت که به گفته منتقدان، نتیجه تحمیل قرارداد از سوی م.ه به وزارت نفت برای گرفتن رشوه و کمیسیونی بسیار بزرگ بوده، باعث فراموش شدن نام بابک زنجانی خواهد شد.

خودنویس در پایان نوشت: هاشمی و لشگر رسانه‌ای داخل و خارج کشورش بیکار نخواهند نشست، چرا که هویتشان با وجود هاشمی تعریف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
ای کاش به جای این ....سخنان عالمانه و اندیشمندانه ودلسورانه امروزآیت الله هاشمی در جمع آزادگان را نشر می داید به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس هشمی زمان جنگ که امروز کاملا تحریف شده است به خاطرم آمد
انشاءالله خداوند به شما بصیرت بیشتری عنایت فرماید تا حال امروز این فرد رو درک نمایید .
محمد
Romania
این روزها خودنویس شده منبع معتبر خبری . پس خواهشاً حرفهای دیگر خودنویس را درباره دیگران هم منتشرکنید .
کدام قسمت این خبر خودنویس معتبر نیست؟ اینکه مدیر توتال در فرودگاه مسکو کشته شد؟ یا ناپدید شدن عباس یزدان پناه؟ با مدیریت سابق آقای زنگنه؟ چیزی که خودنویس خبرشو زده بر همگی عیان است
Iran, Islamic Republic of
اگر عيانه چرا منبعتون خودنويسه؟
عباس صفوی
Iran, Islamic Republic of
آقا عبدالله عزیز ، دوصد گفته چون نیم گردار نیست. .شما و دوستانتان برای دفاع از آرمانهای امام و انقلاب به جبهه رفتید ، اما امروز ما می بینیم که جناب آقای هاشمی که روزی خود منادی آن آرمانها بودند متأسفانه در مقابلش قرار گرفته است . ما باید همواره تابع و مدافع ولایت فقیه باشیم تا نه خودمان آسیب ببینیم و نه به این مملکت آسیب برسد .
Iran, Islamic Republic of
هاشمي هر روز محبوتر ميشود و تخريبها هيچ اثري ندارد من نگران هاشمي نيستم نگران مخالفان هاشمي هستم كه عنقريب است دق بكنند.
به همین خیال باش مرد حسابی کدو محبوبیت
هاشمی نیاز به تخریب نداره خودش داره خودش تخریب میکنه هر روز خودش رفتاری انجام می ده که ...
هوشنگ
معتقدم با فساد ولو ابن که طرف چه کسی باشد باید برخورد قاطع صورت بکیرد.اما با توهین و ایجاد فضای رسانه ای برعلیه شخص اکبرهاشمی رفسنجانی مخالفم.
ج
Iran, Islamic Republic of
هوشنگ، فضای رسانه ای هاشمی در کشور یک طرفه خانواده هاشمی را به ناحق تبلیغ می کند
روزنامه خانوادگی هاشمی آرمان هر روز دارد ایشان را تبلیغ می کند
متاسفانه ، مملکت واسه اوناس !
نمی دانم چرا هر جا پا میگذاری دم ۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
يعني ميگيد از خاوري و رحيمي و بقايي و مرتضوي كه جز سران پاكترين دولت بودن بدتره؟
خاوری و رحیمی و غیره انگشت کوچیکه جونیور هم نمیشوند ، جونیور فقط میلیون دلاری معامله میکرده است .
خاوری و رحيمی هر دو خدمتگزاران قديمی حاج آقا هستند.
سیدحسن
شماها می ترسیم حرف بزنیم . میگین دولت قبل
هیچ کس از خلاف ثابت شده حمایت نمی کند .
ولی شماها از خلاف ثابت شده هاشمی حمایت می کنید .
United States
یعنی با این حرفها می خوا هید بگید حکم زنجانی کمتر از هاشمی است
لعنت بر آقازاده هایی که با دریافت رشوه های میلیون دلاری منابع نفت و گاز کشور رو به حراج گذاشتن و اموال بیت المال رو غارت کردند .
Iran, Islamic Republic of
بیش باد!
آقای س... چرا دستگیرنشده است؟؟؟
Romania
خدا عاقبت هاشمی رفسنجانی را ختم به خیر کند
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
توبه ...مرگ است!
او اگر بخواهد هم نمی تواند ...
ناصر
خدا ایشون رو برای شناخت بهتر تاریخ صدر اسلام و عبرت ها ی ان برای ما حفظ کنه که یه تنه می تونه دوران صد ساله ی صدر اسلام را نمایش بده!!
رضا مشهدی
استفاده از مطالب سایت صهیونیستی خودنویس برای کوبیدن هاشمی کار درستی نیست اگر اشکالی در عملکرد هاشمی هست که هست نباید استناد به سایتهای ضد انقلا بویژه خود نویس که مطالب ضد اخلاقی فراوانی دارد صورت گیرد.
مهدی
سلام. به خدا کوبیدن هاشمی افتخارنیست.
Iran, Islamic Republic of
آقا مهدي اصلا نگران نباش مخالفهاي هاشمي فقط خودشونو اذيت ميكنن اگر قرار بود اين تخريبها اثر كنه مردم به روحاني كه مورد تاييد هاشمي بود راي نميدادن
Iran, Islamic Republic of
کوبیدن آقای هاشمی اصلا افتخار نیست ، اما اینکه از پسرش به این سبک حمایت میکند و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده جای بسی تعجب و علامت سوال بزرگی است
اي داد از بي تقوائي ما مردم همينجور مي بريم مي بافيم
اشتباها مثبت زدم.
دادگاه مهدي هاشمي طبق خواسته خودش بدون سانسور به مردم نشان داده شود
فرار به جلو است!
United States
فقط از خدا درخواست دارم که باعثین این ماجرا بیشتر خوار شوند که در امانت خیانت کردنند