سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۲۵
آیا پای بنزین تک نرخی به جایگاه‌ها باز می‌شود؟

افزایش قیمت بنزین در راه است؟! +قیمت احتمالی

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 423969
زمزمه‌های تک نرخی شدن قیمت بنزین چند روزیست به گوش می‌رسد شنیده‌ها حاکی از آن است که ظاهرا در جلسه اخیر هیات دولت افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برای سال جاری به تصویب رسید اما هنوز ابلاغ نشده است بنابراین در صورت اجرا قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
افزایش قیمت بنزین در راه است؟! +قیمت احتمالی
به گزارش جهان، افزایش ۵ درصدی قیمت حاملهای انرژی سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۴ رقم خورد.

این درحالیست که ظاهرا در جلسه اخیر هیات دولت افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برای سال جاری به تصویب رسید اما هنوز ابلاغ نشده است.

بنابراین زمزمه‌های تک نرخی شدن قیمت بنزین چند روزی است به گوش می‌رسد و شنیده‌ها حاکی از آن است قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

در عین حال، نرخ گازوئیل و مازوت به لیتری ۳۰۰ تومان و نفت سفید به لیتری ۱۵۰ تومان افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد این قیمت‌ها به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد.
افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال ۱۳۸۹ با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها کلید خورد به طوری بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد لیتری ۱۰۵۰ تومان در جایگاههای سوخت به فروش می‌رسد.

این افزایش قیمت در حالی است مطرح می‌شود که کلیه فرآورده‌های نفتی در سال قبل با افزایش قیمت روبرو شدند. بنزین، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و گازوئیل در سال گذشته افزایش قیمت جدیدی را تجربه کردند.

علیرضا فیض‌بخش رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص تصویب و اجرای تک نرخی‌شدن قیمت بنزین در سال‌جاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون بخشنامه‌ای در این خصوص به ما ابلاغ نشده است که ستاد حمل و نقل سوخت خود را با این افزایش قیمت آماده کند.

همچنین نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس و کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه کشور نیز اعلام کردند که تاکنون در این راستا سخنی به میان نیامده است.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه کشور گفت: در حال حاضر راجع به تک نرخی شدن قیمت بنزین در این کمیسیون زده نشده است اما اگر دولت تصویب کرده باشد باید قانون اجرایی شود.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه تاکنون بحثی در رابطه با تک نرخی شدن سوخت در کمیسیون اقتصاد مجلس مطرح نشده است، گفت: موضوع تک نرخی شدن بنزین در این کمیسیون تا به حال مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش فزاینده مصرف بنزین در کشور و قاچاق آن به نظر می‌رسد، تک نرخی شدن سوخت می‌تواند راهکاری برای صرفه جویی مردم تلقی شده و جلوگیری سوء استفاده برخی از سودجویان را بگیرد.

در همین حال علی مروی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به احتمال حذف کارت‌های سوخت گفته است: در صورتی که قیمت بنزین تک نرخی شود کارت‌های سوخت حذف می‌شوند و این درحالی است که بنظر می رسد حتی بنزین سهمیه ای نیز حذف شود و کارت های سوخت ابزار مناسب جهت جلوگیری از قاچاق سوخت قلمداد می شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اعلام اینکه عرضه کارت سوخت اقدام مناسبی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و همچنین اتلاف وقت مشتریان بوده است و تا زمانی که بنزین دو نرخی و سهمیه‌ای باشد کاربرد خواهد داشت، تصریح کرد: هنوز در مورد قیمت و یا تک نرخی شدن بنزین تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و در صورت نهایی شدن، راجع به حذف یا تداوم کاربرد کارت‌های سوخت تصمیم گیری خواهد شد.

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تغییر در سهمیه‌های بنزین تا پایان سال جاری را منتفی اعلام کرد و گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت این فرآورده نفتی اعلام نکرده است.

در ادامه این بررسی منابع رسمی نیز تاکنون هیچ گونه خبری مبنی بر تایید تک نرخی شدن قیمت سوخت را تایید نکرده اند اما شارژ نشدن کارتهای بنزین خودروهای سواری و دامنه دارشدن شایعات معطوف به تک نرخی شدن قیمت بنزین در خلا ساعات آتی در این خصوص به رسانه ها اطلاع رسانی کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
این هم از تدبیر معیشتی دولت فخیمه و کریمه !!!!!!!!!!
محمد
با سلام
حتما دلیل شارژ نشدن سهمیه سوخت خرداد ماه نیز بخاطر گران شدن است
ضد ...
....دولت ....!!!!!!!!!!
جهان نامردی اگه انتشار ندی؟
حامد بادرودی
این دولت دیگه [...] کسری بودجه چه مرضیه دیگه مرحله دوم هدفمندی رو اجرا کردند هیچ خدماتی به مردم ندادند این از این بنزین ش
تجدید نظر قطعی میکنم در انتخابات آینده و همچنین تبلیغات سوء .... یه کم به فکر مردم باشید این کارا رو میکنید که اختلاس ها هم زیاد می شه بخدا با هم رابطه مستقیم داره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
از قديم گفتند :
" كور وقتي بيكار ميشه مي نشينه مژه هاشو مي كنه ""
.....
Iran, Islamic Republic of
40 درصد شيب ملايم است. روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!
89 درصده شیب ملایم
Iran, Islamic Republic of
تدبير د... براي ناراضي كردن ....
مردم
United States
خدایا به داد ما برس
به پیر به پیغمبر ،به هرچیزی که ایمان دارید،روحانی [...] تو انسانی!!! انسان ،مردم دیگه کشش این گرونی هارو ندارن ،گرون شدن بنزین یعنی گرون شدن همه چیز!!!!!!!!!!! مردم دیگه نمی تونن ،دارن له می شن زیر این همه فشار،نکن،این قدر خون به جیگر مردم و قشر ضعیف نکن که [...] نکن، جهان لعنت به مرامت اگر این نظر رو نگذاری وسانسور کنی
سانسور نکن جهان مگه غیر اینه
از گران کردن بنزین و نان و غیره.....
دولت اصلاحاتی و کار گذارانی و.... به دنبال ن.... عمومی مردمه تا بتونه روی مسئله ی هسته ای نظر خودشو تحمیل و شاید ج...زه.... هم را اماده کنه وبا تبلیغات دنبال اینه که هر چی مشکله بخاطر مسئله ی هسته ایه و حمایت از فلان فلان کشور و....
مهدي رحيمي
قانون هدفمندي رايانه ها اصلش اينه كه به مرور يارانه اجناسو اقلام مصرفي مردم مثل سوخت و انرژي و ... برداشته بشه و مستقيما به خود مردم داده بشه تا اونا در مورد مثلا سوختي مثل بنزين قيمت واقعيشو بدن و از طرفي با توجه به قيمت و يارانه دريافتي مصرفشو مديريت كنند . به عبارت ديگه هر چقدر بنزين و هر چي يارانه دولتي شاملش ميشه گرونتر ميشه يعني يارانش حذف ميشه و در عوض بايد اون يارانه حذف شده به يارانه خانوار اضافه بشه . ولش بسيار بسيار جالبناك هستش كه دولت بسيار مدبر و .... از يه طرف اره بدون حساب وكتاب گرون ميكنه واز طرفي يارانه اي كه بايد به مردم بده رو ميذره در جيب مباركش وتازگيام كه دارن با تدبير!!!!!اون چندرقاز يارانه رو هم دور و برش مانور ميدن كه حذفش كنند ! بابا اخه چقد تدبير يكم استراحت كنيد !!! آخه ما به چه زبوني تشكر كنيم حاج حسن ! در حد لاليگا مچكريم روحاني !
حسین
Iran, Islamic Republic of
احتمالا بعدش تورم میاد پایین
مهدی
گفتند برای گران کردن نان برنامه ای ندارند ولی دیدیم که به نام آزاد پزی نان سنگک در شیراز از 500 گرم و 650 تومان شد 450 گرم و 950 تومان گفتند برای بنزین برنامه ای نداریم سهمیه را قطع کردند گفتند که مسکن مهر را تا پایان 94 تمام میکنیم بعد گفتند پایان 95 الان وزیر میگوید شاید چند دولت بعد پایان یابد گفتند عزت را به پاسپورت برمیگردانیم در عربستان برگشت گفتند برنامه 100 روزه داریم که اقتصاد را دگرگون میکند الان 2 سال میگذرد ولی 100 روز نشده گفتند مذاکره میکنیم با کدخدا تحریم برداشته میشود هر روز کدخدا تحریم اضافه میکند گفتند برنامه داریم برای بهبود کسب و کار کسب و کارها و تولیدی ها 2 سال است که به کمتر از 30 درصد ظرفیت کار میکنند و گفتند و گفتند و گفتند و گفتند و ........ ظاهرا در دولت راستگویان همه چی همان عمل میشود که میگویند
کاظم
اوردن گردو کنار نان وپنير سفره مردم!!
اين تدبير ما را بيچاره کرده!!
شمارا به خدا. ديگر تدبير نکنيد
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم که ما را ....!!
me
اینا چرا همه چی رو یواشکی انجام میدن؟
لا اقل زمان احمدی نژاد میخاستن .... بزنن میگفتن: مردم میخایم...بزنیم حواستونو جمع کنید.
حسن
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دستهایی از دولتیها در کاره که با چنین فشارهایی بر مردم توافق هسته ای را با هر ذلتی به مردم تحمیل کنند وبگویند اگر توافق به هر قیمتی حاصل شود مشکلات حل می شود
مهدی
بنده به روحانی رای دادم وازهمین جا بابت رای ام ازمردم معذرت میخوام امیدوارم منوببخشن
این یکی از موارد حق الناس بوده و متأسفانه آنقدر بزرگ است و ماندگار که بخشودنی نیست
مسعود
مهدي جان ! منبعد حواستو جمع كن, يعني همه ما بايد حوسمون رو خوب جمع كنيم تا به هنگام انتخابات جوگير تبليغات پرزرق و برق كانديداها نشويم و گول قول و قرارهاي يكبار مصرف اونها رو نخوريم. ابتدابايد حرفها و و برنامه هاي اونها رو خوب بررسي كنيم ,سبك و سنگين كنيم وببينيم چقدر با واقعيتهاي جامعه و وضعيت حاكم بر دنياي اطراف ما همخواني دارد .
متأسفانه ما مردم خيلي زود تحت تأثير گنده گوييهاي برخي كانديداهاي انتخاباتي قرار مي گيريم و عقلمان را به چشم و گوشمان مي سپاريم. آنقدر سابقه جو گيرشدنمان عاليست كه برخي باندها و گروهها و افراد براي درگير كردن ذهن ما و جلب رأيمان ,براي خودشان رنگ انتخاباتي هم اختراع كرده اند..رنگ سبز و بنفش و ...!!! نتيجه اش هم مي شود روي كار آمدن دولتها و نمايندگاني كه به هيچ وجه درد ملت و كشور را نمي فهمند و با مشكلات و رنجهاي اقشار متوسط به پايين جامعه بيگانه اند و جز خسارت و خسران براي كشور و عقب گردهاي مكرر در صحنه هاي اقتصادي و سياسي و فرهنگي و ....براي كشور نتيجه ديگري حاصل نمي شود .!!
مگه نه گفتن قیمت فوب تو خلیج هفتصد تومانه !
اخه چقدر فشار به مردم
جلوی رانت و اختلاس رو بگیرن
خداااااااااااااااااااا
مجلس یکبار مردانه بانک مرکزی را از دولت مستقل کند و یکبار برای همیشه قیمت ارز به قیمت واقعی آن بنا بر تءوریهای واقعی اقتصاد مشخص شود تا تکلیف حاملها مشخص شود انکار وحی منزل است که باید حاملها به نود درصد فوب خلیج فارس برسد دولت از رقم تبدیل ارز واقعی به ارز دستوری مبلغ کلانی سود می برد و در هدف مندی (گرانمندی) دوباره سود می برد و مردم بیچاره در منگنه یارانه قرار گرفته می شوند و هزینه های عدم مدیریت به دوش مردم گذاشته می شود فرقی نمی کند اصول گرا یا اصلاح طلب فقط خدا به مردم رحم کند اگر قیمت فوب بالا برود حاملها گران می شوند چون دولت فریاد کسری بودجه را سر می دهد و اگر قیمت نفت بالا برود این بار قیمتها بالا می روند چون قیمت فوب بالا رفته است و اسم آن هم می شود دستورقانون گذار تا زمانی که ار زش پول ملی ما تقویت نشود این دور باطل ادامه دارد
مهدی
گفتند برای گران کردن نان برنامه ای ندارند ولی دیدیم که به نام آزاد پزی نان سنگک در شیراز از 500 گرم و 650 تومان شد 450 گرم و 950 تومان گفتند برای بنزین برنامه ای نداریم سهمیه را قطع کردند گفتند که مسکن مهر را تا پایان 94 تمام میکنیم بعد گفتند پایان 95 الان وزیر میگوید شاید چند دولت بعد پایان یابد گفتند عزت را به پاسپورت برمیگردانیم در عربستان برگشت گفتند برنامه 100 روزه داریم که اقتصاد را دگرگون میکند الان 2 سال میگذرد ولی 100 روز نشده گفتند مذاکره میکنیم با کدخدا تحریم برداشته میشود هر روز کدخدا تحریم اضافه میکند گفتند برنامه داریم برای بهبود کسب و کار ولی کسب و کارها و تولیدی ها 2 سال است که که میلنگند و دچار رکود هستند گفتند از رکود عبور کردیم ولی ما که ندیدیم گفتند که تورم جیب مردم است ولی الان گیر دادند که نه تورم آمار بانک مرکزی است و گفتند و گفتند و گفتند و گفتند و ........ گفتند ما دولت راسگویان هستیم و بس
Iran, Islamic Republic of
آقایان به اصطلاح مسئول با این اقدامات غیر مسئولانه شما و با افزایش نرخ مصرف کاهش نمی یابد. بلکه هر کسی این افزایش قیمت را به بقیه منتقل کرده و باز دست آخر این قشر ضعیف جامعه است که باز از قبل بدبخت تر می شود.
راه کاهش مصرف سوخت باید علم و منطبق بر کاهش مصرف خودروها، کاهش نیاز مردم به رفت و آمدهای بی مورد، و مدیریت درست شهری به نحوی که شهرها بالا و پایین نداشته باشند و هرکسی نزدیک به محل کار خود ساکن شود و بچه هایش را به مدرسه ببرد.