پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۱

یک طلا و چهار برنز، حاضل کار روز یازدهم

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 383469
مهدی خدابخشی هوگوپوش وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی با شکست نماینده ازبکستان به نشان طلای بازی‌های آسیایی اینچئون رسید.
یک طلا و چهار برنز، حاضل کار روز یازدهم
به گزارش جهان به نقل از فارس ، یازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که دومین روز از مسابقات تکواندو با برگزاری رقابت های اوزان ۴۶- و ۵۷- کیلوگرم بانوان و ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم مردان در استادیوم "کانگوا دالمنز" اینچئون کره جنوبی برگزار شد.

مهدی خدابخشی نماینده وزن ۸۰- ایران "بهادر آریه" از نپال (۱۶ بر صفر) و "هیدونری اباتا" از ژاپن (۵ بر یک) را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها "فرخود نگمادوف" از تاجیکستان را پیش رو داشت که توانست با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری دست پیدا کند و راهی مرحله فینال شود.

خدابخشی برای کسب مدال طلا با "ماکسیم رافالوویچ" از ازبکستان مبارزه کرد و با شکست حریف خود به مدال طلا رسید. خدابخشی پانزدهمین‌ مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.

امروز سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۷+ کیلوگرم کشورمان در نخستین گام و در فینالی زود هنگام به مصاف "چولهو جو" از کره جنوبی (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ و نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۴) رفت و در راند طلایی نتیجه را واگذار کرد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. سمانه شش پری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان نیز با شکست مقابل نماینده کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

افشین بیابانگرد به مدال برنز دست یافت

 در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی که از صبح امروز آغاز شده است، افشین بیابانگرد نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل حریف ازبک به دیدار مدال برنز دست یافت.

افشین بیابانگرد در وزن ۶۶ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر مقابل روسلان تساریف، دارنده مدال طلای قهرمانی ۲۰۱۴ آسیا از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور دوم با نتیجه سه بر صفر مغلوب ریو هان‌سو، قهرمان جهان از کره‌جنوبی شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

بیابانگرد برای حضور در دیدار رده بندی با نتیجه ۵ بر ۲ از سد پان ژنگ، قهرمان ۲۰۱۲ آسیا از چین گذشت و به دیدار رده‌بندی رسید. نماینده کشورمان در این مرحله با نتیجه ۷ بر یک مقابل المورات تاسمرادوف، قهرمان سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ آسیا و دارنده ۲ مدال برنز ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جهان از ازبکستان به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

پیام بویری صاحب مدال برنز شد


پیام بویری هم در وزن ۷۵ کیلوگرم که در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۵ مقابل نوربیک هاشم‌بیکوف از ازبکستان به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل سینگ گورپریت از هند به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه یک بر یک مغلوب تاکه‌هیرو کاناکوبو، نایب قهرمان آسیا و نفر پنجم مسابقات جهانی از ژاپن شد و از حضور در فینال بازماند. بویری با پیروزی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل امان علی عطایف از ترکمنستان به مدال برنز دست یافت.

مجتبی کریم‌فر صاحب مدال برنز شد

مجتبی کریم‌فر در وزن ۸۵ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر مقابل موسی شاهین عبدالله از اردن به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور دوم به مصاف سئول لی، قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از کره‌جنوبی رفت و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ پیش بود، داوران وی را سه اخطاره و بازنده اعلام کردند.

با توجه به حضور حریف کریم‌فر در فینال، نماینده کشورمان به گروه شانس مجدد رقابت‌ها رفت که در این مرحله با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تای‌چی اوکا از ژاپن به پیروزی رسید و جواز حضور در دیدار رده‌بندی را کسب کرد.

کریم‌فر در رده‌بندی با نتیجه ۳ بر صفر از سد عزت بیشبیکوف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۳ آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

باباجان‌زاده هم به مدال برنز رسید/ هر ۷ فرنگی‌کار کشورمان مدال گرفتند

همچنین بشیر باباجان‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر مقابل دارمندار دالال از هند به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور دوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب نورماخان تینالی‌یف، نفر سوم جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از قزاقستان شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت.

باباجان‌زاده در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ماماسولی‌یف از ازبکستان به پیروزی رسید و گام به دیدار رده‌بندی گذاشت. نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی کشورمان در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۴ بر یک از سد مورات رامونوف دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از قرقیزستان گذشت و مدال برنز را به خود اختصاص داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باز هم حق كشي... خدايا اين كره اي را بكش!