شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اولویت‌های دولت از زبان پورمحمدی

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب: 448962
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مازندران می‌تواند ثروتمندترین بخش توسعه گردشگری در کشور شود، گفت: اولویت‌ دولت بر دو امر اشتغال و تولید است .
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری محمودآباد، شرایط عمومی کشور را سخت، تاثیرگذار و مهم دانست و اظهار داشت: با وجود توافق هسته‌ای و اجرای مقدمات، منتظر نظر نهایی از سوی نمایندگان مجلس هستیم تا فاز اجرایی آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به روند بررسی برجام، اجرایی آن به اوایل سال آینده به طول می‌انجامد، افزود: انتظار بر این نیست که به سرعت موانع موجود و شرایط سخت کشور با این فاز اجرایی را پشت‌سر بگذاریم و تاثیری بر رونق اقتصادی به چشم آید.

پورمحمدی، دوران تحریم را به مانند یک دوران بیماری بیان کرد و گفت: همان‌گونه که بیماری پس از عارضه‌اش در بدن یکسری تقویت، دستورالعمل‌های ویژه و مراعات‌هایی نیاز دارد تا به حالت عادی و جاری برگردد تحریم نیز سیر همین روش را باید سپری کند.

وزیر دادگستری با اعلام اینکه یکی از دلایل توافق هسته‌ای بر امر تجاری و اقتصادی کشور است، افزود: امروزه وضع بسیاری از کشورهای دنیا مناسب نیست و به گونه‌ای مشکل اقتصادی تقریبا فراگیر است.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورهای مانند چین و ژاپن با رکود اقتصادی و سقوط اقتصادی مواجه هستند که این امر بر اقتصاد دنیا تاثیر به‌سزایی گذاشته است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نرخ طلا، ارز، آلومینیوم، مس به شدت تنزل یافته است، گفت: این اجناس در دنیا بازار و نرخ‌شان کاهش یافته است، با توجه به اینکه قیمت نفت نیز به عنوان یک موضوع سیاسی، ۶۰ درصد نزول قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نباید بر کشورهایی با شهرت سلطه‌طلبی فضا دهد و خطراتی برای مردم و نظام ایجاد کند، یادآور شد: با وجود مذاکرات و مباحث پرتلاش دو ساله مذاکره‌کنندگان در میز مذاکره و هزینه زیاد، با دستاوردهای خوب و شرایط نشان دهنده قدرت ایران اسلامی به جهان غرب پشت‌سر گذاشته شد.

پورمحمدی بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری این توافق با نگاه دقیق و حس دقیق در دستور کار قرار گرفت تا زهر چشم کشورهای غربی گرفته، سلاح‌شان کند و موانع و سنگ‌های دشمنان برداشته شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز جهان پذیرفته که ایران با قدرت حضور جهانی یافته و از منافع مردم، هویت، تاریخ، انقلاب خود محافظت خواهد کرد، گفت: اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی برای دفاع از مناطق خود چشم امیدشان به ایران است تا در سازمان ملل و حقوق بشر با صدای رسا به دفاع از آنها بپردازد.

وی عنوان کرد: تصور کشور ما از دشمن بر این است که دست از دشمنی برمی‌دارد و برجام را به اجرا می‌گذارد، این‌گونه نیست و در مقابل زورگویی‌ها آنها حتی در صورت برگشت برجام نیز ایستادگی خواهد داشت.

نماینده تام الاختیار پیش از سفر ریاست جمهور به مازندران در محمودآباد با تاکید براینکه اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در کشور خوابیده است، گفت: طبق بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان و بررسی مشکلات واحد تولیدی نان صنعتی متوجه خوابیدن سرمایه انبوه‌ای از سوی یک سرمایه‌گذار شدیم که نیاز به حمایت دارد.

پورمحمدی، ظرفیت مازندران را بسیار بالا و از موقعیت مناسبی در جذب نیروهای کارآمد و متخصص در داخل استان دانست و گفت: مسئولان این استان می‌توانند با استفاده از این نیروهای متخصص و کارآمد برای توسعه پایدار بکارگیری کنند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در رفتار مدیریتی خود به طور جدی تجدیدنظر کنند، ادامه داد: در صورت تغییر در این روند صد در صد تحول در استان‌ها شکل می‌گیرد.

وزیر دادگستری با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به مازندران یادآور شد: در این سفر بودجه تقسیم و پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود اما دولت در تحقق این پروژه‌ها توانایی نسبی دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه مسئولان استانی و شهرستانی نگاه و اتکای خود را بر سقف و بودجه دولتی نکنند، تصریح کرد: دولتمردان باید از فرصت‌های درآمدزایی استفاده و بخش خصوصی را پایه کار برای استفاده از ظرفیت‌ها بیاورند.

وزیر دادگستری، یکی از مهم‌ترین نگاه سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت بر امر توجه زیرساختی و کمک‌رسانی بر این بخش بیان و عنوان کرد: توجه به کمربندی‌ها، دوربرگردان‌ها، پل، بهداشت و درمان، کشاورزی بر دو محور آبزیان پرورش ماهی در قفس و گلخانه‌ای، یکپارچه‌سازی اراضی، آبیاری تحت فشار براساس اولویت‌بندی پروژه‌ها از سوی مسئولان استانی و شهرستانی در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اعلام این که مازندران از ظرفیت فوق‌العاده گردشگری و توسعه جذب توریست برخوردار است، گفت، این استان به نوعی ثروتمندترین استان کشور در جذب توریست و توسعه گردشگری می‌تواند باشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: نگاه دولت و انگیزه‌اش بر بستر توسعه و اولویت‌ آن بر دو امر اشتغال و تولید است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *