سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

دولت مانع اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان

شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 358368
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۱ درصد بودجه کشور به آموزش وپرورش اختصاص دارد، گفت: در حال حاضر دولت مانع اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد مهدی زاهدی در همایش تجلیل از معلمان نمونه آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان، اظهار کرد: از دولت خواسته شده تا هر چه سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای از محل مالیات بر سیگارهای وارداتی به امر مبارزه با مواد مخدر در آموزش وپرروش اختصاص یافته است، افزود: باید کمک شود تا با این بودجه ریشه مواد مخدر در سیستم آموزش وپرورش خشکانده شود.

مشکل احتساب سنوات حق‌التدریسی‌ها حل می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث سنوات حق التدریسی‌ها نیز طرحی به مجلس ارائه شده که در کمیسیون اجتماعی روی آن کار می‌شود تا برای ورود به صحن مجلس آماده شود که اگر به مجلس برود مشکل این افراد نیز حل می‌شود.

بیمه طلایی فرهنگیان به شرایط قبلی باز می‌گردد


زاهدی بیان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان نیز کارایی خود را از دست داده که خوشبختانه وزیر آموزش وپرورش اعلام کرده شرایط اجرای بیمه طلایی فرهنگیان به شرایط قبلی باز می‌گرداند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون آموزش مجلس خود را از اهالی آموزش و پرورش می‌دانند و از هر ایده‌ای در قالب طرح و لایحه با رعایت موارد قانونی حمایت می‌کنند.

آموزش و پرورش اشاعه معنویت در جامعه را بر عهده دارد

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اشاعه معنویت در جامعه را بر عهده دارد، تصریح کرد: برای عبور کشور از یک مرحله به مرحله دیگر باید از نقش هدایت‌گری و راهبردی معلمان آموزش وپرورش استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تکریم دانش آموزان اهمیت زیادی دارد زیرا با تکریم، دانش‌آموز برای رسیدن به مدارج بالای علمی و شغلی تشویق می‌شوند.

زاهدی اظهار کرد: امروز دیگر باید شیوه آموزش «بابا آب داد» و «علم بهتر است یا ثروت»، کنار برود و باید جای خود را به فرهنگ کار، تلاش و درست مصرف کردن بدهد.

ایرانی‌ها مشارکت گروهی را کمتر انجام می‌دهند


رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایرانی‌ها متاسفانه کارهای انفرادی را برکارهای جمعی ترجیح می‌دهند در نتیجه از خرد جمعی کمتر استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: مباحث اقتصادی مقاومتی که فرآیندی طولانی مدت است باید در کتب درسی آموزش و پرورش گنجانده شود و در ارتقا شاخص‌های فرهنگی نقش آموزش و پرورش از هر دستگاهی مهم‌تر است.

زاهدی اظهار کرد: پایه و اساس اقتصاد دانش بنیان را باید در سیستم آموزش وپرورش جستجو کرد و به جای یاد دادن«بابا آب داد»که نشان دهنده نظام مصرفی است یاد بدهیم دانش باید در اقتصاد حرف نخست را بزند.

مهارت و خلاقیت وارد دروس ابتدایی شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازمه اقتصاد دانش بنیان ورود خلاقیت و مهارت در لیست دروس است، گفت: اگر از ابتدای امر خلاقیت و مهارت جز دروس اصلی باشد در دبیرستان تغییرات تاکتیکی را خواهیم داشت که منجر به فرهنگ‌سازی برای اقتصاد دانش بنیان می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه امسال کشور به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسید که ۱۱درصد آن به آموزش وپرورش اختصاص دارد.

بودجه دانشگاه فرهنگیان سه برابر شده است

زاهدی از اختصاص بودجه‌های مناسب برای دانشگاه فرهنگیان خبرداد وگفت: در حال حاضر بودجه این دانشگاه دو تا سه برابر شده است.

وی با اشاره به افزایش بودجه پرورشی آموزش وپرورش، خاطرنشان کرد: سیستم‌های گرمایشی مدارس از محل عوارض گاز کشور بودجه گرفتند که خوشبختانه کرمان و راور از این مسئله بی بهره نبودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *