شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

تشکيل ستاد ملي زن و خانواده

چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 161564
 
باشگاه خبرنگاران: رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: ستاد ملي زن و خانواده تشکيل شده و قرار است که اوائل سال جاري نخستين جلسه آن برگزار شود.

مريم مجتهدزاده "رئيس مرکز امور زنان وخانواده رياست جمهوري" درباره برنامه‌هاي اين مرکز طي سال جديد اظهار داشت: برنامه‌هاي خوبي براي سال جاري درجهت تحکيم و تقويت بنيان خانواده در نظرگرفته شده است. توجه جدي به کميته دختران جوان با توجه به اهميت جايگاه دختران در جامعه به عنوان همسران و مادران آينده خواهد شد و برنامه‌هاي‌ريزي‌هاي خوبي براي آنها در نظرگرفته شده است.

وي ادامه داد: ستاد ملي زن وخانواده تشکيل شده و قرار است که اوائل سال جاري نخستين جلسه آن برگزار شود.

رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي اجرايي مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در سال گذشته گفت: تلاش شد ساختار مشاوران زن وزرا تعريف و از نظر تشکيلات سازماني موقعيت پيدا کنند تا در شوراي معاونان وزرا به عنوان افراد تصميم گيرنده، تصميم‌ساز و دخيل در برنامه‌ريزي حضور داشته باشند.

مشاور رئيس جمهور با اشاره به دستاوردهاي سفرهاي استاني دولت در امور زنان افزود: مصوباتي درسفرهاي استاني با محوريت زنان به تصويب رسيد. اين مصوبات در۱۲بند با موضوع زنان در تمام استان‌ها مصوب شد و بودجه بسيار مناسبي براي اجرايي شدن اين مصوبات اختصاص يافته است.

مجتهدزاده در خصوص بندهاي اين مصوبات اظهار داشت: تحکيم بنيان خانواده، تقويت بخش‌هاي مشاوره، صندوق ضمانت بانوان، بحث عفاف و حجاب، شاداب‌سازي محيط دختران، ايجاد NGOهاو تقويت آنها بخصوص NGOهايي که بازوهاي حمايتي دولت، توانمندسازي زنان در مشاغل خانگي ،ارائه بازارچه براي زنان ،توانمندي زنان سر پرست خانوار و قراردادن بازارچه در اختيار آنها که بتوانند محصولات خودرا در اين بازارچه عرضه کنند.

وي همچنين درمورد ساختار مرکز امور زنان وخانواه رياست جمهوري گفت: خوشبختانه ساختارمرکز امورزنان و خانواده به تصويب رسيده است. بحث خانواه از مباحثي بوده که رياست محترم جمهوري عنايت ويژه اي بروي آن داشتند، کارهايي در اين زمينه انجام شده است.

رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به برگزاري سومين اجلاس وزراي زن کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي تصريح کرد: اين اجلاس با حضور ۱۹ وزير و شرکت کنندگاني از کشورهاي مختلف در بالاترين سطح برگزار شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *