سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱۶

نگرانی آقای صانعی از ترویج قانون اساسی آقایان!

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 110939
تبلیغ و ترویج قرائتی جدید از قرآن و دین اسلام که پیش از این از سوی میرحسین موسوی بیان شده بود، توسط آقای یوسف صانعی هم تایید و ادامه داده شد.

چند روز بعد از آنکه میرحسین موسوی اعلام کرد که "باید طوری دین را تفسیر کنیم که نسبت به همه دیدگاه ها، حداکثر مدارا را داشته باشد"، آقای شیخ یوسف صانعی هم توصیه کرد که مردم به اسلام خودشان عمل کنند!

آقای صانعی که پس از صدور فتاوایی در تناقض با احکام اسلام سال گذشته از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مرجعیت کنار گذاشته شد،اخیرا با جمعی از اعضای انجمن اسلامی یکی از دانشگاه ها دیدار کرده است. 

آقای صانعی خواهان مصادره به مطلوب "انقلاب اسلامی" و "قانون اساسی" شده است. در همین راستا، وی خطاب حاضرین اظهار داشت که "شما تا می‌توانید اسلام و انقلاب مد نظر خودمان که همان اسلام واقعی است را تبلیغ کنید؛ نه آن قانون اساسی که آقایان ترویج می‌کنند."

به نظر شبکه ایران  از آنجاییکه اصول مختلف قانون اساسی به صراحت مفهوم موردنظر قانونگزاران را بیان کرده است، تاکید آقای صانعی بر قرائتی جدید از آن، می تواند به معنای آغاز تلاش ها برای توجیه "رویکرد غیرقانونی" افراطیون اصلاح طلب باشد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا اصلاح فرماييد و در سايت هم درج نكنيد:
صانعي از مرجعيت كنار گذاشته نشد. چون اصلا مرجع نبوده كه كنار گذاشته شود. نامبرده خودسرانه اقدام به اين كار كرده بود كه جامعه مدرسين (حفظهم الله) اعلام موضع كردند.
Iran, Islamic Republic of
ایت الله صانعی نه آقای صانعی!!!!
به آقایان یزدی و جنتی ایت الله میکید ولی به این مرجع تقلید نم یگید ، حداقل به مقلدینش احترام بگذارید
Iran, Islamic Republic of
جمع بسیاری از تحصیل کردگان مقلد ایشان هستند گرچه شما را خوش نیاید. پس به مردم احترام بگذارید. اسناد دانشگاه
آیت الله صانعی از مراجع مسلم است که امام هم در زمان حیاتشان از ایشان به احترام یادمی کرد.
جهان! ادب داشته باش و به ایشان بی احترامی نکن.
Iran, Islamic Republic of
خطاب به اقای به اصطلاح استاد دانشگاه : تا دیروز میگفتین ما که میمون نیستیم تقلید کنیم حالا چی شده اینقدر علاقمند به تقلید شدین ؟! لابد فتاوای غرب گرایانه ایشون خیلی به مذاق شماخوش اومده نه ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي شما اگربه مقلدين ايشان وجايگاه مرجعيت احترام نمي گذاريد وخودتان راپيروولايت مي دانيد به نظر امام احترام بگذاريد.بااين اقدامات از احترام اين مرجع چيزي كم نخواهد شد
Iran, Islamic Republic of
یک توصیه به کسانی که خودشان را مقلد آقای صانعی می دانند بکنم تا خدای نکرده در آخرت دچار عقوبت نشوند. عزیزان انتخاب مرجع تقلید بر اساس نظر علما بر اساس معیارهایی است که "ساده گرفتن مسایل شرعی" جز این معیارها نیست. بنابراین هر چه سریعتر مرجع تقلید خود را مجددا انتخاب کنید تا اون طرف بدبخت نشید.
با احترام به آقای یوسف صانعی (ظاهرا زاویه گرفته با نظام اسلامی) و مقدان محترمشان که نوعا به خاطر ساده گرفتن مسایل توسط ایشان از ایشان تقلید می کنند
Iran, Islamic Republic of
بنده افتخار می کنم که مرجع تقلیدهم آیت اله صانعی است.
درود بر حقیقت. درود بر حقیقت
Iran, Islamic Republic of
جمع بسیاری از تحصیل کردگان مقلد ایشان هستند !!

این هم دروغی از نوع تقلب گسترده و صحنه سازی خطرناک!!؟!!

اتشاالله که تمامی مقلدان این آقا با ایشون محشور بشن .
Iran, Islamic Republic of
من افرادی رو میشناسم که اهل نماز و روزه و کلا تقلید نیستند و میگن آقای صانعی مرجعشون هست
جامعه مدرسن مرجع صلاحيتدار براي اعلام مرجعيت نيست . بنابراين نمي توان به مواضع آن موسسه استناد کرد .
Iran, Islamic Republic of
امام در وصيت نامه خود گفته است اگر من در زمان حيات از كسي تعريف كرده ام در آينده ملاك قضاوت نمي باشد بلكه ملاك شرايط حال آن شخص مي باشد دومااين آقا بايستي ولايت پذيري را بايد از فقهايي همچون آيات اعظام گلپايگاني ,بهجت ,اراكي ياد بگيرد
Iran, Islamic Republic of
آیت الله همونجور که از معنیش معلومه یعنی کسی که نشانه خدا بر روی زمین باشد .کسی که حرفهای خدا را تفسیر به رای می کنه چطور نشونه خداست.
Iran, Islamic Republic of
جهان فقط این دنیا را نداری .به فکر آخرتت هم باش.
Iran, Islamic Republic of
تفسیر به رای اسلام چیز جدیدی نیست .از زمان دولت هفتم استارت آن زده شد و همیشه هم این آقایان با وجه اسلامی روی ان سرپوش گذاشتند .حالا که به بن بست نظریه ای رسیدند دوباره به این طناب پوسیده آویختند تا مگر فرجی بشه.
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست که کسانی که ادّعای آن را دارند که مقلّد این آقا هستند، با چه معیاری ایشان را انتخاب کرده اند؟!
شاید برای سطحی نگری ایشان ...