جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۹

ایرانی که آمریکایی ها وی را طراح ترور سفیر سعودی می نامند، کیست؟

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 190436
افشای ماهیت «منصور ارباب سیار» و بازداشت وی در ۱۰ سال پیش به جرم سرقت در نیویورک که «ای بی سی نیوز» خبر آن را منتشر کرده است، این گمانه را نزد تحلیل گران قوت بخشیده است.

به گزارش جهان به نقل از فارس فردی که آمریکایی ها وی را متهم به عضویت در سپاه قدس و طراحی ترور سفیر سعودی کرده اند ۱۰ سال پیش به جرم دزدی در نیویورک بازداشت شده است!

فردی به نام «منصور ارباب سیار» ایرانی مقیم تگزاس که روز گذشته مقامات آمریکایی وی را مرتبط با سپاه قدس و متهم به طراحی ترور سفیر سعودی در واشنگتن کرده اند ، سال ۲۰۰۱ یعنی ۱۰ سال قبل در نیویورک به جرم سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده است.
رسانه های آمریکایی روز گذشته به طور تفصیلی اظهارات دادستان فدرال آمریکا و رئیس اف بی آی را منعکس کردند که در این اظهارات ، آنها دو ایرانی به نام های امیرمنصور ارباب سیاری و غلام شکوری را متهم به طراحی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و نیز انفجار سفارتخانه های اسرائیل و عربستان کردند.

افشای ماهیت «منصور ارباب سیار» و بازداشت وی در ۱۰ سال پیش به جرم سرقت در نیویورک که «ای بی سی نیوز» خبر آن را منتشر کرده است، این گمانه را نزد تحلیل گران قوت بخشیده که دستگاه امنیتی آمریکا برای کاستن از بار روانی ناشی از «قیام وال استریت» سناریوی دستپاچه ای را طراحی کرده که بازیگر نقش اول آن یک ایرانی مقیم آمریکاست. ایرانی ۵۶ ساله ای که سال ها قبل به علت ارتکاب جرم توسط پلیس آمریکا بازداشت شده و به همین دلیل برای باج دهی به دستگاه امنیتی آمریکا آمادگی دارد.
جالب این که مقامات ارشد امنیتی و قضایی آمریکا ، دزد ۱۰ ساله را عضو سپاه قدس قلمداد کرده اند تا ضمن پیشبرد سناریوی کلی علیه ایران ، عقده گشایی سیاسی خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز - که در مسائل دیگری مانند تحریم ها هم مشهود است - به نمایش بگذارند.
با این وجود نکته رسوای سناریوی دستگاه امنیتی آمریکا در نظر نگرفتن شعور افکار عمومی چه در آمریکا چه در ایران و چه در سراسر دنیاست که به هیچ وجه نمی پذیرد دولتی برای انجام عملیات تروریستی ادعایی در قلب آمریکا به سراغ کسی برود که تبعه خود آن کشور بوده و واسطه ارتکاب جرم تحت نظر دستگاه قضایی و امنیتی آمریکاست.
ایران برای ترور سفیر عربستان وعده «هزاران کیلو تریاک» داده بود!

مقامات آمریکایی مدعی شدند یک ایرانی به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک برای ترور سفیر عربستان در آمریکا قرار دهند!


رویترز در خبری اعلام کرده که پلیس فدرال آمریکا و نیروی مبارزه با مواد مخدر (دی ایی ای) توانسته است در یک عملیاتی به نام «ائتلاف سرخ » طرح ترور و انفجار در سفارت عربستان در آمریکا را متوقف کنند.

رسانه های آمریکایی هم نوشته اند که بر اساس دادخواست دادستانی فدرال، منصور ارباب سیار در ماه اوت در معامله ای با یک مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر آمریکا حاضر شده بود که مبلغ یک و نیم میلیون دلار برای ترور سفیر عربستان بپردازد. بنا بر این ادعا ، وی به عنوان پیش پرداخت، مبلغ یک صدهزار دلار را در دو نوبت به وی پرداخت کرده است.

این خبر می افزاید: به گفته مقامات رسمی آمریکا، منصور ارباب سیار در ۲۹ سپتامبر از ایران به فرانکفورت سفر کرده است و ازآنجا قصد داشت برای نهایی کردن طرح ترور به مکزیکوسیتی برود که در آنجا از ورود وی به مکزیک ممانعت به عمل آمده و او را از طریق یک پرواز به نیویورک فرستادند و در آنجا دستگیر شده است.

نکته مضحک تر داستان آمریکایی ها در ادامه چنین است: بر اساس این دادخواست، منصور ارباب سیار به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک (برای ترور سفیر عربستان)قرار دهند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا شما بیایید به راحتی آمریکایی ها را بدهید بروند ازاد ، به اسم ِ هر چی!
Germany
لعنت بر این گرگ صفتان، سی و دوسال هر سال یک بامبول سر ما درآوردن، خسته هم نمیشن!؟ مردم خودشونو نمیتونند جمع کنند، گند سرمایه داری مردم رو کلافه کرده حالا این مسخره بازیها رو درمیارن. واقعا راست گفت امام خمینی این آمریکا شیطان بزرگه
United States
ما امریکا را زیر پا می گذاریم
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran, Islamic Republic of
مطلب جالبی که الان دیدم اینه که سایت یاهو با آب و تاب تمام تا چند ساعت قبل چند تیتر اول خود را به این مساله اختصاص داده بود , اما الان تمام این تیترها را کاملا از صفحه اول سایتش برداشته , مثل اینکه خودشان هم متوجه بچگانه بودن سناریویی که طراحی کرده اند شده اند.
Iran, Islamic Republic of
چه مسخره

مثل اینکه هالیوود یه شعبه تو ستاد انتخاباتی اوباما زده و فیلمنامه های مضحک براشون مینویسه

یه دلیل منطقی هم برای این کار نمیشه پیدا کرد چرا باید ایران تو این شرایط که تو منطقه همه رخدادها به نفعشه یه همچین کاری رو طراحی بکنه
Iran, Islamic Republic of
برای خندیدن خوب است حماقت است که تراوش میکند از این بی شعوران تاریخ!!!!!!!!!!!!!
اینم دستمزد آزادی جاسوسان آمریکایی!
فکر کردید آمریکاییها دست از کارهای خبیثشان بر می دارند.
مرگ بر آمریکای جهان خوار.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تمام افکار دنیا کاملا این خبر ها را باور میکنند و این مشکل بزرگی برای وجهه ما مردم در دنیا است مسلما این یک دروغ و سناریوی بچه گانه است ولی این نتیجه سیاست یک بام و دو هوای مسئولین مملکت ماست اگر اونا جاسوس بودند چرا آزاد کردید اگر نبودند چرا شما همچین سناریویی ترتیب دادید به طور واضح ما بسیار ناشیانه در این امور عمل میکنیم
دود این مسائل فقط داره تو چشم مردم میره و بس.
United States
واقعا شيطان بزرگه این آمریکا
United States
اتفاقا دیشب با یک بنده خدایی بحثم شد که شدیدا ضد انقلابه و دائما واسه امریکا پپسی باز میکنه
بهش گفتم آخه ... بر فرض محال هم اگر ایران بخواد کاری بکنه نمیاد که کاری کنه که انقدر سروصدا بپا بشه و در قبال این همه مواد مخدر از کسی بخواد اینکارو انجام بده
یکی مثل سردار مدحی رو جلو میفرسته که بدون سروصدا کار رو تموم کنه و کسی هم متوجه نشه
مگه سردار مدحی نبود که تا بیخ گوش کلینتون و وزیرخارجه فرانسه و... رفته بود
سفیر عربستان توی آمریکا که دیگه عددی نیست
Iran, Islamic Republic of
اصلا سفیر عربستان چی داره که ما بیایم ترورش کنیم؟!! اگه بخوایم ترور کنیم اولویت با پادشاه عربستانه! یعنی اینا اینقدر هم فکر نکردند؟!
چرا باید تو زمانی که همه چیز داره تو منطقه و کل دنیا به سود ما پیش میره همچین کار احمقانه ای بکنیم؟مگه ما آمریکایی هستیم که اول کاری رو انجام بدیم بعد فکر عواقبش رو بکنیم؟!
این داستان باید تو دفتر جُک سال نوشته بشه!
Iran, Islamic Republic of
شلغمم شد ميوه؟!!!
آخه اين يارو چه ارزشي داره كه ترورش هم بكنن!!! نيم كيلو ذغال درجه سه هم بيشتر از اون ارزش داره
چقدر حرف مضحکیه چرا باید اینکارو بکنیم در زمانیکه عربستانیها در بین خود عربها هم منفورند
Iran, Islamic Republic of
سفیر عربستان دیگه سیخی چند؟!!!!!!!
ما امیررررررررشون را آدم حساب نمی کنیم چه برسه به این کاسه لیس هالیوودی!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا" آمريكايي ها خيلي پستند شيطنت به اين وضوح ؟
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه!
به جک بیشتر شبیهه تا خبر!
United States
آخه مگه کسی این دروغ های آمریکا رو باور می کنه؟ هنوز قصه های دروغیشون در مورد کشتن بن لادن و انداختنش تو آب از یاد نرفته که یه دروغ دیگه مطرح می کنن! حالا باید دید هدفشون از این دروغ جدید چیه. هرچند به نتیجه نخواهد رسید.
احمقانه ترین قسمت این نمایش مسخره اعلام تلویزیونی ان بود که ادم را یاد کارتون پت و مت می انداخت و مسخره تر از همه سینه چاک دادن بی بی سی و قیافه حق به جانب تمام فکاهیه گویندگان ان و مخصوصا نماینده ان در نیویورک بود.اگر قرار باشد برای یک چنین طرح ادعایی این همه مسایل ایجاد شود چرا دستگاه قضایی و دیپلماسی ایران پرونده کودتای 1332 امریکا در ایران که خودشان به ان معترفند را به دادگاه کیفری لاهه برای اخذ حقوق ایران ارجاع نمیدهد؟