جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رتبه جهانی ایران در حوزه علوم شناختی

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 372632
مدیر گروه بخش آموزش و ترویج و منابع انسانی ستاد علوم شناختی رتبه جهانی ایران در این حوزه را 25 اعلام کرد و گفت: به منظور تامین زیر ساخت‌های آزمایشگاهی تعاملاتی را با برزیل برای وارد کردن گونه خاص از میمون برای انجام کارهای آزمایشگاهی آغاز کردیم.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، دکتر حامد اختیاری با اشاره  به جایگاه ایران در علوم شناختی، افزود: ایران در این حوزه با نقطه ایده آل فاصله بسیاری دارد و امیدواریم در 2 سال آینده در خاورمیانه در جایگاه دوم قرار گیریم.

مدیر گروه بخش آموزش و ترویج و منابع انسانی ستاد علوم شناختی با تاکید بر اینکه علوم شناختی در اولویت «الف» قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس فعالیت‌هایی که در طول 6 سال در این حوزه صورت گرفت ایران رتبه 35 در دنیا را به خود اختصاص داده بود که در حال حاضر با پیشرفتی که در 2 سال اخیر در این حوزه شده به جایگاه 25 دست پیدا کرد.

وی با اشاره به رتبه ایران در منطقه در حوزه علوم شناختی، ادامه داد: در منطقه نیز بعد از رژیم اشغالگر قدس و ترکیه جایگاه سوم از آن ایران است که امیدواریم در سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود در خاورمیانه در جایگاه دوم قرار گیریم.

اختیاری به بیان چالش‌های موجود در این زمینه پرداخت و یادآور شد: این حوزه نیازمند همکاری بین رشته‌ای است، بنابراین در تلاش هستیم زمینه‌های این تعامل را در کشور ایجاد کنیم. برای رسیدن به این هدف طرح‌هایی که بین رشته‌های مختلف انجام می‌شود را به طور خاص مورد حمایت قرار می‌دهیم. حتی در این سطح نیازمند همکاری بین بخشی همچون همکاری با وزارت علوم و بهداشت هستیم که این بخش پیچیدگی زیادی دارد.

وی کمبود زیر ساخت‌های آزمایشگاهی را از چالش‌های این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا تعاملاتی با سایر کشورها آغاز کردیم که از آن جمله می‌توان به همکاری مشترک با برزیل اشاره کرد و در این تعاملات نمونه‌‌ای از میمون‌های خاص که مخصوص آزمایشگاه است از این کشور وارد کردیم تا محققان ما کارهای آزمایشگاهی خود را بر روی این نمونه‌ها انجام دهند. همچنین با کشورهای دیگری همچون کره، ژاپن و آلمان مشغول تعامل هستیم تا ابزارهای تحقیقاتی و تجربیات محققان این کشورها را وارد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علوم شناختی چیه؟ و چه جور علمیه؟