جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

مسجد جمکران‌ آماده استقبال از اربعین

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 392937
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: ما باید قدر نعمت زندگی و خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسجد مقدس جمکران را بدانیم و دل از همه تعلقات مادی بکنیم و تا آخرین حد توان و نفس با قصد قربت و برای خداوند متعال به این نظام و مکان مقدس خدمت کنیم.
به گزارش جهان، پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین این مکان مقدس با حضور تولیت، معاونین و مدیران ارشد در سالن جلسات برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، تولیت مسجد مقدس جمکران پیرامون آیات ابتدایی سوره مبارکه حج گفت: خداوند متعال در آیات ابتدایی این سوره وقوع قیامت را از چند راه اثبات می کند.

ایشان افزود: یکی از راه های اثبات قیامت زنده شدن نباتات و اشجار بعد از فصل زمستان که بیان گر قدرت خداوند در زنده کرد و بعثت انسان ها در روز قیامت است و این مطلب در آیات سوره های دیگر نیز ذکر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به آیه ۵ سوره مبارکه حج اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه برای کسانی که در خلقت و بعثت پس از مرگ شک دارند مراحل خلقت انسان از خاک و زنده شدن زمین و نباتات بعد از فصل زمستان را شرح می دهد و در دو آیه بعد نتیجه این دو استدلال که حاکی از قدرت خداوند و اثبات قیامت و زنده شدن همه مردگان پس از مرگ است بیان می شود.

وی توجه به مبدا و معاد را سبب عوض شدن نگاه انسان به زندگی دانست و افزود: ما به مبدأ و معاد علم داریم ولی باور نداریم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در توضیح تفاوت علم و باور گفت: براساس فرمایش امام راحل مثال علم و باور مثل غسالی است که هم علم و هم باور دارد میت ترس ندارد، ولی ما با علم به اینکه مرده ترس ندارد ولی به این امر باور نداریم، لذا از مرده می ترسیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ادامه داد: مردن دوستان و اطرافیان خبر از مردن ماست، ما همچنان که برای سفری چند روزه توشه جمع می کنیم باید برای سفر آخرت و زندگی ابدی خود در آن جهان نیز زاد و تشه جمع کنیم که بهترین توشه برای این سفر تقواست.

وی در پایان گفت: ما باید قدر نعمت زندگی و خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسجد مقدس جمکران را بدانیم و دل از همه تعلقات مادی بکنیم و تا آخرین حد توان و نفس با قصد قربت و برای خداوند متعال به این نظام و مکان مقدس خدمت کنیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه پیرامون هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم عزاداری بزرگ اربعین امسال بحث و تبادل نظر و مقرر شد ستاد برگزاری مراسم با استفاده از تمام ظرفیت های داخلی، استانی و ملی در برگزاری باشکوه مراسم امسال تلاش کند.

همچنین مقرر شد با هماهنگی و همکاری سازمان صدا و سیما نسبت به اطلاع رسانی و پوشش تصویری مناسب این عزاداری بزرگ اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *