پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تنها راه تشخیص کارت‌ گارانتی تقلبی

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 389139
رئیس اتحادیه لوازم خانگی از چاپ کارت‌های گارانتی تقلبی خبر داد و گفت: شباهت کارت‌های گارانتی تقلبی به کارت‌های اصلی به حدی است که فقط می‌توان از طریق ارائه شماره سریال به شرکت ارائه‌دهنده خدمت از اصل یا تقلبی بودن آن مطمئن شد.
به گزارش جهان، محمد طحانپور در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت قیمت لوازم خانگی و اینکه گفته می‌شود رکود بر بازار حاکم است، اظهار داشت: برخی عنوان می‌کنند که قیمت لوازم خانگی افزایش چشم‌گیری داشته در حالی که از ابتدای امسال تنها قیمت این محصولات ۸ درصد افزایش داشته است و اگر بیش از این گران شود، مردم قدرت خرید نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون عرضه لوازم خانگی در بازار بیش از تقاضا است و این سبب شده تا برخی برندهای خارجی رو به پائین آوردن قیمت‌ها کنند، گفت:‌ یک برند خارجی که ۶۰ درصد بازار خارجی ایران را در اختیار دارد، برای رقابت‌ها برندهای دیگر قیمت محصولات خود را ۸ تا ۱۰ درصد کاهش داده‌است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین به این نکته اشاره کرده است که یک بحث گرانی کالا داریم و یک بحث گرانفروشی است.

خدمات پس از فروش رکورد دار شکایت از لوازم خانگی

وی در پاسخ به اینکه در میان شکایت‌هایی که به اتحادیه می‌شود، چقدر مربوط به گرانفروشی است، این گونه پاسخ داد که طی دو سال اخیر شکایت از گرانفروشی بسیار کاهش یافته است و بیشتر شکایت‌ها مربوط به نحوه خدمات پس از فروش است، چرا که در بازار بورس کالا آنقدر جنس زیاد است که فروشنده مجبور است برای رقابت حتی پائین نرخ سود مصوب را بگیرد. به عنوان مثال برای یک تلویزیون ۳ میلیون تومانی که فروشنده می‌تواند ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بفروشد، این کالا ۳ میلیون و ۴۰ هزار تومان قیمت می‌خورد تا فروشنده با حاشیه سود کمتر بتواند کالای بیشتری را عرضه کند.

چاپ کارت‌های گارانتی تقلبی برای فروش بهتر کالای قاچاق در بازار

وی چاپ کارت‌های گارانتی تقلبی را یکی از مشکلات در ارائه خدمات پس از فروش عنوان کرد و گفت: این کارت‌ها کاملاً شبیه کارت‌های اصلی است، با این تفاوت که وقتی خریدار با مشکلی مواجه می‌شود و با شرکت تماس می‌گیرد، شماره سریال مندرج بر روی کارت با سیستم شرکت همخوانی ندارد و همین مسئله سبب شده تا بخشی از شکایت‌ها را به خود اختصاص دهد و جالب اینجاست که حتی فروشنده هم از این موضوع اطلاعی ندارد.

طحان پور تصریح کرد: اگر دولت واقعا اراده برخورد با متخلفان را دارد، باید جلوی قاچاق و چاپ کارت‌های گارانتی تقلبی را بگیرد که لازمه آن این است که قبل از واردات لوازم خانگی این اتحادیه هم جزء مراحلی قرار گیرد که صلاحیت وارد کننده را تایید کند که چه کالایی از چه کشوری قرار است وارد شود تا رد پایی از قاچاق کالا برای پیگیری داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *