شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وزیر: لايحه حذف ۴صفر به مجلس مي‌رود

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 175532
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: حذف چهار صفر از واحد پول ملي را پس از تصويب جزئيات آن در كميسون اقتصادي دولت و كارگروه طرح تحول اقتصادي به‌صورت لايحه به مجلس ارائه مي‌کنيم.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، شمس الدين حسيني با اشاره به تاثير مثبت تعامل مجلس و دولت در قانون هدفمندي يارانه ها افزود: دولت تصميم گرفته است پس از بحث و بررسي ابعاد اصلاح واحد پول ملي و حذف چهار صفر از آن، جزئيات نحوه اصلاح واحد پول ملي را در كميسيون اقتصادي دولت و كارگروه طرح تحول اقتصادي بررسي كند.

وي گفت: به همين علت مقرر شد بانك مركزي پيشنهادهاي كارشناسي خود را در اين باره تهيه و ارائه كند.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه در اين باره از ديدگاه صاحب نظران و كارشناسان نيز استفاده خواهد شد، افزود: جمع‌بندي نظرها به صورت لايحه در دولت نهايي و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد.

وي اصلاح واحد پول ملي را برنامه‌اي زمان‌بر توصيف و اضافه كرد: مراحل عملياتي اصلاح واحد پول ملي، پس از بررسي و تصويب در مجلس شوراي اسلامي و تأييد آن در شوراي نگهبان آغاز مي‌شود.
حسيني همچنين تاكيد كرد: اصلاح واحد پول ملي پس از اطلاع رساني كامل و در دوره بلندمدت اجرايي خواهد شد.

پيشتر رئيس كل بانك مركزي به فارس گفته بود اصلاح واحد پول ملي پس از اطلاع رساني و توجيه كامل آحاد جامعه اجرا خواهد شد تا هيچ ابهامي در اين باره وجود نداشته باشد.

بهمني تاكيد كرد: پس از مشخص شدن زمان حذف صفرها از واحد پول ملي مانند بسياري از كشورها پولهاي قديمي به تدريج و در يك دوره سه تا پنج ساله از چرخه پولي كشور خارج مي‌شود و تا آن
زمان هم پولهاي جديد و هم پولهاي قديمي داراي اعتبار خواهد بود.

سخنگوي طرح تحول اقتصادي هم با بيان اينكه اصلاح واحد پول ملي يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي است، گفت: اگرچه از ميان پيشنهادهاي مطرح شده درباره اصلاح واحد پول ملي، كليات حذف چهار صفر از واحد پول ملي در دولت تصويب شده است اما اين اقدامي درازمدت است و زمان اجراي آن هنوز تعيين نشده است.

فرزين افزود: قرار است بانك مركزي جزئيات اصلاح واحد پول ملي را تهيه و براي هرگونه تصميم گيري به كارگروه طرح تحول اقتصادي ارائه كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *