جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۵
آرزوی‌ عارف برای‌ ائتلاف با اصولگرایان و اعلام راهبرد آن؛

عارف: هیچ گاه از جریان سبز نامی نبرده‌ام

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 356838
معاون اول دولت اصلاحات گفت: راهبرد ائتلاف در مجلس آینده را با اصولگرایان در ماه‌های آینده اعلام خواهم کرد.
عارف: هیچ گاه از جریان سبز نامی نبرده‌ام
به گزارش جهان، محمد رضا عارف بعد از ظهر پنج شنبه در پاسخ به دانشجویان دانشگاه اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا شما از اجماعی که در انتخابات ریاست جمهوری داشتید ناراحت نیستید؟ بیان داشت: من همیشه در تمام شعارهایم اجماع را مطرح کرده‌ام و در ۳۱ سال گذشته حتی اجماع با برادران راست و اصولگرا را مطرح کرده‌ام و انشاءالله راهبرد ائتلاف در مجلس آینده را با برادران اصولگرا در ماه‌های آینده اعلام خواهم کرد.

عارف ادامه داد: من در یک مناظره نیز گفتم آرزو داشتم که در انتخابات ۹۲ با اصولگرایان ائتلاف کنم. ائتلاف و اجماع در داخل جبهه اصلاحات هم که به جای خود بسیار ارزشمند بود.

اگر در دولت بودم درگیر مسائل جاری می‌شدم

رئیس دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود در خصوص حضور در کابینه نیز گفت: من بر اساس جمع بندی به این نتیجه رسیدم باید در صحنه اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته باشم و سرمایه اجتماعی را حفظ کنم و اگر در دولت بودم درگیر مسائل جاری می‌شدم.

رابطه من با روحانی رابطه انتخاباتی نبود ایشان در سال ۵۲ و ۵۳ در منزل من ۱۰ روز سخنرانی کردند و از آن زمان روابط خانوادگی داریم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه باهنر گفته است شما اگر عصبانی شوید علیه اصلاح‌طلبان افشاگری می‌کنید، بیان داشت: اولا مگر یزدی‌ها می‌توانند عصبانی شوند و دیگر اینکه اصلاح طلبان چیزی ندارند که نیاز به افشاگری داشته باشد و آقای باهنر اگر چیزی دارد که باید افشا شود بگوید تا من افشاگری کنم.

حماسه سال گذشته یک پروژه ناتمام است

عارف در ادامه سخنان خود و در پاسخ به دانشجویان بیان داشت: تفکر اصلاح طلبی باید همواره وجود داشته باشد و قطعا نمی توانیم قهر کنیم اما می‌توانیم شکست بخوریم و شکست اگر مقدمه پیروزی باشد برای ما ارزشمند است.

وی تصریح کرد: حماسه سال گذشته یک پروژه ناتمام است که گام اول را پیروز شدیم و در سال ۹۴ آن را به اتمام می‌رسانیم.

دولت برای اینکه بتواند برنامه‌های خود را دنبال کند به یک مجلس قوی نیاز دارد

عارف بیان داشت: دولت برای اینکه بتواند برنامه‌های خودش را با جدیت و انگیزه دنبال کند نیاز به یک مجلس قوی دارد مجلسی که دغدغه آن منافع ملی و مسائل کلان کشوری باشد ما این نگاه را در خصوص مجلس داریم مجلسی که اولویت آن پیشرفت کشور باشد.

مخالف بستن مطبوعات هستم

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه پرسش و پاسخ با دانشجویان در خصوص بستن روزنامه ۹ دی و یالثارات گفت: با بستن مطبوعات مخالف هستم و باید نظارت باشد و بستن مطبوعات مانند بستن یک بیمارستان است که یک پزشک اشتباه کند و یک بیمار را بکشد و باید با نویسنده برخورد قانونی شود و با بستن هر نشریه از جمله یا لثارات مخالف هستم.

عارف همچنین در خصوص زندان اوین نیز بیان داشت: متاسف هستیم که با سوء مدیریت و عدم برخورد درست، بهانه دست دشمنان می دهیم تا در همه مجالس به شیوه های خود از آن برداشت کنند در هر صورت اکنون این اتفاق افتاده و انتظار از مراجع قانونی است که با تشکیل یک کارگروه به کمک نهادهای ذیربط، این مسئله را اطلاع رسانی کنند و این اطلاع رسانی به نفع نظام است.

اجازه دهیم دولت از طریق ساز و کار قانونی برای رفع حصر زندانیان سیاسی تصمیم گیری کند

وی در خصوص رفع حصر زندانیان سیاسی نیز گفت: یکی از نکاتی که روحانی بیان کرد حل مشکل حصر است و اجازه دهیم دولت با ساز و کار قانونی و روش‌هایی که می‌داند تلاش کند و این مسئله بر اساس خیر و صلاح کشور حل شود.

عارف تصریح کرد: خواهش می‌کنم از محافل دانشجویی اجازه ندهیم این مسئله سیاسی شود و بهانه ای برای تصفیه حساب برخی کشورها که دلسوز ما نیستند شود و باید اجازه دهیم مسائل با ساز و کار قانونی دنبال شود.

هیچ گاه از جریان سبز نامی نبرده‌ام

عارف در ادامه سخنان خود و در پاسخ به دانشجویان بیان داشت: در تمام سالهای گذشته من هیچ وقت از جریان سبز نام نبرده و از جنبش اصلاحات نام برده و حمایت کرده‌ام، اصلاحات یک جنبش شناسنامه دار است و گفتمان آن مشخص است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر گفتمان اصلاحات
7 درصدی ها !
افسادات و نه اصلاحات ...
United States
اصولگرايان بايد مواظب باشند دچار انحراف نشوند زيرا ملت راه خودش را پشت سر رهبري خواهد رفت وكاري به اين نوع همراهيها ندارد
باب لرد
هیچکس شما رو همراهی نمیکنه اینا همش حرف سیاسیه.خودتو تحویل میگیریا
علی
از جریان سبز حرف نزدن هنر نیست....میبایست از این جریان افساد طلب اعلان برائت میکردین...از کجا معلوم شما جانب نفاق رو در پیش نگرفته باشی؟!!