سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

هواشناسي هشدار داد

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 106132
سازمان هواشناسي نسبت به جاري شدن سيلاب، آبگرفتگي معابر عمومي و بارش شديد تگرگ در 14 استان كشور هشدار داد.

به گزارش ايسنا، بر اساس تحليل آخرين داده‌هاي هواشناسي سامانه بارشي كه هم‌اكنون در شمال شرق كشور مستقر است، بتدريج از كشور خارج مي‌شود و جوي نسبتا آرام در كشور حاكم خواهد بود.

از اواخر يكشنبه با نزديك شدن سامانه بارش‌زاي ديگري از شمال غرب، افزايش ابر و در روز دوشنبه بتدريج بارش رگبار و رعد و برق در شمال‌غرب و غرب كشور آغاز مي‌شود.

در روز سه‌شنبه نيز با تداوم بارندگي در اين مناطق فعاليت بارشي به نواحي جنوب غربي، مناطق غربي سواحل درياي خزر و نيمه‌ي غربي دامنه‌هاي البرز نيز گسترش مي‌يابد.

در روز چهارشنبه با كاهش بارندگي در شمال غرب كشور علاوه بر مناطق فوق در مناطق شمال شرق و مركز بارش باران پيش‌بيني مي‌شود.

بر اين اساس در روز دوشنبه به سبب بارش شديد باران گاهي با رگبار و رعد و برق و تگرگ در جنوب استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي و برخي نقاط كردستان، زنجان، كرمانشاه، همدان، ايلام و لرستان آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها پيش‌بيني مي‌شود.

همچنين در روز سه‌شنبه در برخي نقاط استان‌هاي لرستان، چهارمحال و بختياري و ارتفاعات شمال شرق استان خوزستان بارش باران با رعد و برق و گاهي تگرگ شديد پيش‌بيني مي‌شود كه سبب آبگرفتگي معابر عمومي در اين مناطق خواهد شد كه اين وضعيت با شرايط ضعيف‌تر براي استان‌هاي همدان، مركزي، قزوين و تهران پيش‌بيني مي‌شود.

بر اين اساس طي روز دوشنبه دماي هوا در سواحل شرقي درياي خزر بين 4 تا 8 درجه سانتيگراد افزايش مي‌يابد.

دين ترتيب در روز دوشنبه آسمان تهران نيمه‌ابري گاهي با وزش باد در اواخر وقت ابري با رگبار و رعد و برق پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با 2 درجه افزايش به 13 و 23 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

همچنين در روز سه‌شنبه آسمان پايتخت نيمه‌ابري تا ابري در بعضي ساعات با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با 2 درجه كاهش به 11 و 20 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *