پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳۴
۵۰

۴ گروهی كه با "آرايش" به آنها لطمه می‌زنیم

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 403033
در خیابان جوان عفیف نمی خواهد به چهره ی این خانم نگاه کند بنابراین به خودش فشار می آورد و سرش را پایین می اندازد. پس این فرد اذیت می شود و حقش ضایع می شود زیرا می توانست راحت در خیابان راه برود. مثل فردی که وقتی آلودگی هوا وجود دارد مجبور است که ماسک بزند....
۴ گروهی كه با "آرايش" به آنها لطمه می‌زنیم
به گزارش جهان، حجت الاسلام ماندگاری به سوال يكی از بينندگان برنامه سمت خدا  درباره آرايش كردن پاسخ جالبی داده است كه در ادامه می‌خوانيد.

سؤال: من دختری هستم که عاشق آرایش کردن هستم و آرایش هم برای دل خودم است. و آرایش من، برای جلب توجه دیگران نیست. من وقتی بیرون می روم به سر و وضع خودم می رسم تا دلم شاد بشود. آیا این کار من ایرادی دارد؟

پاسخ: کار ایشان اشکالی ندارد ولی کمال نامهربانی، بی انصافی و ناسپاسی به حضرت حق است. قرار نیست که هر کس به دل خودش عمل کند. قرار است که همه به امر خدا عمل کنند.

موتورسواری که در پیاده رو موتورسواری می کند و امنیت مردم را به خطر می اندازد، می گوید: دلم می خواهد به پیاده رو بروم و در واقع به خواسته  دلش عمل کرده است. کسی که در دم بیمارستان بوق می زند می گوید که من می خواستم شاد باشم بوق زدم و اِلا قصد کار دیگری ندارم. اگر این حرف ها عاقلانه است حرف این خانم هم عاقلانه است.

وقتی ما کاری می کنیم که به دیگران آسیب و ضرری می رسد، باید روی دل خودمان پا بگذاریم. اگر شما به حرف خدا گوش بدهید و حق کسی را ضایع نکنید می توانید به حرف دل تان عمل کنید. این خانم حرف خدا را ضایع کرده است زیرا در قرآن داریم که زنها نباید زینت و آرایش خودشان را آشکار کنند مگر برای همسران و محرم هایشان. در اینجا شما نمی توانید به دل تان عمل کنید زیرا ناسپاسی خدا می شود. این خانم به چهار گروه لطمه می زند:

۱- در خیابان جوان عفیف نمی خواهد به چهره ی این خانم نگاه کند بنابراین به خودش فشار می آورد و سرش را پایین می اندازد. پس این فرد اذیت می شود و حقش ضایع می شود زیرا می توانست راحت در خیابان راه برود. مثل فردی که وقتی آلودگی هوا وجود دارد مجبور است که ماسک بزند.

۲- به جوان بی بند و بار هم ظلم می شود زیرا این جوان وقتی خانم را در خیابان می بیند ازدواجش عقب می افتد چون مجانی دارد نیازش را برطرف می کند. فرد باید نیازش را با ازدواج تامین کند نه با هرزگی و چشم چرانی.

۳-چنین خانم هایی به ما می گویند که چرا ازواج های مان عقب افتاده است. متاعی که باید گران بفروشند دارند مفت در خیابان حراج می کنند یعنی دارند به خودشان ظلم می کنند.

۴- به متأهل‌ها هم ظلم می شود زیرا آقایان متأهل چشم شان به این خانم می افتد که خیلی مرتب است ،وقتی به خانه می روند خانم را درآشپزخانه می بینند که خیلی مرتب نیست و بخاطر همین، قیافه ها را مقایسه می کند و شروع به بهانه گیری می کند و زندگی بهم می ریزد. پس بی حجابی حق الناس است و باید این خانم ها تغییر رویه بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت.
اعتراف میکنم از امامزاده صالح بر میگشتم یه حالت روحانی داشتم قبلشم نماز مغربمو وسط چمنا کنار خیابون خوندم که اول وقت باشه بعد رفتم مترو یه دختر تو قطار روبروم نشست با نهایت آرایش و بی حجابی و به چشم خواهر ناتنی! بسیار زیبا به درویوار نگاه میکردم ولی هی نگام میکرد لبخند میزد چندثانیه بیشتر ندیدمشا ولی تا 24 ساعت خونه خراب شده بودم نماز صبحمم قضا شد! دوستانی که فکر میکنن بی جنبه ام باید سرشون بیاد تا بفهمن چی میگم
راست میگی
کاملا بی جنبه هستی
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم اصلا هم بی جنبه نیست این بنده خدا.
شیشه رو دیدی وقتی خیلی کثیف و لکه دار هست، اگر یه لکه جدید روش بیفته اصلا معلوم نیست؛ ولی اگه شیشه تمیز باشه، اگه یه لک بیفته معلوم میشه. قضیه این بنده خدا هم همینه. دل هم مثل همون شیشه هست. یه نگاه به نامحرم هم مهمه. خدا خیرت بده برادر و دل و خیالت ان شاء الله پاک بمونه.
United States
شما که جنبه داری چه کار می کنی؟ بگو ما هم یاد بگیریم. لاس وگاس در لوس آنجلس هم این طور نیست که در برخی خیابان های تهران است!!!!
United States
پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) در کلامی حکیمانه و برخاسته از منطق وحی،فرمودند:باعِدوا بین انفاسِ الرّجال والنّساء فاِنًَه اذا کانت المعاینةُ واللّقاء کان الداءُ الّذی لا دواء له.

بین مردان و زنان(نامحرم) فاصله و جدایی بیندازید (تا کمتر با یکدیگر برخورد داشته باشند) زیرا هنگامی که مردان و زنان با هم تماس داشته باشند و رو در روی یکدیگر قرار گیرند، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.
United States
انسان وقتی به خاطر خدا از لذت های زود گذر چشم ‏می پوشد و شهوت خود را مهار می کند ، خداوند در عوض برایش خوشی ها و لذت های کامل تری را نصیب می گرداند.‏
اون خانم بد حجاب به حرف دلش گوش میده وراهت ترین راه رو انتخاب میکنه!
ما هم با امر به معروف و نهی از منکر نکردنمون یک کار واجب رو ترک میکنیم ما هم بهونه میاریم که احتمال تاثیر وجود نداره ماهم راه آسون رو انتخاب میکنیم
درنتجه طبق آیات واحادیث با کمال تعجب جای هممون جهنمه!!! چون هر کدوممون به یه نحوی ترک واجب کردیم
محسن
Iran, Islamic Republic of
روایتی از معصوم است که میگوید اینگونه زنان از زمانی که از خانه خارج می شوند تا زمانی که به خانه بر می گردند مورد لعن ونفرین قرار خواهند گرفت. خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید!
یعنی داغونم کردی کاکا !!!
واقعا جنبه نداری من هر روز کلی از این خانم ها رو میبینم خونه خرابم نمیشم تا حالا نمازمم قضا نشده بخاطر یه همچین مساله پیش و پا افتاده ای
متاهل هستید یا مجرد؟ !
خوشحال نباش ، گناه برایت آسان شده
یک نکته از هزارن
با سلام خدمت این دوست عزیرز
خواهشا ناراحت نشید ولی اگر به یک معتاد استامینوفن بدی اصلا متوجه نمیشه اما اگر به یک آدمی که تا حالا نخورده استامینوفن بدی تا چندین ساعت منگه. شما اگر حال داری سعی کن یه هفته مطلقا با هیچ خانمی ارتباط نداشته باشی، چشم، گوش، زبان. بعد از یه مدتی می بینی که صدای کفش یک خانم تو خیابون اذیتت می کنه.
البته دلیل این امر اینه که شما سطح تحریک پذیریت با ارتباط زیاد با خانم ها بالا می ره و دیرتر تحریک می شی. متاهل ها می دانند که این امر به رابطه بین زن و مرد و کیان خانواده و دهها مساله دیگر که بر این اساس استوار است لطمه می زند.
با کنترل یک نگاه و با عدم اختلاط می توانیم خانواده های مستحکم تر و جامعه پایدارتری خواهیم داشت.
یاد اون جک افتادم که میگه 20 ساله مواد میکشم ولی هنوز معتاد نشدم!
خونه خراب شدی و خودت خبر نداری .
.
داداش شماره ای چیزی ازش نداری؟ به چشم برادر تنی ؟!
علی
من پول ندارم ازدواج کنم. زندگی برام سخت شده. خدا باعث و بانیش رو بی آبرو کنه به حق امام مظلوم علی.
ناشناس
شدید مورد امتحان الهی واقع شدی برادر احتمالا بعد اینکه از امامزاده اومدی بیرون غرور معنوی برت داشته که خدا بوسیله این دختر خانم بی حجاب خوشگل مورد امتحانت قرار داده ولی در کل درکت می کنم داداش و بهت حق می دم
Iran, Islamic Republic of
آخی عزیزم دلت خواست؟
چه استدلال خوبي
احسنت
آقا آدم دیگه جرأت نمی کنه بیاد تهران حتی اگر کار واجبی داشته باشه . تو خیابونای تهران گشتن واسه بعضیا حکم سفر حرام رو داره
گل گفتی از لاس وگاس بدتر شده
شیراز و مشهد و نصف جهان هم خیلی توفیر نداره .
مساله اینجاست که آدم چه تو تهرون زندگی کنه چه تو شهر قم و چه تو شهر لس آنجلس باید مواظب خودش باشه . مسلما سخت گناه نکردن تو شرایط امروز ولی پاداش تقوامون خیلی بیشتر و بهتر از کسایی که تو جامعه بسته زندگی میکنند.
احسنت!
تویه یه همچین شرایط سختی با رعایت تقوا یاران امام زمان تربیت میشوند!
دوستان!بهترین هدیه ای که میتوانید به این خانم های غافل بدهید جمله ای در نهایت احترام و ادب است!!
خانم عزیز لطفا حجابتون رو رعایت کنین!
این عمل رو با سلام و روی باز (البته اگه خانم هستین)به خانم های بدحجاب بگین و رد شید
من خودم تا حالا چند بار اینکارو کردم وزمینه اصلاحشون رو فراهم کردم!
ترک امر به معروف مثل ترک نمازه!یعنی اگر خانم بدحجاب گناه میکند ماهم با سکوت و ترسمون گناه میکنیم
United States
قُلْ لِلْمُۆْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذٰلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ‌

به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه ‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏ کنند آگاه است.» سوره مبارکه نور – آیه 30
با این وضعیت تو خیابون ها کلا باید سر زیر زیر باشه ، اگه آمادگی جسمانی نداشته باشیم ، حداقلش اینه که آرتروز گردن می گیریم !
چشمِ هيزِ خاطره :
ارتروز چرا ؟ بابا ! وقتى با اجازه ورظايت، ودر خواستِ شووٓر،
پدر، وبرادراشونه ! تازه از نظرِ اونا ! زُل زدن ما صوابم داره!!
مهدی
به خانوم های دیگر هم ظلم می شود .

خانمی که از دوران جوانی و طراوت و زیبایی او گذشته ولی بخاطر خود خواهی خانم های جوان، مجبور به رقابت و صرف هزینه نامعقول برای زیبایی از دست رفته خود می شود. در حالیکه کم شدن زیبایی به مرور زمان یه امر عادی و طبیعیست.

یا خانم جوانی که می خواهد امر خدا را اطاعت کند و در برابر نامحرم آرایش نکند و زیبایی طبیعی خود را داشته باشد ولی یک خانم آرایش کرده او را به رقابت با خود وا میدارد.
یک خانم
دقیقا اینطوره....بیشترین ارایش خانم های بالای سی و پنج سال به خاطر رقابت با خانم های جوانتر هست، به خاطر اینکه خود رو جوان جلوه بدن تا مردشون هوس زن جوان نکنه....یه دلیل ارایش هم مادر اقا پسرهابود در ابتدا ،انقدر میرفتن خواستگاری و ملاک رو زیبایی دختر قرار میدادنو عیب رو دخترا میزاشتن که دخترا شروع کردن به تغییر دادن ظاهرشون که بگن ما اگه یکم به خودمون برسیم زیبا میشیم...واین شد یکی از باب های ارایش در جامعه!
به عنوان یه آقای مجرد دم بخت عرض میکنم که اینطورام نیست این خانم های آرایش کرده رو که میبینیم انقدر غلیظ آرایش میکنن شبش تا صبح کابوس میبینیم مخصوصآ این ابروهاشونو که جدیدآ مد شده شبیه موکت درست میکنن خیلی وحشتناکشون میکنه هیچی جای قیافه طبیعی و ملاحت و معصومیت چهره اصلیشون رو نمیگیره اون آقایونی هم که اونجوری میپسندند در اصل دنبال چیز دیگه ای هستن!
ناصر
احسنت به آقاي ماندگاري با همه اين توضيحات زيبا من مات موندم چرا در كنار مسأله حجاب زنان ، به چشم پاكي مردان نمي پردازن اينكه مردها حس تنوع طلبي شان را كنترل كنند و فاجعه در خانواده بوجودنياورند به تعبير قرآن چشمشان خائن نباشد حرفهاي آقاي ماندگاري وقتي تأثير دارد كه دو طرف ماجرا را درنظر داشته باشن
م
United Kingdom
عزیز کار ایشان اشکالی ندارد اما کمال بی انصافی است چون ... یعنی چی ؟!!
سوال من از افراد بی حجاب و یا بد حجاب این است که 1- طبق کدام اصل منطقی ،جامعه باید درقبال عدم همکاری شما در تامین امنیتتان با رعایت حجاب و جلوگیری از تعرض به شما ،هزینه بپردازد و محیط زندگی و رفت وآمد شما را حراست نماید ؟!!
آ2- اگر به الفرض انجام این کار و دادن این هزینه ها برای تامین امنیت شما فرد بدحجاب لازم است و انتظاری معقول است به نظر شما تا چه حد و تا چه موقع و برای رسیدن به چه هدفی ،تحمل عدم همکاری شما در رعایت ارزشهای قانونی و دینی جامعه که تضمین کننده امنیت و رفاه شما است امکان پذیر می باشد ؟
به قول استاد پناهیان باید به اون کسایی که بی حجاب اند بهشون بگید شما قاتلین ، شما قاتل زندگی اون مردی هستین که تو خیابون چشمش به شما میفته و میره خونه با خانم ش بحث میکنه که به روز نیستی در نهایت طلاق و در نهایت فرزندان اون خانواده نیازشون رفع نمیشه و به فساد کشیده میشن به همین راحتی ...
خوب آرایش نکنید دیگه . ای بابا .
Iran, Islamic Republic of
خود مجریان تلویزیون چه زن و چه مرد آرایش می کنند. وضعیت پیچیده تر از این حرف هاست.
حسن
پاسخ ایشان کامل نیست. آرایش با آرایش فرق دارد. آراستگی با آرایش فرق داره. . نمیشه همه رو با یک چوب راند...
حسن آقا
آراستگی رنگ و روغن مالیدن به خود نیست . آراستگی تحت فرمان خدا و پیغمبر بودن است و گناه نکردن و خلق خدا را به گناه نینداختن . آراستگی رفتار طبق رضای خدا و برای رضای خدا رفتار کردن . آراستگی و زیبایی جوانان همان جوانی و پاکی و پاکیزگی ایشان و آراستگی سالمندان و افراد مسن متانت ایشان .
مریم بانو
با عرض سلام
اولا که دین ما سرزنش کردن رو نکوهیده شمرده
پس مانباید ایشون رو سرزنش کنیم و از خودمون تعریف کنیم
اما حضرت محمد صلوات الله علیه و آله فرمودند هر کس از حرام عملی بگذرد خداوند حلالش را نصیبش میکند
امتحان کنین مطمین باشین جواب میگیرین
همچنین فرمودند اگر کسی از امت من فردی را سرزنش کند حتی اگر یک روز به مرگش باقی مانده باشد خود گرفتار آنچنان مساله ای میشود
البته روایت دوم رو دقیق نمیدونم اما مفهومش همینه
اما من تو زندگیم دیدم
خدا همه ما رو عاقبت بخیر کنه انشاالله
فاطمه
والا ما با حجاب کامل و رفتار موقر هم بیرون میریم آقایون میخوان با نگاهشون آدمو بخورن! و دنبال سوژه ای واسه لذت بردن میگردن!
آیا فقط آرایش خانمها بد و گناهه؟ چشم چرونی مردها گناه نداره؟؟؟؟
اون زن بیچاره که چادریه و دنبال آرامشه چی؟باید زیر نگاه نامحرم باشه؟

مردها چرا نگاهشونو حفظ نمیکنن؟چرا؟
رضا
سلام
فرض کنی یک آقایی با ظاهر مرتب به خیابان بیاید. حالا خانمهایی که شوهرشان ظاهرش خیلی مرتب نیست، می روند خانه و شروع به بهانه گیری می کنند.
پس آیا آقایونی که ظاهرشون مرتب هست هم دارند به متاهلها ظلم می کنند؟
رضا
یه سوال دیگه:
فرض کن یک خانم یا آقایی بره دنبال تحصیل و علم و ...

این باعث میشه افرادی که همسرشون بی سواده برن خونه و بهونه گیری کنند. پس آیا تحصیل علم هم به معنای ظلم به متاهلین است؟
Romania
گروه پنجم خودشان هستند
آنها در حال دروغگویی و قلب واقعیت به خودشان هستند و همیشه از لحظه ای هراس دارند که این ماسک موقت پاک شود و چهره واقهی آنها دیده شود
آنها چهره خودشان را زشت میدانند و نیازمند رنگ و لعاب
بسیاری از طلاقهای عاطفی و برخی از جنایات خانوادگی از اینجا شروع میشود: دروغی بزرگ برای شروع زندگی
من سالهاست که گرفتار این مشکلم و چون پول تامین مهریه همسرم را ندارم هرروز به خودم و مادرم و مادرش و پدرش و هرکسی که باعث آغاز این گرفتاری ابدی شد را دعا میکنم
لعنت ابدی بر آرایشگران
یک خانم هموطن
واقعا متاسفم برای خانومهایی که باآرایش و بابدحجابی درجامعه ودربرابرنامحرمان ظاهرمیشوند.بنظرم اینهاعقده دارندونیازبه جلب توجه دیگران دارند.انگارکه باسروضع ناهنجارشون دارنددادمیزنن ایهاالناس تروخدابمن نگاه کنیدببینیدمن چقدرزیباهستم!!!چنین افرادی قطعا زودتربه منجلاب فرو میروندچون مقید نیستند.کسی که خداواسلام روقبول داشته باشه شعور و درک هم داره و راضی نمیشه که زیبایی هاشو در معرض دید افراد ناپاک قرار بده.
یک خانم هموطن
یک روایتی داریم که میگه
یک خانم یدحجاب دو گناه میکنه و آقایی که از نگاه کردن به اون لذت میبره یک گناه!
چراخانم دوگناه؟چون که هم اون بدحجابیش گناه هست و هم اینکه باعث به گناه افتادن اون آقا شده.
حالا تا میتونید بدحجاب باشید!!!
یک دنیای دیگه ای هم داریم به اسم آخرت :-)
ما هر موقع تونستیم بازیگران سینما وتلویزیون رو درست کنیم حجابمونم تا حدود زیادی درست میشه.جوونای ما از کی الگو میگیرن،از هنرمندان،هنرمندان از کی میگیرن از غربیا،نتیجه میشه همین وضعیت الان.حالا هی ون بیار هی بی حجاب سوار کن
معصومه
به تمیزی و آراستگی در اسلام خیلی سفارش شده ولی متاسفانه آرایش بعضی از خانم ها، آرایش نیست برای جلب نظر جنس مخالفه که مثل عروس میان بیرون بعد تو خونه خانم آرایش کرده بیرون گندش دراومده. اید حتی هفته ای یکبار هم شاید حموم نره. پس این آرایش کردن یعنی جلف بازی و دل از مردا بردن که متاسفانه بعضی مردا هم تحت تاثیر قرار می گیرن. زنی که شخصیت داره خودشو اینجوری بازیچه قرار نمی ده.