پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳
تحلیلگر برزیلی مسائل سیاسی:

ایران جزء قدرتمندترین کشورهای دنیا می‌شود

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 383234
په په اسکوبار، تحلیلگر برزیلی مسائل سیاسی گفت: کشورهای برزیل، چین، روسیه و هند در حال حاضر از قدرتمند ترین کشورهای دنیا هستند و کشورهایی مانند ایران، آفریقای جنوبی و اندونزی کاندیدای ورود به جمع این کشورها تا پایان دهه فعلی هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، په په اسکوبار، تحلیلگر و کارشناس ارشد برزیلی مسائل سیاسی، در اولین روز دومین کنفرانس بین المللی افق نو که در ادامه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تهران در حال انجام است با اشاره به ویژگی های نظام جامعه جهانی گفت: نظام جامعه جهانی در عین اینکه پیچیده است، شکننده نیز هست و همین شکنندگی باعث ظهور قدرت های بزرگ و مستقل جهانی مانند روسیه، چین، هند و... شده است.
 
اسکوبار با اشاره به پیش بینی یک نویسنده مبنی بر ظهور و قدرت نمایی کشورهای برزیل، چین، روسیه و هند ادامه داد: حالا شاهد ان هستیم که این پیش بینی به وقوع پیوسته و این کشور ها در حال حاضر جزو قدرتمند ترین کشور های دنیا هستند. حال آن که تعداد این کشور ها تا پایان این دهه بیشتر هم خواهد شد و کشورهایی مانند ترکیه، ایران، آفریقای جنوبی و اندونزی کاندیدای ورود به جمع این کشورها تا پایان دهه فعلی هستند. کشورهایی که طبقه متوسط انها افزایش یافته اند و قدرت آنها نیز بسیار رشد پیدا کرده است.
 
تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: حالا جهان، چند قطبی شده و قدرتهای نوظهور به دنبال افزایش قدرت خود با تسلط بر اوضاع مالی به خصوص در حوزه انرژی، نفت و گاز هستند. در رابطه با همین موضوع است که می بینید روسیه، چین و هند به دنبال تبادل انرژی با کشور ایران هستند.
 
این کارشناس بین المللی اهل برزیل ضمن اشاره به قدرت بالقوه و کنونی این کشورها ادامه داد: اینها می توانند به یک آلترناتیو برای بانک جهانی تبدیل شوند و بسیار بیش از الان در صحنه جامعه جهانی نقش آفرینی کنند.
 
اسکوبار اضافه کرد: حتی می توان این کشورها را آلترناتیوی برای ناتو نیز به شمار آورد. البته تمام این موضوعات بستگی به ایجاد مکانیسم منسجمی در میان این کشورها به خصوص در حوزه انرژی دارد که شاید تا 5-6 سال آینده شاهد آن باشیم.
 
تحلیلگر مسائل سیاسی بین الملل درباره قدرت بالقوه منطقه "اوراسیا" گفت: باید از ظرفیت هایی مانند جاده ابریشم و امثال آن در راستای تحکیم نقش اوراسیا در برابر قدرت امریکا استفاده کرد.
 
اسکوبار ادامه داد: حالا شاهد آن هستیم که جایگاه دیوار آهنی عوض شده است و به منطقه شرقی اروپا و اوکراین رسیده است. حالا با تغییر معادلات در خصوص دیوار آهنی، شاهد ظهور نئو فاشیست ها و نئو نازیست ها به تبع این دیوار آهنی هستیم.
 
په په اسکوبار در پایان اظهار داشت: در سال های اخیر می بینیم که مناسبات خوبی بین چین و روسیه با کشور آلمان شکل گرفته که به نظر من ترکیب سه کشور چین، روسیه و آلمان در اینده تبدیل به قطب بزرگ جهانی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه کسی هم گفته !!!!!!!
په په
آب سرد بدم خدمتتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
چشم…. منتظریم.