پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۹دی مطرح کرد؛

جریاناتی که با لباس یار امام(ره) فتنه کردند

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 458736
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت ۹دی گفت: امروز باید از راه انداختن فتنه‌ای بزرگ‌تر به نام نفوذ با هدف تضعیف جریان مؤمن وانقلابی و ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی و شناخت دوست از دشمن جلوگیری کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله ۹دی در جلسه‌ای که به‌منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط و اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه امپریالیسم رسانه‌های غربی و بنگاه‌های دروغ‌پردازی آنان با همراهی برخی رسانه‌های مزدور وابسته و یا غافل سعی دارند فتنه سال ۱۳۸۸ را در سطح یک چالش انتخاباتی و جناحی کوچک تنزل دهند و با این رویکرد،  اشخاصی را که در طراحی و مدیریت جریان فتنه ۸۸ نقش فعال داشتند را تبرئه کنند؛ گفت: متأسفانه استراتژی امروز تجدید‌نظر طلب‌ها، جریان فتنه با همراهی برخی از رسانه‌های خودفروخته، تطهیر جریان فتنه و حتی فراموشی آن خیانت است.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی با اشاره به این نکته که تطهیر جریان فتنه با توجه به خیانتی که در حق ملت و کشور داشتند غیرممکن است، گفت: حتی برخی از نخبگان در سال ۸۸ عملکرد قابل قبولی نداشتند و با جریان فتنه همراهی کردند و یا در تحلیل و تشخیص و اقدام به‌موقع و انجام تکلیف و عزم و اراده خود ، دارای بحران و خلل شدند.
 
نائینی در خصوص بحث بزرگداشت حماسه ۹ دی در سال جاری، خاطر نشان کرد: کالبدشکافی صحیح، دقیق و روایتگری صادقانه از قیام عاشورایی نهم دی ضرورت اساسی امروز است.
 
وی ادامه داد: کالبدشکافی دقیق و روایتگری صحیح از فتنه ۸۸ نیازمند بصیرت و فهم عمیق به‌عنوان چراغ راه و اندیشه‌های تابناک امام(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌عنوان نقشه راه و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به‌عنوان قطب‌نمای این مسیر لازم و ضروری است.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود در سال ۸۸ چه کسانی همسو با اهداف آمریکا عمل کردند و این تشخیص بسیار ظریفی است به‌گونه‌ای که بی‌جا و جهت در حق کسی ظلم نشود و هم کسانی که علیه نظام، امنیت و تمامیت کشور اردوکشی خیابانی کردند، بی‌جهت تطهیر شوند.
 
نائینی پیچیدگی موضوع و ظرافت روایتگری صحیح، صادقانه و قاطع را متوجه جریاناتی دانست و تصریح کرد: برخی در داخل فتنه را مدیریت می‌کردند، دم از دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب می‌زدند ولی در عمل خلاف آن عمل می‌کردند. جریاناتی که با لباس یار امام(ره)، با پرچم انقلاب علیه آرمان‌ها و میراث امام فتنه به پا کردند. همان کسانی که دم از امام می‌زدند، اما در جلسات داخلی خودشان به صراحت اعلام می‌کردند که می‌خواهند ولی فقیه را که میراث گرانبهای امام و روح و جوهر نظام اسلامی است به زیر بکشند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی قیام عاشورایی و خروش حسینی ملت ایران را در نهم دی ۱۳۸۸ دفاع کامل از نظام اسلامی و رهبری و ارزش‌های اسلامی و انسانی دانست و بیان داشت: نهم دی اوج ایمان، اقدام به لحظه و بصیرت ملت در پشتیبانی از دستاوردهای سترگ انقلاب و آرمان‌ها و اهداف انقلاب بود که در تظاهراتی بی‌بدیل و بی‌مانند با خروش یکپارچه و وحدت‌بخش ملت عاشورایی و حسینی ایران علیه فتنه‌گران و جریان فتنه رقم خورد.
 
نائینی در جلسه شورای اجرایی مراسم و مناسبت‌های تهران و در جمع رؤسا و نمایندگان سازمان‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی گفت: تهران مرکز تحولات سیاسی و اجتماعی کشور است و تغییرات در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در تهران رصد و تحلیل می‌شود و نوع بزرگداشت و اقدامات مناسبتی و مراسمی در تهران همیشه مورد توجه همه کانون‌های خبری و رسانه‌ای چه در داخل و چه در خارج از کشور و سفارتخانه و سایر دولت‌ها است.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز در کشور یک جریان فعال‌شده که القاء می‌کند مسیر طی‌شده توسط انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران مسیر پرهزینه‌ای بوده و برای کاهش این هزینه‌ها بایستی در اهداف، سیاست‌ها، شعارها و آرمان‌های نظام، تجدیدنظر کرد و این همان نفوذ فکری، نگرشی، فرهنگی و سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری است که دشمن برای آن، هدف‌گذاری کرده و درصدد اجرای آن است.
 
نائینی گفت: باید با تحلیل و تبیین درست چرایی، علل و عوامل و بسترهای فتنه ۸۸، از راه انداختن فتنه‌ای بزرگ‌تر و پرچالش‌ به نام نفوذ با هدف تضعیف جریان مؤمن وانقلابی و ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی و شناخت دوست از دشمن جلوگیری کرد.
 
وی هدف دشمن از به پا کردن فتنه را، نفوذ در قلوب، اذهان، افکار و باورهای مردم و مسئولان و تغییر رفتار و سیاست‌های نظام مطابق با خواسته‌های نامشروع خود دانست و بیان کرد: هدف غایی دشمن فروپاشی نظام اسلامی استکبارستیز و مستقل ایران از درون است، که ما و تمامی نیروهای مؤمن و جریان انقلابی، با کمک تمامی رسانه‌ها و تریبون‌های خود با روشنگری جلوی به راه‌افتادن فتنه‌ای جدید توسط دشمنان را بگیریم.
 
در پایان جلسه  اعضای حاضر به بیان برنامه‌ها، راهکارها، پیشنهادات و ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مباحث نهم دی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *