جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۶

اظهارات یک مرجع درباره تفکیک جنسیتی

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 378339
یکی از مراجع تقلید قم بر مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها تاکید و گفت: این مسئله باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد زیرا دانشگاه نقش مهمی در تربیت پدران و مادران جامعه دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه علمی کاربردی استان قم با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی اظهار کرد: این دانشگاه‌ها زمینه اجتماعی مناسب و بحران زدایی زیادی دارند.

وی تفکیک جنسی در دانشگاه‌ها را اقدامی مطلوب دانست و اضافه کرد: این طرح عفت و ناموس جامعه را حفظ می‌کند و اقدام بسیاری موثری است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد زیرا دشمن از این امر استفاده خواهد کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: افزایش روابط میان دختران و پسران فساد را در جامعه افزایش می‌دهد و امروزه زوج‌های جوان با ایجاد اختلاف کوچکی از یکدیگر طلاق می‌گیرند در صورتی که دوران‌های گذشته پدران و مادران سختی‌ها را پشت ‌سر می‌گذاشتند و در کنار یکدیگر زندگی پر محبتی داشتند.

وی روابط افراد با جنس مخالف را یکی از عوامل افزایش اختلافات میان خانواده‌ها برشمرد و گفت: این مصیبت برای مردم جامعه اسلامی ضررهای بسیاری خواهد داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مختلط بودن مردان و زنان در محیط‌های مختلف جامعه اسلامی بیان کرد: دولت باید مشاغل را بر اساس جنسیت افراد تعیین کند.

وی به بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) پرداخت و تصریح کرد: ایشان به مساله عفاف خانواده توجه ویژه‌ای داشتند و این امر باید مورد توجه پیروان آن حضرت نیز قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بیان دردهای جامعه مشکلی را رفع نخواهد کرد، ادامه داد: طبق گفته امام خمینی(ره) جامعه اسلامی می‌تواند هر اقدامی غیر ممکنی را ممکن سازد اما برای انجام آن اقدام باید همه ظرفیت‌ها استفاده شوند و در این راستا باید همت بلندی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: راه رسیدن به خداوند و سرچشمه خوبی‌ها باز است و ما باید بستری در جامعه اسلامی ایجاد کنیم که هر فرد به حق خودش برسد.

آیت‌الله علوی گرگانی دانشگاه‌های علمی کاربردی را دانشگاهی کارآمد برای دولت خواند و ابراز کرد: در این دانشگاه هزینه‌های بیهوده خرج نمی‌شود و این امر سبب همیاری این دانشگاه با دولت خواهد شد.

وی بر مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها تاکید و عنوان کرد: این مسئله باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد زیرا دانشگاه نقش مهمی در تربیت پدران و مادران جامعه دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: افراد با غیرت در جامعه اسلامی به خانواده و ناموس خود حساس هستند و این حساسیت باید در بخش‌های مختلف جامعه دیده شود و بنده به مسئولین نظام این امر را بسیار تاکید کرده‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حفظه الله تعالی
خوب گیریم دانشگاه اینجوری شد خیابونو چیکار میکنین؟
خیابان ها هم باید جدا بشه
چه معنی داره زن و مرد نگاهشون به هم بیافته
علی
Spain
خیابون محل تردده ولی دانشگاه محل تبادل نظر و ارتباط. قطعاً فرق این دو تا برای شما مشخصه! چرا عادت داریم نسبت به هر خبری عکس العمل نشون بدیم ولو با مغلطه و قیاس غلط!؟
Czech Republic
با افزایش بودجه طرح امنیت اخلاقی و قانونمند کردن پلیس نسبت و نیز ساماندهی و گسترش کمی و کیفی گشت های ارشاد اخلاقی و افزایش مجازات قانونی هنجار شکنان و ایجاد شعبه های ویژه ای در دادگاهها برای برخورد قانونی با هنجار شکنان و نیز دعوت از نیروهای مردمی مانند انصار حزب الله و بسیج برای مشارکت در زمنیه امنیت اخلاقی می توان بسیاری از مسائل خیابانها را نیز کنترل کرد اگرچه عزم ملی همه دستگاهها و اختصاص بودجه ی مناسبی را می طلبد
محمد
واقعا به نظر شما خیابونی که در آن مردم از کنار هم می گذرند با دانشگاه یا محل کاری که افراد سالهای سال هر روز در کنار هم هستند هیچ فرقی ندارد؟