جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

همای رادارگریز ایران در انتظار مجوز +عکس

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 378438
مدیر عامل شرکت پنها با اشاره به روند طراحی و ساخت بالگردهای جدید ایرانی، به تشریح آخرین وضعیت این بالگردها پرداخت.
به گزارش جهان؛‌ امیر خلبان محمدعلی احمدآبادی مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) در گفتگو بافارس، با اشاره به طراحی و تولید بالگردهای ایرانی اظهار داشت: شرکت پنها براساس اساسنامه‌اش علاوه بر اورهال همه بالگردها، ۳ نوع بالگرد در ۳ کلاس مختلف برای تامین نیازهای آتی کشور را طراحی کرده است.

وی افزود: یکی از این بالگردها را یک بالگرد پیستونی برای جایگزینی بالگردهای آموزشی جت عنوان کرد و گفت: به لحاظ ارزان بودن این نوع بالگردها، در دنیا هم از این رویکرد استفاده می‌شود.

احمدآبادی افزود: بالگرد دیگر، بالگرد ۸ نفره با نام «صبا» است که با ۲ موتور خواهد توانست نیازهای دریایی و امداد و نجات و ترابری را رفع کند.

ماکت بالگرد صبا در نمایشگاه صنایع هوایی

وی بالگرد سوم را بالگرد ملی نیمه سنگین «هما» معرفی کرد و اظهار داشت: این بالگرد ۱۴ نفره، قابلیت رادارگریز شدن و تسلیح را هم دارد.

ماکت بالگرد هما در نمایشگاه صنایع هوایی

مدیر عامل شرکت پنها در ادامه تصریح کرد: بالگردهای ملی «صبا» و «هما» پرواز کرده‌اند، اما آنچه که برای بالگرد مهم است، گرفتن مجوزها و استانداردهاست که این روند معمولا ۲ الی ۳ سال طول می‌کشد.

وی افزود: به عنوان مثال یک بالگرد ساخته شده را از فاصله ۱۰۰ متری به صورت خاموش رها می‌کنیم و یا ملخ را به قدری بالا می‌کشیم که بشکند و یا اسکیت را آنقدر به زمین می‌زنیم تا بشکند، اینها فرایند بسیار سختی است که برای دریافت استاندارد انجام می‌شود.

احمدآبادی گفت: این بالگردها مجوز پرواز را گرفته‌اند اما یک بالگرد برای اینکه در چرخه تولید انبوه قرار گیرد نیاز به مجوزهای دیگری دارد و حدود ۲ سال و نیم برای دریافت مجوز این ۳ بالگرد زمان نیاز است.

مدیر عامل پنها خاطرنشان کرد: زمانی که آمریکایی‌ها بالگرد ۲۱۲ را به ۴۱۲ تبدیل کردند، ۱۳ سال طول کشید تا توانستند این مجوزها را بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *