شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رد طرح پیشنهادی آل خلیفه

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 381236
جنبش انقلاب 14 فوریه بحرین، طرح پیشنهادی رژیم آل خلیفه برای ازسرگیری گفت وگو و مشارکت در انتخابات آینده مجلس را شسکت خورده اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، جنبش انقلاب ۱۴ فوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به نظر می رسد که "رژیم متجاوز و اشغالگر آل خلیفه" در برابر مردم و نیروهای سیاسی که خواهان اصلاحات سیاسی و برقراری مشروطه سلطنتی به شیوه کشورهای متمدن هستند، به تنگ آمده است.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه به سبب درخواست نیروهای انقلابی برای سرنگونی این رژیم و به رسمیت شناخته شدن حق مردم در تعیین سرنوشت خود و اخراج خاندان حاکم از بحرین به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

جنبش انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، دلیل ِ دیگر ِ نگرانی رژیم آل خلیفه را فشارهایی دانست که سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل به سبب نقض حقوق بشر و برقرار نشدن دمکراسی در این کشور و اصرار این رژیم بر ادامه حکومت دیکتاتوری و تمامیت خواه بر بحرین دانسته اند.

در بخش دیگری از این بیانیه درباره شیوه اداره بحرین آمده است: رژیم آل خلیفه، در برخورد با مخالفان، سیاست چماق و هویج و در برخورد با نیروهای انقلابی شیوه سرکوبگری، بازداشت، بازرسی خانه ها، احکام ظالمانه و تنگ کردن عرصه بر رهبران مخالف را در زندان ها اتخاذ کرده است تا آن ها را به پذیرش مشارکت در انتخابات پارلمانی وادار کند، اما مردم و نیروهای سیاسی بحرین، این بار هوشیارتر و آگاه تر هستند و طرح های مبتنی بر اصلاحات دروغین را نخواهند پذیرفت.

جنبش انقلاب ۱۴ فوریه بحرین اعلام کرد که طرح پیشنهادیِ سلمان بحر برای ازسرگیری گفت وگوی ملی، حتی از سوی "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق ملی نیز پذیرفته نشد، زیرا رژیم آل خلیفه آشکارا اقدام به تهدید مخالفان کرد، به همین سبب جمعیت های سیاسی این طرح را رد کردند و از مردم خواستند در اعتراض به این طرح و تهدیدهای نفرت آور رژیم حاکم، به خیابان ها بریزند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: ملت بحرین، بیش از ۱۰۰ شهید و هزاران زخمی و معلول، اعم از زنان و مردان و کودکان فدا کرده است، بنابراین ما نمی توانیم از مطالبات ِ مردمی که این همه شهید و زخمی پای آن فدا شده است، صرفنظر کرد و به پاره ای از اصلاحات سیاسی دلخوش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *