جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برداشت از ذخایر دریا به اوج رسیده ‎است

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب: 377330
مسئول شیلات بروجرد گفت: آبزی‎پروری علم پرورش انواع آبزیان شامل ماهیان، دوزیستان، سخت‎پوستان و گیاهان آبزی تحت شرایط کنترل شده و پرورش ماهی شاخه‎ای از این علم است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، غلامحسین اکبری در جمع خبرنگاران افزود: در سال‎های اخیر این فعالیت از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار شده است که آن را می‌‎توان از دو جنبه مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: به طور طبیعی با افزایش میزان تولید و برداشت از منابع دریایی و اقیانوس، تصور بر این بود که منابع دریایی از نظر غذایی نامحدود هستند ولی در سال‎های اخیر استحصال از اینگونه منابع رشد چندانی را نشان نمی‌‎دهد.

مسئول شیلات بروجرد تصریح کرد: این امر نشانگر این است که در بهره‎گیری از منابع دریایی و اقیانوسی که در اختیار ماست به اوج برداشت رسیده‎ایم و امکان برداشت اضافی وجود ندارد و اگر روند افزایش مصرف از منابع ادامه یابد بالتبع به ذخایر ارزشمند دریایی لطمات غیر قابل جبرانی وارد خواهد شد.

اکبری اضافه کرد: بنابراین برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون نیازمند توجه به آبزی‎پروری و تولید ماهی در شرایط کنترل شده، هستیم.

وی گفت: جامعه جهانی از بعد دیگری نیز به اهمیت تولید و مصرف آبزیان پی برده و آن بحث کیفیت مناسب ماهی نسبت به سایر فرآورده‎‌ها است.

مسئول شیلات بروجرد افزود: ماهی، موجودی خونسرد است که از این لحاظ دارای کمترین عوامل بیماری‎زای مشترک با انسان است به همین دلیل و نیز سایر مزایای موجود از شعار ماهی غذای سلامتی به عنوان یک شعار جهانی استفاده می‌‎شود.

اکبری اظهار کرد: گرایش شدیدی در ارتباط با مصرف آبزیان در جامعه جهانی دیده می‌‎شود که باید همگام با آن تولید را نیز افزایش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *